چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰

مزاح آیت‌الله خوشوقت با اعضای پایداری

سه شنبه ۲ اسفند ۱۳۹۰ ساعت ۱۷:۵۱
کد مطلب: 209709
عضو لیست ۳۰ نفره جبهه پایداری در تهران تأکید کرد: که چرا مجلس را در این شرایط حساس بیش از ۲۰ روز تعطیل کرده‌اند؟
محمد سلیمانی کاندیدای جبهه پایداری انقلاب اسلامی در تهران عصر امروز در همایش نقش راهبردی مجلس شورای اسلامی در پیشبرد عدالت اجتماعی که در محل دانشگاه علم و صنعت ‌با حضور ۴ تن از کاندیداهای جبهه پایداری برگزار شد، طی سخنانی با بیان اینکه گفتمان جبهه پایداری گفتمان یک حزب نیست و خاستگاهش افراد نیستند، گفت: هر کسی که خود را من تلقی کرده، در او انحراف ایجاد شده است.

وی افزود: این گفتمان تفکر ناب اسلام است که در مواجهه با زیاده‌خواهان و کسانی که خود را صاحب مملکت می‌دانند، ایستاده و به دلیل همین ایستادگی است که انقلاب به پیش می‌رود.

سلیمانی با بیان اینکه مرجع اصلی این گفتمان امام(ره) است، گفت: در طول ۳۳ سال گذشته خیلی‌ها سعی کرده‌اند آدرس این گفتمان را تغییر دهند اما این گفتمان آنقدر قوی است که در حال پیشبرد کشور است.

این کاندیدای جبهه پایداری برای شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید به مردم قول دهیم که بر سر اصول می‌مانیم، تاکید کرد: عمده پیشرفت‌های کشور منوط به این گفتمان است.

وی افزود:‌ آن چیزی که مهم است، گفتمان است، نه ادعا؛ مثلا وقتی شما به برخی آدم‌های جناح‌ها از ساده‌زیستی می‌گویید، بدشان می‌آید. اگر واقعا مسئولان به گفتمان امام و رهبری عمل کنند، سرعت پیشرفت‌ها ده‌ها برابر می‌شود.

* دولت نهم کشور را ساخت و ریخت و پاش نکرد

وزیر سابق مخابرات ادامه داد: عده‌ای در دوران‌های سابق می‌گفتند سازندگی ریخت و پاش دارد اما دولت نهم نشان داد این تئوری غلط است و می‌شود کشور را ساخت و ریخت و پاش نکرد، یا مثلا همین که می‌گوییم برنامه‌های اقتصادی باید مردم‌محور باشد، بعضی‌ها بدشان می‌آید اما دولت نهم در سفرهای استانی نشان داد که این ایده‌ها ممکن هستند.

سلیمانی به مجلس هشتم نیز اشاره کرد و گفت: چرا مجلس را در این شرایط حساس بیش از ۲۰ روز تعطیل کرده‌اند.

وی همچنین گفت: خدا را شکر می‌کنم که ۳۰ نفری که از جبهه پایداری کاندیدا شده‌اند، روحیات جالبی دارند و چه نماینده شوند و چه نشوند، برایشان فرقی ندارد.

وزیر سابق مخابرات به تاکید مقام معظم رهبری پیرامون عدم نزدیکی به مراکز قدرت و ثروت توسط نمایندگان و کاندیداها نیز اشاره کرد و گفت: بعضی‌ها هستند که ۸ دوره نماینده بوده‌اند و همیشه سمت داشته‌اند و آدرس‌شان هم خیلی راحت است. سرنوشت اینها همانند مهاجرانی می‌شود که او هم همین طور بود اما وقتی که فرصتش تمام شد، به دامن دشمنان رفت.

سلیمانی گفت:‌ امیدواریم با این نشاطی که در جوانان و در محیط دانشگاهی ایجاد شده است، آن دیدگاهی که مورد تائید مردم است، بتواند در مجلس نهم جایگاه ایجاد کند.

* جبهه پایداری یک جبهه گفتمانی است

عضو سابق کابینه دولت نهم در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه جبهه پایداری قبل از جبهه متحد ایجاد و تولید شد، گفت: بحث جبهه پایداری فقط حضور در انتخابات نیست بلکه بحث طولانی و درازمدتی دارد اما جبهه متحد با اتمام انتخابات تمام می‌شود. جبهه پایداری یک جبهه گفتمانی است.

سلیمانی همچنین با تعریف مزاحی از آیت‌الله خوشوقت مدعی شد که ایشان به جبهه پایداری فرموده‌اند شما پای دارید یا پایدارید؟

وی سپس به سؤالی که از وی در زمینه چرایی عدم ادغام جبهه پایداری با جبهه متحد پرسیده شد، این طور پاسخ داد که این مسئله واضح است چون تفاوت‌ها از یک حدی بیشتر بود.

"تفاوت‌های ما با جبهه متحد در لیست‌ها مشخص است. در ترکیب کاندیداهایمان مشخص است که چقدر تفاوت داریم. جبهه پایداری از همان اول می‌گفت این سازوکار همه اصولگرایان را پوشش نمی‌دهد. الان هم در لیست‌ها مشخص است که چه خبر است".

وی گفت: در برخی سازوکارها معیار و ملاک انتخاب کاندیداها نزدیکی و دوری به آن افراد سازوکار است که این امر درستی نیست.

* وظیفه ما این است که اصلح را بشناسانیم

سلیمانی تاکید کرد: در جبهه پایداری این طور نیست و پایداری فقط گفته‌ است که مشاوره می‌دهد. وظیفه ما و شما در حال حاضر این است که اصلح را بشناسانیم تا دایره مدیریت‌ها بسته نشود و اتفاقی نیفتد که مثلا یک نفر ۶ یا ۷ دوره نماینده باشد.

عضو لیست ۳۰ نفره کاندیداهای جبهه پایداری برای شرکت در انتخابات مجلس نهم تصریح کرد: جبهه پایداری می‌گوید ما باید حجت داشته باشیم و آن حجت عملکرد افراد است. یک نفر بوده است که در طول ماه‌های فتنه ساکت بود در حالی که اگر یک جمله می‌گفت، می‌توانست جلوی بسیاری از خسارت‌ها را بگیرد و یا مثلا سایت الف شب گذشته از درون ۳۰ نفر برای رئیس مجلس یک انتخابات انجام داده است. خب مشخص است که اینها چه کاره‌اند. جبهه پایداری هیچگاه وارد این بازی‌ها نمی‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *