جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۵
۳

سخنان دریادار سیاری درباره شبهه پهلوگیری ناوهای ایران در یمن

شنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۵۷
کد مطلب: 417905
فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه اجازه نمی‌دهیم هر کسی به ناوهای ما اخطار بدهد و هیچ‌کس هم تاکنون به ناوهای ما اخطار نداده است گفت: نیازی به پهلوگیری ناوهای ایرانی در سواحل یمن نیست.
سخنان دریادار سیاری درباره شبهه پهلوگیری ناوهای ایران در یمن
به گزارش جهان، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح امروز در حاشیه مراسم رژه ارتش در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه حضور ناوگروه سی و چهارم ارتش در خلیج عدن مطابق قوانین بین‌المللی و در راستای مقابله با دزدان دریایی و تروریسم دریایی است، گفت: تاکنون توانسته‌ایم در این راستا ماموریت خود را به نحو احسن انجام دهیم و تعداد زیادی از کشتی‌ها را نجات دهیم.

وی افزود: برخی از کشورها نیز از ناوگروه‌های ایران برای مقابله با دزدان دریایی درخواست کمک کرد‌اند و در این راستا ما به انجام ماموریت می‌پردازیم. حضور ما در خلیج عدن، باب‌المندب و دریای سرخ مطابق قوانین بین‌المللی است و در راستای مبارزه با تروریسم دریایی است.

دریادار سیاری در پاسخ به این سوال که آیا تاکنون اخطاری از کشور مصر به ناوهای ایران در خلیج عدن داده شده یا خیر؟ گفت: تاکنون هیچ اخطاری داده نشده و اساسا اجازه هم نمی‌دهیم کسی بخواهد به ما اخطاری بدهد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه آیا ایران در آب‌های سواحل یمن پهلو خواهد گرفت؟ گفت: خیر، نیازی به این کار نیست.
منبع: تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


علی
درود بر سردار سلیمانی ارتش، دریادار سیاری. در پناه امام زمان و تحت امر ولی پیروز و موفق باشید.
جانم فدای رهبر
مریم
France
به امید پیروزی حق بر باطل عشق من وطن سرفراز ایران