چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰

قیمت کارت‌های یکساله مترو اعلام شد

دوشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۲۲
کد مطلب: 358703
عضو کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر تهران از صدور و توزیع کارت های مدت دار مترو و اتوبوس تا پایان اردیبهشت ماه امسال خبر داد و گفت: قیمت‌های درنظر گرفته شده برای کارت‌های مدت‌دار الکترونیک اتوبوس و مترو به مبلغ ۸۰ هزار تومان درنظر گرفته شده است.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، ابوالفضل قناعتی با بیان اینکه این کارت‌ها به دو دسته کارت مجزای مترو و اتوبوس و نیز کارت‌های یکپارچه مترو و اتوبوس تقسیم می‌شوند، گفت: این کارت‌ها به مدت یکسال اعتبار داشته و در صورت اتمام اعتبار، قابلیت شارژ همان کارت و نیز امکان خرید کارت‌های جدید وجود دارد.

وی در مورد کارت‌های الکترونیک یکپارچه مترو و اتوبوس، گفت: براساس مصوبه شورای شهر قرار است یک کارت یکپارچه به منظور استفاده همزمان از مترو و اتوبوس در سال جاری صادر و توزیع شود که متقاضیان می‌توانند به صورت همزمان از آن در مترو و اتوبوس استفاده کنند که این نوع کارت‌ها ۱۲۰ هزار تومان شارژ می‌شود، اما افراد می‌توانند به میزان ۱۵۰ هزار تومان از آن استفاده کنند.

عضو کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر تهران همچنین در مورد قیمت‌ مربوط به کارت‌های مجزای مترو و اتوبوس، خاطرنشان کرد: قیمت‌های درنظر گرفته شده برای کارت‌های مدت‌دار الکترونیک اتوبوس و مترو به مبلغ ۸۰ هزار تومان درنظر گرفته شده است اما افراد متقاضی دریافت کارت می‌توانند تا سقف ۱۲۰ هزار تومان از کارت استفاده کنند.

قناعتی در مورد گروه‌هایی که کارت مترو و اتوبوس به صورت رایگان در اختیار آنها قرار می‌گیرد، اظهار کرد: کارت ویژه والدین (پدر و مادر) و همسر شهدا، جانبازان ۲۵ درصد به بالا و معلولان به صورت رایگان در اختیار آنها قرار گرفته و آنها می‌توانند از اتوبوس و مترو به صورت رایگان استفاده کنند.

وی با اشاره به کارت ویژه منزلت که مربوط به بازنشستگان است، خاطرنشان کرد: با ارائه این کارت بازنشستگان آنها می‌توانند از ۹۰ درصد تخفیف استفاده از این کارت‌ها بهره‌مند شوند.

عضو کمیسیون حمل‌ونقل و عمران شورای شهر تهران با بیان اینکه کارت ویژه تخفیف ۵۰ درصدی نیز برای دانش‌آموزان و دانشجویان صادر و توزیع خواهد شد، گفت: این دو گروه می‌توانند از تخفیف ۵۰ درصدی مربوط به این کارت‌ها استفاده کنند، این در حالی است که دانشجویان با ارائه کارت دانشجویی و دانش‌آموزان نیز بر اساس تدابیر اندیشیده شده که به احتمال زیاد صدور کارت دانش‌آموزی خواهد بود از تخفیف ۵۰ درصدی استفاده خواهند کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *