جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱
ظهره وند:

مجلس خواستار تصویب توافق نهایی شود

دوشنبه ۴ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۶:۱۰
کد مطلب: 424321
سفیر سابق کشورمان امروز در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران گفت مجلس شورای اسلامی نیز باید هم وزن کنگره آمریکا در موضوع مذاکرات هسته ای ورود کرده و توافق نهایی را تصویب کند.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، ابوالفضل ظهره وند سفیر سابق کشورمان در افغانستان و ایتالیا در نشست "صنعت هسته ای در آینده پیشرفت عدالت محور" که امروز در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران گفت همان گونه که کنگره آمریکا در بحث مذاکرات هسته ای ورود پیدا کرده است مجلس ما هم به مذاکرات وزن دهد و با مصوبه ای بر لزوم تصویب توافق نهایی تاکید کند، بعلاوه باید تاکید شود که کل تحریم ها در مقابل توافق نهایی رفع شود و مشکلات و قوانین داخلی آمریکا ربطی به ما ندارد.

وی افزود: موضوع هسته ای یک بحث ملی و کلان است که باید با رویکرد ملی و با رعایت خطوط قرمزی که برای تامین منافع ملی کشور تعیین شده پیش ببریم.

دیپلمات سابق کشورمان همچنین پروتکل الحاقی را یک سیستم نظارت بسیار گسترده ای خواند و گفت: برخی کشورها پروتکل را با تحفظ امضا کرده اند همانند آمریکا، روسیه و ... یا برزیل این پروتکل را اجرا نکرده است، این پروتکل با حاکمیت ملی ما در تناقض است.

وی افزود: مهم ترین مشکل ما استقلال خواهی ماست، آنها این موضوع را بر نمی تابند که در مسیر جهانی سازی کشوری مقاومت کند.

این تحلیلگر مسائل بین الملل علت حساسیت غرب درباره تاسیسات فردو را قادر نبودن آنها برای کنترل آن دانست و گفت: آنها می گویند ایران باید قابل کنترل باشد و اگر اراده حمله داشتیم باید ضربه ما موثر باشد. هیچ بمبی نمی تواند به تاسیسات فردو که در عمق کوهها ساخته شده تاثیرگذارد.
https://jahannews.com/vdcdxo0ofyt0xs6.2a2y.html
jahannews.com/vdcdxo0ofyt0xs6.2a2y.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *