جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱

نحوه صحیح اجرای حرکت اسکات +عکس

چهارشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۰۹
کد مطلب: 404306
اسکات نوعی حرکت ورزش است که برای قوی کردن عضلات بدن توصیه می‌شود. با این حال بعضی افراد نگرانند که این حرکت ورزشی به مفصل زانوی آنها فشار وارد کند.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، تمامی ورزش‌هایی که همراه با آنها از وزنه استفاده می‌شود ممکن است خطرناک باشند. اسکات نیز اگر به درستی انجام نشود می‌تواند به زانو فشار بیاورد و باعث آسیب‌دیدگی‌ شود.

اسکات حرکت ورزشی قدرتی است که بسیار محبوب است و ورزشکاران زیادی به صورت مداوم این حرکت را انجام می‌دهند. اگر این حرکت درست انجام شود برای بالا بردن قدرت عضلات پا بسیار موثر است.

اگر به تازگی حرکت اسکات را شروع کرده‌اید باید ابتدا وزنه کمی به دست بگیرد و کم کم وزن را افزایش دهید. اسکات به پرورش عضلات پا و ماهیچه‌های اطراف زانو کمک می‌کند.


برای انجام اسکات باید تکنیک زیر را رعایت کنید.

۱ طوری بایستید که پاها کاملا روی زمین باشد و آنها را به اندازه عرض شانه باز کنید.

۲ شکم را صاف نگه دارید و کمر شما باید در حالت صاف و طبیعی قرار بگیرد.

۳ آرام به سمت پایین حرکت کنید تا جایی که قسمت بالایی پا با زمین موازی شود و دوباره آرام به شما بالا و حرکت کنید.

۴ در حالتی که بالا آمده اید بدن را صاف نگه دارید و طوری نیایستید که بدن به سمت جلو یا عقب خم باشد. سعی کنید وزن را بر روی عقب پا بیاندازید بدین شکل هنگامی که پا را خم می‌کند زانو از سرپنجه‌ها جلوتر نمی‌رود کسانی که تازه انجام اسکات را شروع کرده‌اند می‌توانند دمبل‌های سبک‌تر در دست بگیرند. هنگامی که به حالت ایستاده بر می‌گردید زانوها را قفل نکنید.

زنانی که باردار هستند نیز می‌توانند برای ورزش کردن از حرکت اسکات استفاده کنند. بهتر است این افراد از وزنه استفاده نکنند و حرکت را با دست خالی انجام دهند. بهتر است زنان باردار ابتدا از پنج بار تکرار حرکت شروع کنند و هنگامی که آمادگی جسمانی آنها افزایش یافت میزان تکرار را به ۲۰ بار ارتقا دهند. هنگامی که پایین می‌روید ۱۵ تا ۳۰ ثانیه صبر کنید و سپس بالا بیایید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *