پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

کاهش مصرف گاز با رعايت چندنکته ساده

دوشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۰۴
کد مطلب: 329003
سهم بالاي هزينه هاي انرژي در اقتصاد خانواده را نمي شود ناديده گرفت. به خصوص اين که با سرد شدن هوا و به تبع آن، بيشتر شدن مصرف گاز در خانه، هزينه هاي مصرف گاز مي تواند به يک بحران اقتصادي در خانواده تبديل شود.
به نوشته جهان به نقل از خراسان، شايد اگر کمي تامل کنيد راهکارهاي زيادي براي صرفه جويي در مصرف گاز به ياد آوريد. راهکارهايي که هر کدام به طريقي به گوشتان رسيده، يا آن را جايي خوانده و يا در رسانه ها ديده ايد. از دو جداره و عايق کردن در و پنجره ها گرفته تا نصب پرده هاي ضخيم و قطور و ... که برخي از آن ها نيازمند تغييرات ساختاري و اساسي در ساختمان و فضاي زندگي شماست و وقتي اين راه ها را مي شنويد، اين تغييرات برايتان مشکل و گاه ناممکن به نظر مي رسد.

کمي بيشتر لباس بپوشيد!

بنابراين بهتر است صرفه جويي را از ساده ترين راه ها شروع کنيد. از تغييرات کوچکي که تاثيرات قابل توجهي دارند متاسفانه در مواجهه با سرما عادتي در ما شکل گرفته است که به جاي آن که لباس گرم تري بپوشيم اتاق را بيشتر گرم مي کنيم و در واقع پوشش ما در خانه در فصل تابستان و زمستان چندان تفاوتي با هم ندارد.از لحاظ علمي ثابت شده است که اگر به صورت «خطي» دماي خانه را کمي کاهش دهيم، تاثير آن در کم شدن انرژي هدر رفته «غيرخطي» و بسيار بيشتر خواهد بود. بر اين اساس با کم کردن دماي خانه و پوشيدن لباس گرم مي توانيد در مصرف گاز صرفه جويي قابل توجهي کنيد؛ يعني با کم کردن فقط يک درجه از دماي خانه، مي توانيد هزينه هايي را که صرف گرمايش منزل مي شود تا پنج درصد کاهش دهيد.

اجاق گاز را بيهوده روشن نگذاريد


۱- بسياري از خانم ها بر اين باورند که غذا با دماي بالا سريع تر پخته مي شود. جالب است بدانيد بعد از رسيدن به نقطه جوش، دماي بالاتر فقط صرف تبخير آب غذا مي شود و تاثيري در سرعت پخت آن ندارد. پس سعي کنيد با شعله ملايم غذاي خود را طبخ کنيد. همچنين ظرف هاي کوچک را روي شعله هاي کوچک و ظرف هاي بزرگ را روي شعله هاي بزرگ قرار دهيد.

۲- تا جايي که برايتان امکان دارد منافذ خروج هوا را ببنديد از درزگيري پنجره ها گرفته تا پوشاندن کانال کولر که يکي از شاهراه هاي نفوذ هواي سرد به داخل خانه است.

۳- برخي گمان مي کنند که عامل اصلي زشت شدن دکور خانه رادياتورها هستند! بر اين اساس تا مي توانند آن ها را در پشت وسايل مختلف پنهان مي کنند. براي کاهش مصرف انرژي بايد مبلمان و وسايلي نظير آن را نيز از مقابل رادياتورها برداريد و اجازه دهيد که هواي گرم داخل خانه تان پخش شود. مطمئن باشيد آن قدرها هم از زيبايي خانه تان کاسته نمي شود.
https://jahannews.com/vdce7o8xxjh8w7i.b9bj.html
jahannews.com/vdce7o8xxjh8w7i.b9bj.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *