جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۶
۲۱
اولین اثر از اقدامات خلاف مرام‌نامه حزب بدون مجوز

رمزگشایی از تصاویر اختصاصی BBC از کنگره حزب مشارکت ۲ +فیلم

يکشنبه ۸ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۰۶
کد مطلب: 441502
زمانی که تصاویر اختصاصی بی‌بی‌سی و مصاحبه برخی اعضای دولت و فعالان سابق حزب مشارکت با رسانه دولتی انگلستان را به سه مورد فوق بیافزاییم احساس می‌شود که تعداد وقایع اتفاقی همزمان کمی غیرعادی و بیش از حد معمول است.
رمزگشایی از تصاویر اختصاصی BBC از کنگره حزب مشارکت ۲ +فیلم
گروه سیاست جهان نيوز ـ خبر تشکیل نخستین کنگره حزب بدون مجوز اتحاد ملت ایران بسیار متفاوت از گذشته در بی بی سی فارسی پوشش داده شد. شبکه بی بی سی تصاویری اختصاصی را از گردهمایی مشارکتی‌ها روی خروجی‌اش برای مخاطبان خود برد، تصاویری که نه سابقا توسط رسانه‌های اصلاح‌طلب منتشر شده بود و نه ارگان‌های خبری کشور در تهیه آن دخیل بودند.

هر چند موضوع تهیه گزارش خبری مستقل از این نشست چندان حائز اهمیت نیست اما نشان‌دهنده پیوند عمیق میان اعضای این حزب با رسانه‌ها و تشکیلاتی است که مستقیما ضد نظام اسلامی فعالیت می‌کنند.

همزمان با درخواست اعضای اتحاد ملت ایران برای تشکیل حزب، برخی رسانه‌ها در خصوص عضویت تعداد قابل توجهی از اعضای حزب منحله مشارکت در این تشکیلات جدید ابراز نگرانی کرده بودند. تشکیلاتی که سابقا نقش موثری در مشوش کردن فضای سیاسی کشور داشته و قالب اعضایش سابقه حبس به جرم اقدام علیه امنیت عمومی کشور را در کارنامه خود دارند.

اما نکته شایان توجه حضور همزمان خبرنگاران بی‌بی‌سی در تهران، تشکیل نخستین کنگره حزب ملت ایران اسلامی و بازگشایی سفارت انگلستان است.

زمانی که تصاویر اختصاصی بی‌بی‌سی و مصاحبه برخی اعضای دولت و فعالان سابق حزب مشارکت با رسانه دولتی انگلستان را به سه مورد فوق بیافزاییم احساس می‌شود که تعداد وقایع اتفاقی همزمان کمی غیرعادی و بیش از حد معمول است.

 

بی‌بی سی رسانه‌ای است که لااقل از زمان کودتای ۲۸ مرداد نقش چشمگیری در بسیاری از آشوب‌های محلی در سراسر جهان داشته است. حزب منحله مشارکت هم که از زمان تولد در سال ۷۶ با بیشتر آشوب‌طلبی‌های مقاطع مختلف دهه هفتاد و هشتاد شمسی مرتبط بوده است. ماجرای دخالت‌های دولت انگلستان در ایران هم برای همه اظهر من شمس است.

از طرفی با نیم نگاهی به جماعت شرکت کننده در اولین کنگره حزب اتحاد ملت ایران می‌توان اغلب افرادی که منتقد نهادهای نظارتی بر انتخابات هستند را مشاهده کرد.

در واقع تمام شواهد و سوابق نشان می دهد که فرایند تضعیف نهادهای وابسته به نظام دقیقا از کجا و با چه اهدافی در حال سازماندهی است. هرچند در مرام‌نامه اتحاد ملت ایران اسلامی بر درس گرفتن از اشتباهات گذشته تاکید شده است اما شواهد امر چندان این موضوع را تایید نمی‌کند.

به نظر می‌رسد اقدامات شتاب‌زده دولت در پر و بال دادن به جریانات سیاسی بدسابقه و همچنین میدان دادن به رسانه‌هایی که سابقا نقش اصلی را دروغ‌پردازی و آشوب‌زایی ایفا کرده‌اند شرایط را برای برخی از اقدامات نامتعارف ایجاد کرده است.

از سویی رسانه‌های وابسته به اصلاح‌طلبان همواره تلاش می‌کنند تا به انشقاق و جدایی جریانات سیاسی در کشور دامن بزنند تا با ایجاد یک فضای دوقطبی در جامعه نتایج انتخابات آینده مجلس را به نفع تندروهای لیبرال مصادره کنند.

در شرایطی که طیف گسترده‌ای از رسانه‌های ضدانقلاب، رسانه‌های فارسی زبان وابسته به قدرت‌های خارجی و رسانه‌های داخلی هنجارشکن دست به دست هم داده‌اند و شرایط را برای هرچه بیشتر شدن انشقاق و اختلاف در کشور فراهم می‌کنند؛ برخی رجال سیاسی نیز با بی‌خردی و در نظر گرفتن عواقب برخی اظهارات خوراک خوبی را برای این اتحاد شوم فراهم کرده‌اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


علی
چه چهره های آشنایی من اینا را کجا دیدم؟
تو دادگاه متهمین فتنه 88 نبود؟
هرکس دست به دامن غرب و مخصوصا انگلیس بشه یا بی عقله یا خائنه . حالا میخواد احمدی نژاد باشه یا هرکس دیگه . چرا نمی خواهیم بفهمیم انگلیس هیچ وقت خیر ما را نخواسته نه مادی نه معنوی
بالاخره یک عده ای نانش را خورده اند (ذر انگلستان دکترا گرفته اند)حالا باید حرمت نگهدارند منافع ملی به جهنم
پوشش دادن اخبار اینها توسط رسانه روباه پیر نشانه خائن بودن این حزب است و بوی فتنه جدیدی می آید .
س
Iran, Islamic Republic of
سیاستی که از لندن شنیده شود و حمایت شود مکاری است و روبه صفتی
مجوز مشروعیت نمی آورد این حزب آدمهاش مشکل دارند ، مورد دارند !
مهرداد
Germany
سلام
نمیدونم نمیخواین درباره سریال مضخرف و وارونه «تعبیر وارونه یک رویا» صحبت کنید!؟
مخصوصا قسمت 26 که دیشب پخش شد؟!
این سریال نمایش وارونه وزارت اطلاعات ایران هست، یک وزارت اطلاعات عصبی، پر از اشتباه، و به مسلخ فرستادن مردم و حتی خانواده.
کل کشت و کشتار این این سریال بخاطر اشتباهات و خوی تند نقشی که امیرجعفری بازی میکنه اتفاق افتاده دیشب هم که در یک نمای بهت آور ماموران وزارت اطلاعات روی هم اسلحه کشیدند، و در نمایی دیگه امیر جعفری قصد کتک زدن یک زن (پانته‌آ بهرام) رو داشت!!!!جالب ماجرا اینکه وزیر محترم اطلاعات در برنامه ای در صدا و سیما به حمایت از این سریال پرداخت و نوعی دخالت وزارت اطلاعات در ساخت این سریال!!
Iran, Islamic Republic of
مشارکتی ها از همان اول به این دلیلی خود را جبهه نامیدند و نه حزب چون سر جنگ با آرمانهای انقلاب و اسلام را داشتند و این مسئله بخوبی در فتنه 88 بروز کرد
مرگ بر فننه گر منافق
شریف
خدایا ما را از شر ایادی جبهه مشارکت حفظ بفرما.لعنت بر آنهایی که خون به دل رهبری می کنند که معظم له در دیدار هیئت دولت بگوید خواب از چشمانم ربوده شده.
تا کی باید با اینان مماشات صورت گیرد.تا کی باید با امثال بهزاد نبوی مماشات کرد؟چرا پرونده انفجار نخست وزیری مسکوت است؟
چرا موضوع فتنه و هر که در آن دخیل بود شفاف نشده؟ موسوی کروبی احمدی نژاد و هر که دخیل بودند باید محاکمه شوند.
بهزاد نبوی در مجلس ششم به کروبی می گفت برو به آقای خامنه ای بگو دیگر دوره شما تمام شده.جام زهر بنوشد.الا لعنت الله عالی القوم الظالمین
نه واقعا مشارکت دومه همون آرم همون آدم ها همون تفکرات مسموم، فقط مونده ساختمان خیابات سمیه مشارکت را هم از نو اجاره کنند
Iran, Islamic Republic of
خداوندا این اصلاح طلبهای امریکایی - منافق - ضد ولایت فقیه و ضد دین را از این جهان محو و با صدام محشورشان کن
جهان نیوز از ترس حزب اصلاح طلب جدید آرام و قرار ندارد. درود بر اصلاحات
مرگ بر تمام افساد طلبان هم قیم و هم جدید
حقگو
Iran, Islamic Republic of
نيروهاي اصلاح طلب پايبند به قانون اساسي و ملتزم به ولايت فقيه قطعا حق تشكل دارند ليكن آنان كه در ضديت با اين دو منشور انقلاب عمل نموده اند هرگز
اتحاد ملت مجوز گرفته است. بی جهت ننویسید بدون مجوز
Italy
هاشمی رفسنجانی: پذیرش برجام با اذن رهبری بود
چرا شماترويج بي بي سي را مي كنيد مگر ماهواره در ايران ممنوع نيست. شما به چه علت برخلاف قانون تلويزيون بي بي سي مي بينيد. حالا فرضا كه چي. شايد در سال هاي اينده ارتباط اصول گرايان با داعشي ها و يا طالبان نيز افشاء گردد خدا را چه ديده ايد. واهمه داشته باشيد كه در انتخابات اينده به صورت حقيرانه اي شكست خواهيد خورد. اليس الله به صبح قريب
ارتباط داعشی ها و طالبان با اصلاحات اثبات شدست! اونجا که ریگی نمونشه!
Iran, Islamic Republic of
به باور اقلب تحلبل گران، گزارشهای بی بی سی در جریان انقلاب اسلامی ایران نیز بسیار موثر بود به حدی که همین چند سال پیش کتاب «انقلاب ایران به روایت رادیو بی بی سی» منتشر شد و چندین بار هم تجدید چاپ گردید. طبیعی است که رسالت یک رسانه پوشش خبری است حالا یکبار از دل آن اخبار انقلاب بیرون می آید و یکبار فتنه! نمی توان خبر را هدایت کرد
... ساکت فتنه ی دیروز و طرفدار فتنه ی امروز است....فتنه ی 88 با تضعیف نهادهای نظارتی کلید خورد ... هم اخیرا شورای نگهبان را تضعیف کرد و به حزب مشرک اتحاد ملت مجوز داد و سفارت انگلیس را باز کرد....آیا فتنه ی دیگر در راه نیست؟
جای رجوی ها بینشون کمه