جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۲
۱

ازغدی:ایران قدرت جهانی شده است

پنجشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۰۶:۲۰
کد مطلب: 410902
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با تاکید براینکه غرب به‌دنبال آن است در قبال جهاد مسلمانان علیه دشمنان، جهاد مسلمانان بر مسلمانان را ایجاد کند، گفت:‌ انقلاب اسلامی منافع ناتو و رژیم‌های استکباری منطقه را به خطر انداخته است.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، حسن رحیم‌پور ازغدی در جلسه تحلیل و بررسی سیاست‌های اسلام ستیزانه و بررسی موج اسلام‌گرایی در جوامع بین‌الملل در محل دانشکده الهیات دانشگاه فردوسی مشهد، اظهار داشت: اسلام‌ستیزی و اسلام هراسی بحث جدیدی نیست و یک بعدی نیز نمی‌توان به آن نگاه کرد، رژیم‌های غربی روز به روز از هم گسیختگی داخلیشان بیشتر می‌شود و آسیب پذیرتر می‌شوند. در عین حال قوی‌ترین روندی که توانست در برابر این رژیم‌های سلطه‌گر و استبدادی بایستد، اسلام انقلابی بود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: برق پیشرفت‌ها و مقاومت‌های ایران در این ۳۰ سال چشم خیلی از ملت‌های مسلمان را همچون جریان‌های وهابی بیدار کرده است و سبب شد برخی کشورهای مسلمان به این فکر بیفتند که تجربیات درخشان ایران به آن‌ها منتقل شود.

رحیم پور ازغدی تاکید کرد: حکومت‌های فعلی در کشورهای عرب و غیر عرب به شدت ضعیف، نامحبوب و آماده ریزش هستند؛ اینها همه نشانه‌ای از تلنگرهای امام خمینی(ره) بود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد: ایران قدرت جهانی شده است، شمال آفریقا، غرب مدیترانه و شبه جزیره هند همه در تسلط ایران هستند و تمامی این‌ها دلایلی کافی است برای آن که غرب از ایران بترسد.

وی بیان کرد: انقلاب اسلامی منافع ناتو و رژیم‌های استکباری منطقه را به خطر انداخته است و همه این رژیم‌ها در حال سقوط هستند؛ غرب برای مقابله با ایران تمام دولت‌ها را به رویارویی دعوت کرده و معتقد است که نه آمریکا و نه هیچ کشوری به تنهایی نمی‌توانند در مقابل ایران بایستند زیرا ایران در حال جهانی شدن است.

وی افزود: حکومت سازی، تمدن سازی، نهادسازی و مرجعیت سیاسی که در ایران با وجود تحریم مطلق ایجاد شده ‌نمونه‌هایی عملی از توانمندی‌های ایران است.

وی گفت: اصل مخالفت غرب با انقلاب اسلامی اصل اسلام ستیزی است. این ماهیتی فراتاریخی دارد که باید به آن توجه شود؛ در تحلیل‌هایی که در اتاق فکر می‌شود گمان می‌برند اصل مخالفت آمریکا با ایران اسلام سیاسی آن است ‌در حالی که مشکل اصلی با اصل اسلام است؛ غرب به دنبال ایجاد جنگ ادیان، فرهنگ‌ها و تمدن‌ها است. این یک واکنش تاریخی و ریشه‌دار میان دو رقیب کهن است.

رحیم پور ازغدی گفت: عربستان وهابی به جریان‌های فکری شیعه انگلیسی کمک می‌کند اما با اسلامی که وحدت و تمدن سازی اسلامی می‌کند مخالف است. اروپا سرباز ندارد که علیه اسلام بایستد، امروزه ارتش اروپا آمادگی جنگ واقعی را ندارد، حضور آمریکا در عراق و سوریه نتیجه‌ای جز جاخالی کردن آمریکا نداشته است و اگر صحنه رو در رویی نهایی شکل بگیرد، ظرف مدت ۵۰ سال آینده اسلام و ایران بر جهان حاکم می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


م
United Kingdom
مرزها امروز فکر آدمهاست که تحت تاثیر انقلاب ایران متحول شده است نگرانی دشمنان این کشور همین است