چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۱
۲

واکنش ولایتی به اظهارات احمدی‌نژاد درباره رابطه با آمریکا

شنبه ۸ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۴:۱۳
کد مطلب: 247103
مشاور ویژه مقام معظم رهبری درباره اظهارات رئیس جمهور در نیویورک مبنی بر امکان برقراری رابطه میان ایران و آمریکا گفت: سیاست کلی ایران در خصوص ارتباط با آمریکا مانند گذشته است و هیچ تصمیمی در تغییر این سیاست گرفته نشده و ایران به سیاست‌های استوار گذشته که پایه گذار آن امام(ره) بود و رهبر معظم انقلاب نیز آن را تایید کرده پایبند است.
به گزارش جهان به نقل از مهر، علی اکبر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل در حاشیه مراسم افتتاحیه سال تحصیلی دانشگاه عالی دفاع ملی با حضور در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگار مهر در خصوص اظهارات رئیس جمهور در نیویورک مبنی بر امکان برقراری ارتباط میان تهران و واشنگتن و اینکه آیا دولت‌ها و روسای جمهور مختلف می‌توانند پیشنهاد و یا اقدامی به منظور برقراری این ارتباط انجام دهند، گفت: سیاست کلی جمهوری اسلامی ایران در ارتباط با آمریکا همچنان مثل گذشته است و هیچ تصمیمی برای تغییر این سیاست در نظام جمهوری اسلامی ایران گرفته نشده است.
 
وی در ادامه افزود: ایران بر سیاست‌های استوار گذشته خود که پایه گذار آن امام خمینی(ره) بود و مقام معظم رهبری نیز آن را تایید کرده است، پایبند است.
 
مشاور مقام معظم رهبری در خصوص مذاکرات جمهوری اسلامی و 1+5 گفت:‌ ایران هیچ گاه از مذاکره خودداری نکرده است. هرگاه آنها حاضر باشند که مذاکره کنند جمهوری اسلامی ایران نیز حاضر است و دبیر عالی شورای امنیت ملی نیز همواره آمادگی خود را برای مذاکره اعلام کرده و این سیاست ثابت جمهوری اسلامی ایران است.
 
وی اظهار داشت:‌ سیاست ایران در مذاکرات ثابت است و ما حق استفاده صلح آمیز از انرژی هسته‌ای را براساس قرارداد ان پی تی داریم و معتقدیم در این چارچوب به ایران اجازه داده می‌شود که به چرخه صلح آمیز هسته‌ای دست پیدا کند.
 
ولایتی در ادامه در خصوص خارج کردن اسامی منافقین از لیست تروریست‌ها توسط آمریکا اظهار داشت:‌ این عمل نشانه ورشکستگی آمریکا است چرا که پیش از این مشخص شده بود که گروهک منافقین گروهکی تروریستی است و علاوه بر آشکار شدن لیست‌ ترورهایشان خودشان نیز قبول کرده بودند که ترورهایی را در ایران انجام داده‌اند.
 
وی در ادامه تصریح کرد: اگر آمریکایی‌ها از روی ناچاری این کار را کردند نشان می دهد سیاست آمریکا در منطقه به بن بست رسیده و منافقین به عنوان گروه‌های بدنام و همچنین دوره‌گردها و هرزه‌های سیاسی یک روز را در دامن صدام حسین بودند و امروز نیز در دامن کاخ نشینان هستند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
اصلي ترين مشكل امروز جامعه عدم توجه به خط و مشي امام و توصيه هاي وي‍ژه ايشان است. امام را به فراموشي سپرده ايم و هر كسي براي خود استراتژيست شده
امام فرموده اند رابطه ما با آمريكا رابطه گرگ و میش است.
اين يعني شما حتي در قصه هاي كودكانه هم مشاهده نمي كنيد كه گرگي قصد دوستي با ميش داشته باشد و
و اين هميشگي است آقاي احمدي نژاد:

رابطه آمريكا با ما رابطه گرگ و ميش است
اکرم
United States
آقای رئیس جمهور فکر نمی کنید زمان عذخواهی از ملت و رهبری فرا رسیده باشد؟ فکر نمی کنید زیاد از این ملت و آرمانهای آن فاصله گرفته اید؟ فقط کمی فکر لازم است