شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

امن‌ترین استان کشور معرفی شد

پنجشنبه ۶ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۴۰
کد مطلب: 414421
فرمانده انتظامی استان مرکزی از کسب رتبه برتر استان مرکزی در ارزیابی وزارت کشور در حوزه امنیت خبر داد.
به گزارش جهان، سردار عزیزاله ملکی در گفت‌و‌گو با تسنیم، با اشاره به ارزیابی انجام شده از سوی وزارت کشور در حوزه امنیت اجتماعی‌‏کشور اظهار داشت: با تلاش کارکنان و همراهی خوب شهروندان فرماندهی انتظامی استان مرکزی در ‏سالی که گذشت موفق شد در هشت شاخص ابلاغی رتبه‌های برتر را کسب کند که تداوم ‏این مهم در برنامه‌ریزی‌های سال ۹۴ نیز در دستور کار قرار گرفته است. ‏

فرمانده انتظامی استان مرکزی تصریح کرد: نگاه اجتماعی پلیس در طرح‌های انتظام‌بخش سال ۹۳ مهم‌ترین عامل ‏توفیق تحقق امنیت مطلوب در این استان بوده است.

سردار ملکی خاطرنشان کرد: در سال گذشته نگاه پلیس ‏در برنامه‌ریزی‌ها، تکیه براستفاده از ظرفیت‌های اجتماعی، همراهی و مشارکت‌دهی ‏شهروندان در طرح‌های پلیس بود و این مهم سبب شد تا توفیقات بسیار خوبی در حوزه‌های ‏مختلف کسب شود. ‏

فرمانده انتظامی استان مرکزی با اشاره به آخرین آمار کشته شدگان در استان گفت: کشته‌‏شدگان سوانح رانندگی در استان ۳۵درصد و جرائم سرقت در تعطیلات نوروزی این استان ۱۹درصد کاهش داشته است.

وی افزود: نیروی انتظامی استان مرکزی در راستای اجراء بهینه طرح‌های نوروزی، در ‏تعطیلات نوروز ۹۴ برنامه ریزی منسجم و دقیق داشته که با شروع رزمایش ترافیکی در استان و تجهیز نیروی ‏انسانی و حوزه سخت افزاری پلیس راه هماهنگی‌های لازم با سایر دستگاه های ‏امدادی و خدماتی به منظور کاهش سوانح رانندگی در استان انجام گرفت.

سردار ملکی تصریح کرد: رزمایش ترافیکی نوروز ۹۴ در استان مرکزی از تاریخ ۲۵ اسفندماه و هم‌زمان با سراسر ‏کشور با حضور دستگاه‌های اجرایی و خدماتی به مرحله اجرا گذاشته شده و تا پایان ‏تعطیلات نوروزی نیز ادامه دارد که البته با شروع رزمایش ترافیکی ‏نوروزی در استان، میزان کشته شدگان سوانح رانندگی تاکنون ۳۵درصد کاهش داشته است. ‏

فرمانده انتظامی استان مرکزی خاطرنشان کرد: در این مدت ۱۳ نفر از هموطنان در سوانح رانندگی محورهای مواصلاتی استان جان خود را ‏از دست داده‌اند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۳۵ درصد کاهش داشته ایم.

وی با اشاره به فعالیت‌های انجام شده در حوزه درون‌شهری گفت: با همراهی خوب مسافران نوروزی و شهروندان هیچ‌گونه تصادف ‏منجر به فوت در حوزه درون شهری نداشته‌ایم.

سردار ملکی توجه به امنیت تفرجگاه‌ها، اماکن تاریخی و تفریحی و برنامه‌‏ریزی در کاهش جرایم به ویژه سرقت را از دیگر اولویت‌های پلیس استان در تعطیلات نوروز دانست و افزود: در حوزه انتظامی با شروع فعالیت قرارگاه نوروزی از ۲۸ اسفندماه و نیز با بهره‌‏گیری از توان اجرایی پلیس کاهش ۱۹ درصدی وقوع سرقت و افزایش ۱۸ درصدی کشفیات ‏سرقت را داشته ایم.‏
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *