شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۴
۲

صفارهرندی:غول موش زایید

دوشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۵۰
کد مطلب: 439226
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با انتقاد از توقف برخی دلسوزان نظام در متن برجام، خطر بزرگتر را تلاش برخی ذوق زدگان از توافق برای اعراض از راه انقلاب دانست.
به گزارش جهان به نقل از مهر، محمدحسین صفار هرندی در نشست سالانه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل کل کشور، گفت: عده‌ای در پی توافق وین و برجام دچار ذوق‌زدگی شدند. احتجاج ما با این جماعت بر سر بررسی برجام نیست، مشکل ما با این جماعت این است که می‌گویند تلاششان برای پیگیری خط مذاکرات این بوده که انقلاب را به زانو درآورند.

وی ادامه داد: سرخط این ماجرا در بیرون از مرزهای ایران و در محافل آمریکایی و اسرائیلی است.

صفار هرندی اظهار داشت: برخی افراد در انعکاس واقعیاتی که می‌خواهد بعد از توافق اتفاق بیفتد غش در معامله کردند، به عبارت دیگر غول موش زایید. می‌گفتند هزار میلیارد پول‌های بلوکه شده وجود دارد و امروز این ادعا به ۶ میلیارد کاهش یافته است.

وی تصریح کرد: مسئله این افراد مذاکرات نیست، بلکه می خواهند تاریخ ایران را بر اساس واقعه توافق وین به دو دوران ماقبل برجام و مابعد برجام تقسیم کنند.

وی این افراد را از گروهی خواند که مدتهاست از اصل نظام و انقلاب فاصله گرفته‌اند و تصورشان از توافق این است که مقدمه‌ای برای اعراض از راه انقلاب به وجود آمده است.

صفارهرندی با انتقاد از توقف عده‌ای از دوستان انقلاب در متن برجام و دعوا بر سر آن، گفت: امروز شاهد اظهاراتی هستیم که نگرانی‌های بالاتری را دامن می‌زند، این اظهارات متعلق به افرادی است که می‌خواهند انحراف از انقلاب را مقدمه سازی کنند. چه توافق امضا شود، چه امضا نشود، خواب‌هایی برای ما دیده‌اند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام نگرانی بزرگ را ایجاد شکاف در جبهه مستحکم داخلی خواند و گفت: اگر توانستند در جبهه ما رخنه کنند، ما را دور می زنند. باید مواظب باشیم.

وی اظهار داشت: باید مراقب بود که برخی رسانه ها اینطور وانمود نکنند که مخالفان برجام، مخالفان بهبود معیشت و آسودگی مردم هستند و موافقان برجام به دنبال حل مشکلات مردم هستند.

فعال سیاسی اصولگرا در پاسخ به سوال دانشجویان در خصوص اظهاراتش پیش از تصویب برجام در مذاکرات که این متن را متنی متوازن خوانده بود، افزود: این متن قابل دسترسی بود چیز پنهانی نبود، می دانستیم درباره چه چیزی حرف می زنیم و در برنامه تلویزیونی گفته شد که برجام و متن فعلی که قرار است مورد توافق قرار گیرد نسبت به آنچه قبلا تنظیم شده بود، متن متوازن تری است.

صفارهرندی ادامه داد: همه منتقدین نیز پذیرفته اند که این متن نسبت به متن قبلی بهتر است البته جاهایی نیز دولت در واکنش به انتقادات، اظهارات منتقدین را پذیرفته و می گوید بیش از این از ما برنمی‌آمد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: برجام کف انتظارات و خواسته های ما را در بر دارد و نمی توان آن را خیلی خوب و خیلی بد دانست. برجام، نه جشن دارد، نه عزا گرفتن.

فعال سیاسی اصولگرا در پاسخ به سوال دانشجویان در خصوص نقل برخی خاطره‌ها از سوی چهره‌های انقلاب عنوان کرد: ما باید حرف هایمان را در بدیهیات اولیه مستند کنیم. آقایانی که حرف ها و خاطراتی را نقل می کنند که مستندات آن وجود ندارد، در واقع خودشان را خلع ید می کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ناصر
Iran, Islamic Republic of
تحریم ها برداشته نشد و صنعت هسته ای...
مودی
Iran, Islamic Republic of
جناب صفار عزیز ؛ متاسفانه از خود شما هم حرفهای شنیدیم که نشان میداد تحت تاثیر فضاسازی ها و شانتاژهای رسانه ای همان جریان واداده و عاشق امریکا قرار گرفته اید.