جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۵
۸

نامه‌رئیس‌جمهوربه رهبرانقلاب‌عین‌واقعیت بود

شنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۰۰:۰۲
کد مطلب: 355724
عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته‌ای گفت که نامه رئیس جمهور به مقام معظم رهبری درباره توافقنامه ژنو عین واقعیت بوده است.
به گزارش جهان، سید عباس عراقچی معاون امور حقوقی و بین المللی وزارت امور خارجه و عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته‌ای کشورمان در گفت‌وگو با فارس تصریح کرد که نامه حسن روحانی رئیس جمهور به مقام معظم رهبری درباره توافقنامه ژنو عین واقعیت بود.

وی خاطرنشان کرد: فقط بدخواهان دستاورد بزرگ توافق ژنو که حقوق هسته‌ای ایران از جمله غنی سازی را به رسمیت شناخت، زیر سؤال می‌برند.

عراقچی پیش از این نیز در گفت‌وگو با فارس در خصوص انتشار فایل صوتی منتسب به وی در فضای مجازی و برخی رسانه‌ها، با ابراز تعجب از پخش ناقص و تحریف شده‌ی سخنانش در یک جلسه خصوصی، عنوان کرد:‌نگرانم که اینطور بازی با منافع ملی تا کجا می‌خواهد پیش برود!

عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته‌‌‌ای از همه رسانه‌ها خواست در شرایطی که مذاکرات به مراحل حساس و پیچیده کنونی رسیده، از اظهارات و ادعاهای بی پایه‌ و اساسی که مغایر با منافع ملی و در راستای اهداف بیگانگان و دشمنان ایران اسلامی است خودداری کنند.

عراقچی به رسانه‌ها توصیه کرد که منافع ملی کشور و احقاق حقوق هسته‌ای ملت بزرگ ایران را قربانی اهداف کوتاه مدت سیاسی خود نکنند.

وی در عین حال تاکید کرد همان طور که رئیس جمهور محترم در نامه خود به مقام معظم رهبری نیز اشاره فرموده‌اند توافق ژنو صراحتا حقوق هسته‌ای کشورمان را به رسمیت شناخته و با پذیرش ادامه غنی سازی در ایران، حق غنی سازی جمهوری اسلامی ایران را تثبیت کرده است.

لازم به ذکر است برخی رسانه‌ها مطالبی منتسب به سید عباس عراقچی درباره شناسایی حق غنی‌سازی ایران را منتشر کرده و مدعی شده‌اند که نظر عراقچی با نظر رئیس جمهور در این خصوص مغایرت دارد.
https://jahannews.com/vdcdxk0soyt0k56.2a2y.html
jahannews.com/vdcdxk0soyt0k56.2a2y.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


کاظم
فقط بدخواهان دستاورد بزرگ توافق ژنو که حقوق هسته‌ای ایران از جمله غنی سازی را به رسمیت شناخت، زیر سؤال می‌برند.
بیسواد بودیم، بدخواه هم شدیم
الکی میگه
حسین
سلام

متاسفانه تحمل دولت و تدبیر در همین حد است که منتقدان را کم سواد بدخواه همراه با اسرائیل ...می نامند. کسی نیست از این آقایان بپرسد صدا و سیما که در خدمت شماست منتقدان هم که جرعت نقادی ندارند لااقل شما کمی حیا کنید!!!
از اینجا
Finland
آقایان چرا چشم های بینای خود را بیناتر نمی کنید و نمی بینید که کلاهی را آمریکایی ها برای ادعای دوستی از سر برداشته روایت دیگری هم دارد کافی است داخل کلاه را نگاه کنید که چاقویی در انتهای آن کار گذاشته شده است.
هر آدم کم سوادی می فهمد که بیانات رهبر انقلاب در این روزها با عملکرد تیم هسته ای چقدر فرق دارد . چرا در زمان جلیلی ، آقا اینقدر به هشیاری مردم و پیگیری مذاکرات تأکید نمیکرد که این روزها تکرار میکنند .
مجید
Iran, Islamic Republic of
ایران با این توافق ننگین به 1+5 مشروعیت می بخشد! ایران بارها اعلام کرده است که بر اساس چارچوب NPT فعالیت های هسته ای خود را پیش خواهد برد! 1+5 یک تشکل من درآوردی توسط کشورهای عضو است هدف این گروه هماهنگ کردن واکنش جهانی نسبت به برنامه هسته‌ای ایران است!!!!
مرتضی
آقا چرا ماست مالی میکنی فایل صوتی کاملا واضحه
Iran, Islamic Republic of
الان که آمریکا و اروپا چند مورد نقض توافقنامه داشته اند بهترین زمان برای برگرداندن همه چیز به سرجای اولش هست
جلوی ضرر را هروقت بگیرند منفعته
کاری نکنند چند روز دیگه مردم شعار مرگ بر ظریف سر بدهند