جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

وزیر امور خارجه ایران وارد کویت شد

سه شنبه ۵ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۲۳:۴۸
کد مطلب: 424700
محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان برای شرکت در چهل و دومین نشست وزیران امورخارجه سازمان همکاری های اسلامی دقایقی پیش (شامگاه سه شنبه) در راس هیاتی وارد کویت شد و مورد استقبال مقام های سیاسی این کشور قرار گرفت.
به گزارش جهان به نقل از ایرنا، ظریف قرار است در این سفر یک و نیم روزه، ضمن شرکت در اجلاس سازمان همکاری های اسلامی سه شنبه شب با وزیر امورخارجه کویت دیدار کند.

چهل و دومین کنفرانس سازمان همکاری های اسلامی از فردا (چهارشنبه) به مدت ۲ روز (پنجم و ششم خرداد) با حضور وزیران امورخارجه کشورهای عضو برگزار می شود.

سازمان همکاری اسلامی دومین سازمان بین دولتی پس از سازمان ملل متحد است که ۵۷ کشور از چهار قاره جهان عضو آن هستند.

علاوه بر وزیران امورخارجه و مقامات کشورهای عضو، مقاماتی از کشورها و سازمان های ناظر در این اجلاس ۲ روزه حضور خواهند داشت.

وزیر امورخارجه کشورمان پیش از این در سفری کوتاه به عمان با مقامات این کشور گفت وگو و یادداشت تفاهم تعیین مرز دریایی میان دو کشور را به امضا رساندند.

سفر وزیر امور خارجه کشورمان به عمان و کویت را می توان در راستای سیاست اصولی دولت تدبیر و امید برای گسترش همکاری های دوجانبه و منطقه ای در مقابله با خشونت، افراطی گری و حل و فصل مسالمت آمیز بحران در منطقه ارزیابی کرد.

اجلاس پیشین سازمان همکاری های اسلامی سال گذشته در ریاض برگزار شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *