جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

رایزنی روحانی با روسای جمهور ۳ کشور

پنجشنبه ۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۵۲
کد مطلب: 419002
رئیس جمهور در سومین روز اقامت خود در اندونزی و در حاشیه برگزاری کنفرانس سران کشورهای آسیایی و آفریقایی با روسای جمهور چین، اندونزی و ویتنام دیدار و گفتگو کرد .
به گزارش جهان به نقل از خبرگزاری صدا و سیما ؛ رئیس جمهور بعد از دیدار با رئیس جمهور اندونزی گفت : اندونزی کشور مهمی است که از گذشته روابط دیرینه ای با ما دارد.

آقای روحانی افزود : در این دیدار در خصوص نحوه توسعه روابط اقتصادی و فرهنگی و نیز مبارزه با افراطی گری و تروریسم در منطقه و جهان بحث و تبادل نظر کردیم و در زمینه راههای گشایش روابط به توافق رسیدیم .

رئیس جمهور همچنین با اشاره به دیداری که با رئیس جمهور ویتنام داشت تصریح کرد: این دیدار نیز مبتنی بر روابط دو جانبه و همکاری های بین المللی به ویژه در سازمان های جهانی و توسعه روابط اقتصادی و نیز نزدیکی سازمان اکو با سازمان اس ان بود .

وی گفت: امروز دیدار مفصلی با رئیس جمهور چین داشتیم که در خصوص روابط دو جانبه و توسعه همکاری های اقتصادی بحث شد .

آقای روحانی افزود: در این دیدار بررسی شد که چگونه می توانیم به راهبرد مشترک در روابط دو کشور برسیم.

رئیس جمهور گفت: در خصوص مذاکرات با ۵+۱ و نحوه کمک هایی که باید آنها ( مقامات چین) در این مذاکرات داشته باشند و نیز مسائل فرهنگی و موضوعات منطقه و مسئله یمن نیز بحث و گفتگو کردیم .

آقای روحانی در پاسخ به سوالی در خصوص پیشنهادهای جمهوری اسلامی ایران در بیانیه پایانی اجلاس سران آسیایی آفریقایی نیز گفت : این بیانیه در جلسات کارشناسی قبلی تقریبا نهایی و نظرات ایران نیز در آن گنجانده شده است و انشاء الله بیانیه متعادل و مناسبی خواهد بود.

وی درباره پیگیری طرح پیشنهادی جمهوری اسلامی ایران در این اجلاس خاطرنشان کرد:ما این طرح را برای مبارزه با تروریسم که امروز اهمیت ویژه ای در منطقه و جهان دارد با کشورها و سازمان های مختلف دنبال می کنیم .

آقای روحانی در سخنرانی مراسم افتتاحیه کنفرانس سران کشورهای آسیایی آفریقایی پیشنهادی چهار ماده ای برای ریشه کنی ترویسم مطرح کرد که مسدود کردن راه های تغذیه اطلاعاتی، سیاسی و حمایتهای مالی، ریشه یابی انگیزه های اقتصادی توسعه تروریسم، و اصلاح نگرش در برخورد دوگانه با تروریسم از سوی برخی کشورها محورهای اصلی این طرح پیشنهادی است .

عصر دیروز نیز آقای روحانی با نخست وزیر ژاپن دیدار کرد .

تاکید بر گسترش همکاری‌ها در زمینه‌های مورد علاقه بوی‍‍ژه در عرصه‌های علمی، فناوری، زیست محیطی و اقتصادی و تاکید بر همکاری های مشترک برای مبازه با تروریسم مهمترین محورهای این دیدار بود .
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *