جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 3 May 2024
 
۲

نظرسنجی مردمی درباره تحریم پسته

يکشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۷:۰۲
کد مطلب: 275003
برنامه امشب "پایش" پیشنهاد تحریم عمومی خرید و مصرف پسته در نوروز 92 را به رأی عمومی خواهد گذاشت.
به گزارش جهان به نقل از مهر، برنامه امشب "پایش" پیشنهاد تحریم عمومی خرید و مصرف پسته در نوروز 92 را به رأی عمومی خواهد گذاشت.
 
محسن تربیت‌دوست تهیه‌کننده "پایش" با اعلام این موضوع گفت: موضوع اصلی برنامه امشب 13 اسفندماه تعیین حداقل دستمزد است که آن را با حضور نماینده کارگرها و نماینده کارفرماها بررسی کرده و درباره دستمزد 92 و ابعاد مختلف آن صحبت می‌کنیم. همچنین عباسعلی قصاعی، قدیمی‌ترین کارآفرین خانوادگی ایران که بنیانگذار چینی زرین است و خاندان او نیز در کار سرامیک بوده‌اند، مهمان برنامه امشب است.
 
وی افزود: بیش از 1000 نفر برای ما عکس و مدارکی فرستاده‌اند که خودروسازها، خودروهای پیش‌فروش شده قدیمی را به قیمت امروز به فروش می‌رسانند و ما این موضوع را بررسی خواهیم کرد.
 
تربیت دوست یادآور شد: در این برنامه که امشب از ساعت 23 به طور زنده پخش خواهد شد، ضمن مرور و تحلیل آخرین تحولات اقتصادی روز، یک نظرسنجی نیز با این سوال طرح می‌شود: با توجه به احتکار پسته در هفته‌های اخیر، آیا موافقید نوروز امسال را بدون خرید و مصرف پسته جشن بگیریم؟ 1.بلی 2.خیر
 
علاقمندان به مشارکت در این نظرسنجی، می‌توانند از ظهر یکشنبه عدد گزینه مورد نظر را به شماره 30000111 پیامک کنند. نتیجه این نظرسنجی از حدود 30 دقیقه پس از شروع برنامه تا پایان برنامه به طور زنده نشان داده خواهد شد.
 
به دنبال سواستفاده محتکرین از نیاز مردم به خرید پسته در شب عید، از اوایل بهمن ماه امسال زمینه پسته در بازار ایران کم شد و قیمت آن به طور بی سابقه‌ای بالا رفت. اولین واکنش دولت به این موضوع، ممنوع کردن صادرات پسته بود که شوک بزرگی به این منبع ارزی کشور وارد کرد. دولت سپس به قیمت‌گذاری و مبارزه تعزیراتی با پسته روی آورد که نتیجه چندانی نداشت.
 
در مقابل، عده‌ای از هموطنان در دو هفته اخیر در حرکتی خودجوش، خرید و مصرف پسته در نوروز امسال را تحریم کرده‌اند تا هم با خانواده‌های کم درآمد همدردی کنند و هم درس عبرتی به محتکران پسته بدهند. برنامه امشب "پایش" این حرکت را به نظرسنجی گذاشته است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *