پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۱

آمانو به دیدار شمخانی رفت

پنجشنبه ۱۱ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۲۱
کد مطلب: 431206
مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پس از ورود به تهران برای دیدار با شمخانی به ساختمان شورای عالی امنیت ملی رفت.
به گزارش جهان به نقل از فارس، «یوکیا آمانو» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی امروز (پنج شنبه) به ساختمان شورای عالی امنیت ملی رفت تا با علی شمخانی دیدار کند.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گزارش تازه خود در مورد روند اجرای توافق هسته‌ای،‌ بار دیگر تائید کرد که تهران به مفاد توافق پایبند بوده است.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، منابع غربی همچنین اعلام کردند مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قرار است امروز با رئیس جمهوری اسلامی ایران هم دیدار کند. این منابع خبری، سفر آمانو به تهران و گفت‌وگوی وی با مقامات کشورمان را در شرایط کنونی بسیار مهم ارزیابی کردند.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز چهارشنبه گزارش ماهانه خود در مورد روند اجرای توافق هسته‌ای موقت ایران و گروه ۱+۵ را منتشر کرد.

آژانس در گزارش خود تائید کرده است که تهران به مفاد توافق موقتی که در سال ۲۰۱۳ در شهر ژنو سوئیس به دست آمد، پایبند بوده است.

ایران در آن توافق، پذیرفت برنامه هسته‌ای خود را بیش از پیش گسترش نداده و در عین حال میزان ذخایر اورانیوم خود را در همان سطحی که در آن زمان بود، حفظ کند.

روز گذشته دیپلمات‌ها به آسوشیتدپرس گفته بودند که در این گزارش آژانس تائید می‌کند که میزان ذخایر اورانیوم ایران به سطح مجاز در توافق ژنو آمده کاهش یافته است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
بفرمایید... تحویل بگیرید... اولین مصاحبه با آدمهای امنیتی توسط جاسوس نامحسوس اسرائیلی ها شکل گرفت.
من شک ندارم که این آمانو جاسوس اسرائیله...