جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۴
۲
آیت‌الله نوری‌همدانی:

آل‌سعود درآمد خانه خدا را صرف عمل به توصیه‌های انگلیس می‌کند

پنجشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۱۴
کد مطلب: 420325
یکی از مراجع تقلید گفت: متاسفانه آل‌سعود که خود را خادم حرمین شریفین می‌نامد، درآمد خانه خدا را صرف عمل به توصیه‌های انگلیس می‌کند.
آل‌سعود درآمد خانه خدا را صرف عمل به توصیه‌های انگلیس می‌کند
به گزارش جهان به نقل از فارس، آیت‌الله حسین نوری‌همدانی در جمع طلاب و روحانیون استان یزد اظهار داشت: امروز ما دشمنان فراوانی داریم، به همین دلیل روحانیون باید با مردم همراه باشند و باعث جلب و جذب مردم به دین اسلام شوند که برای تخقق این مهم باید با مردم همزیستی کرد و در کنار آنها بود.

وی بیان کرد: متأسفانه آنها که خود را خادم حرمین شریفین می‌نامند از درآمد خانه خدا صرف عمل کردن به حرف‌های انگلیس می‌کنند و درآمدها را در راهی هزینه می‌کنند که انگلیسی‌‌ها و دشمنان اسلام می‌خواهند.

آیت‌الله نوری‌همدانی عنوان کرد: آنها مسلمین دیگر را تکفیر می‌کنند تا جان، مال و ناموس آنها حلال شود ضمن اینکه گروه‌های سلفی و تکفیری را شکل داده‌اند و از آنها در راستای مقاصد انگلیس و علیه مسلمانان استفاده می‌کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با ابراز خرسندی از سفر به استان یزد عنوان کرد: این مسافرت برای من توفیق بزرگی است و خوشحالم که با مردم دارالعباده، علما، روحانیون و طلاب این شهر هستم.

این مرجع تقلید همچنین با بیان اینکه هیچ شغلی را با فضیلت‌تر از طلبگی نمی‌دانم، خاطر نشان کرد: کسی که در راه طلب علم گام برمی‌دارد مثل مجاهدی است که در راه خدا جهاد می‌کند و ملائکه بال و پر خود را در راه طالبان علم می‌گسترانند.

وی با اشاره به ویژگی‌های علمای دین یادآور شد: همه علمایی که این راه را پیموده‌اند نخستین گام‌شان اخلاص و معامله با خدا بوده است و بعد از آن همت بلند و سپس اراده و استقامت رمز موفقیت آنها است.

آیت‌الله نوری‌همدانی خطاب به طلاب بیان کرد:‌ منظم باشید که مردم درس نظم را از شما بیاموزند ضمن اینکه در درس و تحصیل نیز قوی قدم بردارید و از ابتدای راه دارای ادبیات و صرف و نحو قوی باشید.

وی تصریح کرد: علمای بزرگ ما هرگز بدون وضو درس نخوانده‌اند و بحث نکرده‌اند. همچنین توصیه می‌‌کنم در انتخاب استاد، اخلاق او را بسیار مهم بدانید.

این مرجع تقلید در ادامه افزود: امام خمینی بسیار تأکید داشتند که در حوزه‌ها درس اخلاق برقرار باشد زیرا اگر کسی درس بخواند و در اخلاق مهذب نباشد به فساد می‌افتد.

وی تأکید کرد: در مورد دین اسلام هم باید نسبت به آن فقیه بود نه اینکه فقط آن را فهمید و باید از همه جوانب آن را شناخت و به آن عمل کرد.

آیت‌الله نوری‌همدانی همچنین یادآور شد: نماز شب برکات فراوان دارد و با عبادات خود تلاش کنید ارتباط‌تان با امام زمان (عج) را محکم‌تر کنید و افسر ایشان باشید.

وی افزود: این انقلاب بیدارگر باعث بیداری و هوشیاری مردم جهان شده و مردم با تمام قوا برای دفاع از اسلام صف‌آرایی کرده‌اند و امیدواریم با وحدت مروج اسلام ناب محمدی (ص) باشیم.

به گزارش فارس در این مراسم ۶ نفر از طلاب حوزه علمیه قم به دست آیت‌الله نوری‌همدانی معمم شدند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


حسام
حاج آقا یادش بخیر اون وقت که تشریف آورده بودید به همراه خانواده اروپا
سلام
خداوند حافظ تمام علمای خدمتگزار اسلام از جمله حضرت آیت الله نوری همدانی حفظه الله باشه
برای تعجیل فرج و سلامتی امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف و سربازانش صلوات