جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

لیست رقبای ایران در مرجعیت علمی

يکشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۳۵
کد مطلب: 424222
معاون اسبق وزیر بهداشت با اشاره به لیست رقبای ایران در کسب مرجعیت علمی منطقه و دنیا؛ از درمان تمام بیماری‌ها در کشور خبر داد.
به گزارش جهان، بهرام عین اللهی در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به برگزاری دومین نشست مرجعیت علمی در حوزه سلامت که در تاریخ ۷ خرداد در دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج) اظهارداشت: یکی از برنامه‌های این نشست دعوت از الگوهای موفق داخلی مرجعیت علمی از جمله مسئولان موسسه رویان و همچنین ارائه تجارب موفق دکتر ناصر سیم فروش در حوزه پیوند کلیه و موارد دیگر خواهد بود.

وی تصریح کرد: براساس دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب درباره کسب مرجعیت علمی ایران در منطقه و دنیا این نشست علمی در حوزه سلامت برگزار می‌شود، کما اینکه هم اکنون نیز تمام درمان‌ها در داخل ایران صورت می‌پذیرد و حتی برخی اتباع خارجی نیز برای دریافت خدمات سلامت به ایران سفر می‌کنند، براین اساس انجمن آموزش علوم پزشکی ایران به عنوان یک اتاق فکر در این حوزه برنامه‌های راهبردی را تدوین می‌کند.

معاون اسبق وزیر بهداشت درباره اینکه آیا برنامه‌های نخستین نشست مرجعیت علمی که دو سال قبل برگزار شد به اجرا درآمد، گفت: ما فقط این برنامه‌ها را تدوین می‌کنیم و باید نهادهای دیگر در این باره پاسخ دهند.

عین اللهی در زمینه نگرانی بیش از ۴ هزار عضو هیأت علمی که در نامه‌ای به رئیس جمهور نسبت به اُفت علمی کشور هشدار دادند و اینکه آیا با روند کنونی تحقق دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب در رسیدن به مرجعیت علمی ایران در منطقه و دنیا در زمان تعیین شده امکانپذیر خواهد بود، عنوان کرد: تحلیل و ارزشیابی این امر با مسئولان اجرایی است ولی در حوزه سلامت برای تحقق این مسئله باید شاخص‌های علوم پایه و بالین به همدیگر نزدیک‌تر شود وگرنه تحقق مرجعیت علمی ایران تحت شعاع قرار می‌گیرد.

معاون اسبق وزیر بهداشت درباره رقبای ایران برای کسب مرجعیت علمی منطقه و دنیا خاطر نشان کرد: برخی کشورهای اروپایی و آمریکا هم اکنون مرجع علمی هستند ولی در کشورهای در حال توسعه یافته می‌توان به کره و ژاپن اشاره کرد که البته در منطقه نیز ترکیه بسیار تلاش می‌کند که مرجعیت علمی منطقه را بدست آورد.

به گزارش تسنیم، انجمن آموزش علوم پزشکی ایران نهادی علمی، مستقل، مبتنی بر دانش و مردم نهاد است که جهت فعالیت در حوزه دانش علوم پزشکی با همت و تلاش فراوان جمعی از اساتید و متخصصان و دانشجویان رشته‌های پزشکی و آموزش پزشکی در سال ۱۳۸۶ تأسیس شده است و در حال حاضر در چارچوب اهداف و موضوعات اساسنامه و رعایت قوانین و مقررات نظام جمهوری اسلامی ایران در سطح کشور و بین الملل فعالیت می‌کند.

این انجمن با ظرفیت‌های بالای خود فرصتی گرانبها برای حضور اساتید جوان و فرهیخته در کنار متخصصان کارآزموده نظام آموزش پزشکی کشور است که با حضور فعال خویش بتوانند به ارتقاء دانش و مهارت آموزش علوم پزشکی کمک کنند و یاریگر سیاستگذاران، مدیران اجرایی، فعالان و بهره برداران نظام آموزش پزشکی کشور باشند که از مهمترین اهداف این انجمن نیز ارتقاء تعالی و دانش پژوهی در تمامی جنبه‌های آموزش علوم پزشکی از طریق حمایت از اساتید، دانشجویان و تمام دست اندرکاران آموزش علوم پزشکی است تا با پشتیبانی و تشویق و توسعه و پژوهش در آموزش پزشکی از طریق ایجاد شبکه در فعالیت‌های علمی رسالت خویش را عمل کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *