جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

دیدارجنجالی سرکرده مخالفان سوری

چهارشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۲۱:۰۵
کد مطلب: 380825
یکی از مسوولان ارشد گروه‌های مخالف دولت سوریه در خارج از کشور، روز سه شنبه در حالی با مسوولان صهیونیستی دیدار و گفت وگو کرد که به علت اشغال خاک سوریه توسط تل آویو، طبق قوانین سوریه هر گونه تماس با سران این رژیم "خیانت" محسوب می‌شود.
به گزارش جهان به نقل از العالم، "کمال اللبوانی" به عنوان نخستین شخص سوری که با مسوولان صهیونیست دیدار می کند، هفته گذشته سفری ۱۰ روزه به فلسطین اشغالی را آغاز کرد و در حاشیه کنفرانس مبارزه با تروریسم، با مسوولان اسراییلی دیدار کرد.

رادیو رژیم صهیونیستی اعلام کرد: اللبوانی در این سفر، با شماری از وزیران اسراییلی و رهبر اپوزیسیون در اسراییل دیدار کرد.

وی که پیش از سفر به اسراییل از اعضای ارشد ائتلاف مخالفان سوری بود، اعلام کرد که از این ائتلاف خارج شده و برای نخستین بار است که به اسراییل سفر می کند.

رادیو رژیم صهیونیستی اللبوانی را حامل پیام ِ پایانِ جنگ با اسراییل و تلاش برای دستیابی به راه حل سیاسی در خصوص اراضی اشغالی سوریه دانست و به نقل از وی اعلام کرد: قواعد بازی در مرزهای سوریه تغییر یافته است، این مرزها که در طول چهار دهه گذشته در آرامش و ثبات بود، در سال های اخیر با شروع درگیری ها در سوریه دستخوش ناآرامی شد و ۸۰ درصد نوار مرزی میان سوریه و اسراییل به دست جبهه النصره افتاد که شاخه ای از القاعده محسوب می شود.

اللبوانی به تازگی درباره امکان همکاری با رژیم صهیونیستی به منظور براندازی دولت سوریه نرمش نشان داده و از امکان امضای قرارداد سازش دایمی با این رژیم سخن گفته است. این در حالی است که سایر گروه های مخالف دولت سوریه اعم از داخلی و خارجی با این رویکرد مخالفند.

"کمال اللبوانی" برای شرکت در کنفرانس هرتزلیا که درباره "چالش های امنیت ملی اسرائیل" برگزار می شود، به نمایندگی از تشکل "ائتلاف سوری" به تل آویو رفت که این سفر و موضوع کنفرانس، سئوالات زیادی در خصوص ارتباط رژیم صهیونیستی با گروه های مسلح در سوریه، مطرح می سازد.

طبق قانون اساسی سوریه، با توجه به این که رژیم صهیونیستی اراضی سوریه را اشغال کرده است، هرگونه تماس با این رژیم خیانت محسوب می شود و مجازات خیانت، اعدام است.

به دنبال سفر ۱۰ روزۀ "کمال اللبوانی"، نماینده مخالفان در ائتلاف سوریه به تل آویو، "محمود مرعی" رییس جریان سوری های دموکراسی خواه، (از گروه های مخالف سوری) او را "خائن" و "مزدور قدیمی آمریکا" دانست.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *