پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

فرهنگسازی وگفتمان سازی در فضای‌مجازی

سه شنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۵۰
کد مطلب: 436904
مشاور رئیس مرکز ملی فضای مجازی کشور گفت: باید در حوزه فضای مجازی فرهنگسازی و گفتمان سازی مناسب انجام شود تا نیازهای موجود در این بخش تبدیل به یک مطالبه عمومی شود.
به گزارش جهان به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، دکتر محمدعلی فرقانی – مشاور رئیس مرکز ملی فضای مجازی کشور در نشست هم اندیشی روسای اصناف و نمایندگان بخش خصوصی با دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور گفت: دولت، مجلس و در کل حاکمیت به دنبال منافع ملی و توسعه تولید داخلی در کشور هستند اما این که چرا در عمل با چالش مواجه هستیم باید آسیب شناسی شود.

وی اظهار داشت: یکی از این دلایل را می توان آیین نامه ها و قوانینی که تاکنون وضع شده است دانست چرا که جامع و کامل نیستند و خلاء های قانونی در این حوزه وجود دارد که با کمک بخش خصوصی می توان این خلاء ها را شناسایی کرد.

دکتر فرقانی تصریح کرد: پس از تحریم ها ما با فرصت هایی روبرو خواهیم شد که در صورتی که از آنها استفاده نشود تبدیل به چالش خواهند شد و به طور قطع توسعه در این حوزه در سال های آتی اتفاق می افتد اما این که جهت آن به کدام سمت باشد نیاز به برنامه ریزی، همفکری و مشارکت بخش خصوصی دارد.

وی تاکید کرد: همه ما به دنبال اجرای اقتصاد مقاومتی و توسعه کشور هستیم و توسعه چیزی نیست که بتوان از بیرون به یک کشور تزریق کرد بنابراین تشکل ها و خصوصا بخش خصوصی در این زمینه می توانند کمک زیادی به دولت و حاکمیت کنند.

گفتنی است؛ در این نشست روسای اصناف و نمایندگان سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور، مجمع تشکل های ICT ایران، اتحادیه لوح های فشرده ایران، سندیکای افتا، انجمن تولیدکنندگان نرم افزار موبایل ایران، سندیکای صنعت مخابرات ایران، سندیکای شناسایی و مکان یابی رادیویی، مجمع تشکل های دانش بنیان، اتحادیه شرکت های فنی مهندسی حفاظت الکترونیک و شبکه های ایمن، سندیکای تولیدکنندگان تجهیزات IT و انجمن ناشران دیجیتال اتاق بازرگانی حضور داشتند که به بیان مشکلات و چالش های حوزه های قوانین و مقررات، وضعیت بازارهای داخلی، تعدد مراجع قانونگذار، موانع تولید، نظارت صحیح و حمایت از بخش خصوصی پرداختند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *