جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

جام تختی از جام‌های جایزه بزرگ حذف شد

يکشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۲۷
کد مطلب: 269900
جام جهان پهلوان تختی از فهرست جام‌های جایزه بزرگ فیلا حذف شد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، بر اساس سیاست فدراسیون جهانی کشتی (فیلا) هر ساله 3 جام به عنوان جایزه بزرگ معرفی می‌شوند که نسبت به جام‌های دیگر از سطح بالاتری از رقابت و حضور مدعیان و جوایز نقدی برخوردار هستند.
 
2 جام از این جام‌ها که در نظر فیلا از اهمیت بالاتری برخوردارند، در چند سال اخیر ثابت بوده‌اند. جایزه بزرگ ایوان یاریگین (روسیه) به عنوان جام نخست و حیدر علی‌یف آذربایجان به عنوان جایزه بزرگ سوم یا همان جایزه طلایی (گلدن گراند پریکس) این دو جام هستند.
 
در سال 2011 رقابت‌های جام جهان پهلوان تختی با تلاش‌های یزدانی‌خرم و فدراسیون وقت کشتی به عنوان دومین جام‌ جایزه بزرگ فیلا نام گرفت که مانور زیادی هم برای جایزه بزرگ شدن این جام توسط فدراسیون کنونی انجام شد و آن را حاصل تلاش‌های بی‌وقفه خود دانستند، اما پس از روی کار آمدن خطیب و برگزاری ضعیف این مسابقات و با توجه به عدم استقبال شرکت‌کنندگان، فیلا از تصمیم خود برگشت و این جام را از فهرست جوایز بزرگ خود خارج کرد.
 
بر اساس اطلاعاتی که در سایت فدراسیون جهانی کشتی وجود دارد جام «ساساری» ایتالیا جایگزین جام تختی به عنوان دومین جایزه بزرگ فیلا در سال 2013 شده است.
 
باید دید مسئولان فدراسیون کشتی که مانور زیادی در جایزه ‌بزرگ شدن جام تختی داشتند، چه توضیحی برای حذف این جام خواهند داشت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *