سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۳
۳

معرفی رئیس سازمان انرژی اتمی/تکذیب صالحی/تأیید صادق

پنجشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۵۷
کد مطلب: 306403
علی اکبر صالحی معاون روحانی و رئیس سازمان انرژی اتمی شد.
معرفی رئیس سازمان انرژی اتمی/تکذیب صالحی/تأیید صادق
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، علی اکبر صالحی که در دولت دوم محمود احمدی‌نژاد، وزارت امور خارجه کشورمان را برعهده داشت، به عنوان معاون حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی منصوب شده است.

بر این اساس، در تماسی که خبرنگار تسنیم با محمدرضا صادق مشاور حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی،رئیس جمهور، داشت، وی این خبر را رد نکرد و گفت: تا ساعتی دیگر تکلیف این موضوع رسماً مشخص می‌شود.

علی اکبر صالحی در ۱۳ مارس ۱۹۹۷ توسط رییس جمهور وقت ایران به عنوان نماینده دائم ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی منصوب و به مدت هشت سال تا ۲۲ اوت سال ۲۰۰۵ در این سمت حضور داشت.

وی از سال ۱۹۹۷ تا ۲۰۰۵ نماینده ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بود. وی بین سال‌های ۲۰۰۷ تا ۲۰۰۹، معاون دبیر کل سازمان کنفرانس اسلامی را بر عهده داشته و سپس بین سال‌های ۸۸ تا ۸۹ رییس سازمان انرژی اتمی ایران منصوب شد.

صالحی در آذرماه ۱۳۸۹، با حفظ سمت ریاست سازمان انرژی اتمی به عنوان سرپرست وزارت امور خارجه ایران منصوب شد و در تاریخ ۳ بهمن ۱۳۸۹، به عنوان وزیر پیشنهادی امور خارجه به مجلس شورای اسلامی معرفی و در دهم بهمن از مجلس رای اعتماد گرفت و رسماً وزیر امور خارجه شد.

صالحی اخیراً در مراسم خداحافظی خود با وزارت خارجه گفته بود که او تنها وزیر دولت احمدی نژاد بوده که علیه خاتمی و هاشمی صحبت نکرده است.

واکنش صالحی به اخبار منتشر شده

در همین حال، علی‌اکبر صالحی وزیر امور خارجه کشورمان در گفت‌وگو با فارس درباره اخبار منتشر شده مبنی بر انتصاب وی به عنوان رئیس سازمان انرژی اتمی، با بیان اینکه این‌ها شنیده‌هاست ،گفت که در چند ساعت اخیر با وی در این زمینه صحبتی نشده است و ما درباره شنیده‌ها صحبت نمی‌کنیم.

وی درباره اولویت کاری‌اش اظهار داشت: اولویتم این است که به دانشگاه صنعتی شریف بروم. اولویت دومم چند پیشنهاد برای تصدی سازمان‌های بین‌المللی است که در حال بررسی هستم و البته بقیه تقدیر خداست.

صالحی در پایان ابراز امیدواری کرد که همه وزرای پیشنهادی رای آورده و دولت هر چه سریع‌تر کارش را آغاز کند.

محمدرضا صادق: علی‌اکبر صالحی رسماً معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی است

مشاور رئیس جمهور از انتصاب علی اکبر صالحی به عنوان معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی با حکم رئیس‌جمهور خبر داد.

محمدرضا صادق مشاور حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی، رئیس جمهور در گفت‌وگو با تسنیم از انتصاب علی اکبر صالحی به عنوان معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی خبر داد.

صادق همچنین گفت که سرپرست‌های سه وزارت‌خانه‌ای که گزینه پیشنهادی رئیس جمهور برای آنها از مجلس رای اعتماد نگرفتند، با مشورت و رایزنی با کارگروه‌های مربوطه، در اسرع وقت معرفی خواهند شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


خوب مبارک است آقای صالحی نان صحبت نکردنش را خورد
علي
Iran, Islamic Republic of
درود بر روحاني با تدبير
و درود بر صالحي كاردان و دانشمند
ای کاش وزیر راه وشهرسازی (مهندس نیکزاد) در سمتش میماند بسیار فعال است خدا توفیقش دهد