دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 13 May 2024
 
۱

ناراحتی لیبرمن از دعوت نشدن اسراییل

يکشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۰۵
کد مطلب: 385424
وزیر خارجه رژیم صهیونیستی از دعوت نشدن این رژیم به کنفرانس بین‌المللی کمک به بازسازی غزه انتقاد کرد و گفت این نگرانی وجود دارد که پول‌های جمع‌آوری شده در این کنفرانس صرف ساخت سلاح و تونل شود.
به گزارش جهان به نقل از فارس، «آویگدور لیبرمن» از غیبت اسرائیل در کنفرانس بین‌المللی کمک به بازسازی غزه که امروز در قاهره برگزار شد، انتقاد کرد.

به نوشته روزنامه «جروزالم پست»، وی در گفت‌وگو با رادیو اسرائیل گفت، رژیم صهیونیستی هیچ منافعی در ممانعت از بازسازی غزه ندارد و سپس مدعی شد: « دعوت نشدن اسرائیل به نشست قاهره به جدیت مباحث کمک نمی‌کند.»

آویگدور لیبرمن ادامه داد: « حماس با میل و رغبت خلع سلاح نخواهد شد و این مسئله این نگرانی را به وجود آورده است که کمک‌هایی که در این کنفرانس جمع‌آوری می‌شود برای ساخت سلاح و تونل صرف می‌شود.»

وی با بیان اینکه فلسطینی‌ها تنها کسانی هستند که می‌توانند مانع جنگی دیگر در غزه شوند، مدعی شد: «اسرائیل قصد ندارد به غزه حمله کند. ما به دنبال ماجراجویی نیستیم. موضع همیشگی اسرائیل این است که اگر پرتاب موشک از سر گرفته شود، از خود دفاع کند.»

ژنرال «آموس گیلاد» مدیر امور سیاسی نظامی وزارت جنگ رژیم صهیونیستی نیز اهمیت این کنفرانس را زیر سئوال برد و گفت: «واقعیت در اسرائیل تعیین می‌شود نه در قاهره.»

پیش از این مقامات مصری خبر دادند که دفتر عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر به دفتر «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر اسرائیل اعلام کرد حضور این رژیم در کنفرانس بین‌المللی کمک به بازسازی غزه مانع کمک کشورهای عربی از جمله عربستان و امارات به غزه می‌شود و نتانیاهو هم این موضوع را پذیرفته است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *