شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۲
۲

حیرت «گوبلز» از ادعای «فابیوس»!

چهارشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۱۰
کد مطلب: 435905
لوران فابیوس در نشست خبری امروز مدعی شد: «هدف من در جریان مذاکرات هسته ای رسیدن به توافقی محکم و خوب بوده است. اگر کسی تصور می کند رویکرد فرانسه در جریان مذاکرات با ایران منفی بوده در اشتباه است.»
به گزارش جهان به نقل از مهر، لوران فابیوس وزیر امور خارجه فرانسه امروز در کنفرانس خبری خود در تهران سعی کرد چهره مخدوش خود در جریان دو سال مذاکرات هسته ای مستمر با ایران را در عرض چند دقیقه اصلاح کرده و مدعی شود که وی و کشورش اساسا رویکرد منفی و بازدارنده ای در جریان مذاکرات هسته ای ایران و ۱+۵ نداشته اند.

لوران فابیوس در این خصوص مدعی شده است: «هدف من در جریان مذاکرات هسته ای رسیدن به توافقی محکم و خوب بوده است. اگر کسی تصور می کند رویکرد فرانسه در جریان مذاکرات با ایران منفی بوده در اشتباه است.»

این ادعای فابیوس در حالی صورت می گیرد که کمترین شاهد و نشانه ای دال بر اثبات این ادعای عجیب و البته خلاف واقع وجود ندارد. چنانچه در حوزه های مربوط به تحقیق و توسعه، تعیین نیازهای اساسی ایران، فعالیت آب سنگین اراک، خروج مواد غنی سازی شده از کشور، بازرسی های سرزده آژانس، حل ابعاد احتمالی نظامی گذشته برنامه هسته ای ایران و... شاهد سنگ اندازی های مکرر وزیر امور خارجه فرانسه و دولت متبوعش در مذاکرات بوده ایم.

بالاتر از همه، ماجرای بر هم خوردن توافق هسته ای موقت ژنو در آبان ماه سال ۱۳۹۲ و نقش مخرب و مستقیم پاریس درآن هنوز از یادها نرفته است.

در چنین شرایطی ادعای فابیوس در خصوص عدم نقش آفرینی سلبی کشورش در مذاکرات هسته ای را می توان ادعایی فراتر و غیر قابل باورتر از ادعاهای «گوبلز» سخنگوی آلمان نازی در جنگ جهانی دوم دانست که به گفتن دروغ های شاخ دار مشهور بود!
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


عجب ... هستش این آدم ،‌آدم شاخ در میاره اینهمه بی پروایی خداوکیلی فقط از ...مثل فابیوس بر میاد
ج
Iran, Islamic Republic of
عجب دروغگوهایی هستند این سیاستمداران فرانسوی!