شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۱۱
۱۳

سه پشت صحنه مهم از حمله تروریست‌ها به پاسگاه مرزی سپاه در سراوان

شنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۳۵
کد مطلب: 379909
گروهی از تروریست‌های وهابی ساکن در پاکستان با حمله به یک پاسگاه مرزی در سراوان قصد تصرف آن را داشتند که با رشادت پاسداران و بسیجیان بلوچ این حمله ناکام ماند.
سه پشت صحنه مهم از حمله تروریست‌ها به پاسگاه مرزی سپاه در سراوان
گروه سیاسی جهان نيوز: چند روز قبل گروهی از تروریست‌های وهابی ساکن در پاکستان ساعت یک بامداد با حمله به یک پاسگاه مرزی در سراوان قصد تصرف آن را داشتند که با رشادت نیروهای سیپاه پاسداران و نیروهای مردمیی و بسیجیان بلوچ، این حمله ناکام ماند.

به گزارش جهان‌نیوز، حمله به پاسگاه مرزی سپاه در سراوان گرچه به نوعی نشانه درماندگی تروریست‌ها در جنوب شرق پس از چندین ماه اختلافات داخلی می‌باشد و نکات ذیل در این‌باره قابل تامل است:
 
الف: یکی از اصلی‌ترین دلایل حذف عبدالرئوف ریگی توسط  سرکرده گروهک جیش‌العدل، اختلاف بر سر نحوه دخل و خرج پول‌های دریافتی از برخی کشورهای عربی بود. جیش‌العدل به علت بازنگرداندن این پول‌ها به این گروهک، عبدالرئوف را ترور کرد.

یکی از دلایل اصلی حمله به پاسگاه مرزی سراوان توسط این گروه بر همین پایه استوار شده که این گروهک تلاش کرده با ضربه امنیتی قابل توجه به سپاه توجیهه مناسبی برای دریافت پول از برخی کشورهای حوزه خلیج فارس بدست بیاورد. با حذف عبدالرئوف ریگی، جیش‌العدل تلاش کرده ولو با یک عملیات کور و شتاب زده هرچه سریعتر کانال دریافت پول و دلارهای نفتی را به سمت خود کانالیزه کند.
 
ب: گروهک‌های تروریستی از زمان تحویل بخشی از مرز سراوان به سپاه تلاش کرده‌اند که به اقتدار سپاه پاسداران انقلاب ضربه وارد کنند. انتقام از سپاه، بی‌شک یکی از اصلی‌ترین دلایل حمله به این پاسگاه مرزی بوده است. زیرا این گروه‌های تروریستی در چند سال اخیر یکی از ضربات شدیدی که به آنها وارد شده از ناحیه سپاه پاسداران به خاطر طرح مردمی‌کردن امنیت در جنوب شرق و مشارکت دادن مستقیم بسیجی‌های بلوچ به مرزبانی و برقراری امنیت در سیستان و بلوچستان بوده است. بدین ترتیب انتخاب عملیات بر روی پاسگاه مرزی سپاه به نوعی تلاش برای انتقام گیری از اقدامات سپاه در سیستان و بلوچستان محسوب می‌شود.
 
ج: محمدظاهر سرکرده جیش‌العدل که طی روزهای اخیر به شدت تحت فشار به خاطر ترور عبدالرئوف ریگی و دیگر اعضای گروه‌های تروریستی می‌باشد، با طراحی و حمله به پاسگاه مرزی تلاش کرده که افکار عمومی را از این مسئله منحرف کند. البته وی با حذف عبدالرئوف ریگی تصور می‌کند که با اجرایی‌کردن برخی عملیات‌ها به عنوان اصلی‌ترین چهره‌ در میان گروه‌های ترویستی مطرح می‌شود و همانند عبدالمالک کسی نمی‌تواند دیگر با وی رقابت کند. اینک محمدظاهر احساس می‌کند با حذف عبدالرئوف به برخی از چنین آرزوهایش رسیده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
مرگ بر اسرائیل
Iran, Islamic Republic of
از اول باید منطقه رو به سپاه میدادن
اگه نیرو انتظامی بود باز همشونو میکشتن یا چند تا رو اسیر میکردن!!!
درود برایران همیشه اماده
نيما
Iran, Islamic Republic of
درود بر رشادت دلاورمردان مرزبان
درود بر نیروهای نظامی و انتظامی و غیور کشورمان
Iran, Islamic Republic of
کی هست قدر این دلاور مردان بی ادعا که شب وروز زحمت می کشند برای حفظ مملکت وامنیت کشور ایران وما قدرشان را نمی دانیم
باید حامیان این گروه های تروریستی هم ضربه شصت سپاه را دریافت کنن
عمار دلدار نیاسری
Iran, Islamic Republic of
خداوند توفیق داد سالها پیش در جمع بسجیان وعشایر غیور بلوچ منطقه تمین بلوچستان مرز ایران وپاکستان افتخار معلمی فرزندانشان را داشته باشم.افرادی بی مدعا وطنپرست وشجاع وبا بصیرت وبا غیرت.اما استکبار وحامیانش چه در داخلوچه در خارج کشورسعی وتلاششان اینست که با تفرقه وشایعه پراکنی اختلاف بیندازند اما غافل از اینکه بسیجیان بلوچ عاشق انقلاب وامام راحل ومتمسک به ولایت فقیه بیدارند وتوطئه هایشانرا نقش براب میکنند.
Iran, Islamic Republic of
درود بر رزمندگان اسلام
United States
ای ول فداییی داری
برادران سپاه باید تهاجمی عمل کنند نه تدافعی صبر نکنند تا آنها به پاسگاه حمله کنند بلکه دائما" محل استقرار این تروریستهای وحشی را مورد حمله قرار دهند تا آنها از نقاط مرزی فرار کنند خدای ناکرده اگر این بی وجدانها یک پاسگاه ما را حتی برای چند ساعت تصرف کنند آبروی کشور ما خواهد رفت باید بسیار هشیار و مراقب باشیم و از نیروهای بسیج و مردم مناطق بیشتر استفاده کنیم مسئله مرزها باید خیلی جدی تر مورد توجه باشد که هست انشا الله برادران عزیز سپاه و ارتش در دفع شر اجانب و افراطیون تروریست همواره موفق باشند ./
با نظر شما موافق نيستم ناديده گرفتن زحمات نيروهاي جان بركف سپاه منصفانه نيست برادر عزيز اين چه حرفي است كه تهاجمي حمله كنند مگر در جنگهاي نامنظم مي شود تهاجمي حمله كرد؟به كدام خط مي خواهي حمله كني طالبان در كوههاي افغتنستان و پاكستان است و با ورود به نقاط مرزي ضربه مي زند و به محل خود در آن كشورها بر مي گردد مگر ميشود سپاه به خاك يك كشور تعرض كند خواهشا در اظهار نظرها كارشناسي نظر بدهيد.در ضمن با شناختي كه از سپاه داريم پاسگاهي از سپاه تصرف نميشود و سپاهي نيز اسير نميشود.درود بر سپاه پاسداران انقلاب اسلامي ايران
مهدی
درود بر پاسداران غیور قرارگاه قدس.