پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۱

موافقت انصار الله با طرح فرستاده سازمان ملل

جمعه ۱۳ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۳۲
کد مطلب: 442529
شبکه خبری «المیادین» به نقل از منابع آگاه خود گزارش داد که انصار الله یمن با طرح پیشنهادی «اسماعیل ولد الشیخ» فرستاده سازمان ملل برای حل بحران این کشور موافقت کرده است.
به گزارش جهان به نقل از فارس ، شبکه خبری «المیادین»، به نقل از منابع آگاه گزارش داد که جنبش انصار الله یمن با طرح پیشنهادی «اسماعیل ولد الشیخ» فرستاده ویژه سازمان ملل در پرونده یمن موافقت کرده است.

پیشتر المیادین اعلام کرد به طرحی که فرستاده ویژه سازمان ملل در بحران یمن قرار است به طرف‌های یمنی ارائه کند دست پیدا کرده است.

منابع نزدیک به المیادین گفته‌اند که هیأتی از انصار الله یمن در مسقط پایتخت عمان در انتظار تصمیم نهائی «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهور مستعفی یمن در واکنش به این طرح پیشنهادی هستند و اعلام کرده‌اند که این طرح تضمین‌های بین المللی برای جنبش انصار الله دارد.

بر اساس این خبر توافقی بین المللی در زمینه طرح پیشنهادی اسماعیل ولد الشیخ ایجاد شده و این طرح مورد حمایت طرف‌های بین المللی قرار گرفته و سازمان ملل در انتظار پاسخ عربستان به آن است.

طرح پیشنهادی فرستاده سازمان ملل در یمن پیشنهاد می‌دهد که دولت «خالد بحاح» معاون فعلی «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهور مستعفی یمن که پیشتر نخست وزیر یمن بوده به عنوان «دولت پیشبرد امور» مسئولیت اداره کشور به مدت ۲ ماه را بر عهده داشته باشد.

از حدود یک ماه گذشته دیدارهای گسترده‌ای میان گروه‌های سیاسی یمنی در صنعا در راستای یکی کردن دیدگاه سیاسی بویژه میان انصارالله و حزب کنگره ملی یمن صورت گرفت که فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن ناظر این گفت‌وگوها بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *