جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰
۱

روسیه استقلال کریمه را "قانونی" خواند

چهارشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۰۷:۳۵
کد مطلب: 349424
وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که مسکو تصویب استقلال کریمه و جدایی این منطقه از اوکراین را "کاملا قانونی" می داند.
به گزارش جهان؛ تسنیم به نقل از خبرگزاری ایتارتاس نوشت: وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که مسکو اعلام استقلال کریمه و جدایی این منطقه از اوکراین که روز سه شنبه در پارلمان این شبه جزیره خودمختار تصویب شد را "کاملا قانونی" می داند.

وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که روسیه تصمیم پارلمان کریمه را کاملا قانونی می داند .

گفتنی است که پارلمان کریمه با اکثریت آراء روز سه شنبه به اعلام استقلال این منطقه رای مثبت داد.

بر اساس این گزارش، نمایندگان کریمه با اشاره به اینکه سازمان ملل متحد استقلال کوزوو را به رسمیت شناخته است، باید استقلال کریمه را نیز به رسمیت بشناسد.

شبه‌جزیره کریمه در سال ۱۹۵۴ به جمهوری سوسیالیستی اوکراین که بخشی از اتحاد جماهیر شوروی سابق بود، پیوست و در سال ۱۹۹۱ پس از فروپاشی نظام کمونیستی، منطقه‌ای خودمختار از جمهوری نوپای اوکراین شد.

نمایندگان کشورهای عضو اتحادیه اروپا و دیگر کشورهای غربی در روز سه‌شنبه (۱۱ مارس) در لندن گرد می‌‌آیند تا درباره تحریم‌های جدید علیه روسیه تصمیم بگیرند.

نشست روز سه‌شنبه در سطح مدیران ارشد این کشورها خواهد بود. این اجلاس وظیفه دارد که در صورت خودداری روسیه از مذاکره مستقیم با دولت اوکراین برنامه لازم برای برقراری تحریم‌های جدیدتر علیه روسیه را تهیه کند.

دیوید کامرون، نخست‌وزیر بریتانیا در روز دوشنبه در پارلمان این کشور گفت "در حال تهیه فهرستی از شهروندان روسیه هستیم تا امکان بستن حساب‌های بانکی آنها در خارج فراهم شود."
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


amin
روسیه غلط میکنه که تو کار کشورها دخالت میکند