جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

تعزیه خوانی رحلت پیامبر(ص) در شب یلدا

جمعه ۲۸ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۲۵
کد مطلب: 397106
تعزیه‌خوانی رحلت حضرت رسول اکرم (ص) در بلندترین شب سال در بلوار میرداماد برگزار می شود.
به گزارش جهان به نقل از مهر مصادف با ایام ۲۸ صفر تعزیه داران خیمه کریم اهل بیت در بلندترین شب سال از ساعت ۱۹ میزبان عزاداران در بلوار میرداماد نبش خیابان شمس تبریزی است. همزمان با رحلت حضرت خاتم الانبیا (ص) تعزیه داران بلوار میرداماد با مشارکت حرم مطهر شهدای گمنام، در شب یلدا بلندترین شب سال از ساعت ۱۹ مراسم تعزیه خوانی رحلت حضرت محمد (ص) را اجرا می کنند.

مجلس تعزیه خوانی پیامبر اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) شنبه ۲۷ صفر، حول محور ولایت و واقعه غدیر و در نهایت رحلت پیامبر برگزار می شود. این شب تعزیه ترکیبی از جنگ خیبر و رحلت پیامبر اسلام (ص) است و در این شب مسأله رشادت ها و شجاعت امیرالمومنین در جنگ خیبر و وقایع غدیر روایت می شود.

این تعزیه با هدف به تصویر کشیدن زندگی حضرت محمد (ص) به عنوان بهترین الگوی زندگی، مظهر وحدت و یکپارچگی، اسوه کمال و کمال جویی و پیامبری برای همه جهان اجرایی می شود.

شامگاه یکشنبه ۳۰ آذرماه مصادف با ۲۸ ماه صفر نیز مراسم تعزیه کریم آل‌طه امام حسن مجتبی (ع) با عنوان سبط امامت روایت خواهد شد. در پایان نیز مجلس تعزیه انتظار و آوای انتظار برای ظهور امام عصر (عج) برگزار می‌شود.

علاوه بر این سقاخانه امام حسن مجتبی (ع) به صورت شبانه روزی پذیرای مراجعه کنندگان است.

مجلس تعزیه خوانی خیمه کریم اهل بیت با مشارکت حرم مطهر کهف الشهداء، به مدت سه شب از ساعت ۱۹ در بلوار میرداماد نبش خیابان شمس تبریزی برگزار می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *