پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۲

بازگشت لاینرهای‌جهانی به آب‌های ایران

سه شنبه ۴ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۱۳
کد مطلب: 393100
موفقیت هیأت دیپلماسی ایران در مذاکرات بین‌المللی زمینه را برای بازگشت مجدد خطوط بین‌المللی کشتیرانی به بنادر کشور فراهم کرده است.
به گزارش جهان به نقل از پورت پرس، موفقیت هیات دیپلماسی ایران در مذاکرات بین‌المللی زمینه را برای بازگشت مجدد خطوط بین‌المللی کشتیرانی به بنادر کشور فراهم کرده است.

جلیل اسلامی، مدیر کل امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی با بیان این مطلب گفت: تحمیل تحریم‌های خارجی غرب علیه ایران باعث خروج تدریجی شرکت‌ها و لاینرهای دریانوردی از بنادر ایران شده بود که این امر با تلاش‌های دیپلماسی هیأت مذاکره کننده کشورمان اصلاح شده و با رفع موانع و تحریم‌های سیاسی روند بازگشت مجدد آنها به بنادر کشور آغاز شده است.

وی با اشاره به استقبال چشمگیر شرکت‌های مطرح کشتیرانی از بنادر ایران اظهار داشت: تمام زیرساخت‌ها و پست‌های اسکله بندر شهید رجایی برای ورود کشتی‌های عریض کانتینری از ۲۰ خط برتر کشتیرانی آغاز شده و بازار بین‌المللی مطلوبی در حوزه تجارت و تبادل مستقیم کالا با این بندر به وجود آمده و توسعه فازهای دوم و سوم بندر بین‌المللی شهید رجایی نیز برای نیل به این هدف در دستور کار قرار گرفته است.

مدیر کل امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی به کاربردهای مشترک مسافری و گردشگری بنادر کشور نیز اشاره کرد و افزود: در بخش مسافری با حمایت‌های دولت و اعتباراتی که از محل وجوه اداره شده سازمان تخصیص یافته‌اند زیر ساخت مناسب برای ایجاد و توسعه پایانه‌های مسافری فراهم شده است به طوری که امیدواری‌های زیادی وجود دارد.
ضمن اینکه در حوزه گردشگری به سبب فقدان بسترهای مناسب و متولی با مشکلات بیشتری مواجه هستیم که امیدواریم با تعامل بین‌بخشی کمبودهای پیش روی این بخش جبران شود.

اسلامی، هم‌چنین در خصوص سرمایه‌گذاری‌های خارجی در بنادر کشورهای حاشیه خلج فارس گفت: بنادر منطقه هرکدام ظرفیت‌های خاص خود را دارد و بی‌تردید بنادر ایران نیز از ظرفیت‌های استراتژیک بالایی برخوردار است که می‌بایست برای استفاده بیشتر از آنها برنامه ریزی شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *