پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۴
۲۷
یک پیشنهاد به دستگاه دیپلماسی کشور

دولت به عنوان رئیس دوره‌ای جنبش عدم تعهد، درخواست جهانی برای تغییر میزبان سازمان ملل را پیگیری کند

عزت ملی حکم می‌کند دولت بر معرفی ابوطالبی پافشاری کند
چهارشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۰۵
کد مطلب: 355328
چندی پیش دولت، مجلس سنا و کنگره آمریکا در اقدامی هماهنگ و خارج از عرف دیپلماتیک، اعلام کردند که اجازه حضور نماینده تازه معرفی شده ایران به سازمان ملل در خاک این کشور به عنوان میزبان سازمان ملل را نخواهند داد.
دولت به عنوان رئیس دوره‌ای جنبش عدم تعهد، درخواست جهانی برای تغییر میزبان سازمان ملل را پیگیری کند
گروه سیاسی جهان نيوز ـ دارا عرفانی: اقدام اخیر مجلس و دولت آمریکا در ممانعت از حضور سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد ـ که رویه ای مسبوق به سابقه در آغاز به کار دولتهای هفتم و نهم نیز بوده ـ به بهانه حضور وی در ماجرای پر افتخار تسخیر لانه جاسوسی، تکرار دشمنی و مصداقی جدید از بی صداقتی دولت ایالات متحده پیش روی مشتاقان غرب است.

این در حالی است که سازمان ملل این اتفاق را موضوعی دوجانبه بین ایران و آمریکا نامیده است! این نخستین انفعال سازمان ملل متحد در برابر آمریکا در عمر کوتاه دولت یازدهم تا کنون نیست. اول بازپس گیری دعوت دبیرکل سازمان ملل از ایران برای شرکت در کنفرانس ژنو ۲ درباره سوریه، اکنون ماجرای صدور روادید و بعدها موارد دیگر، نشان از برنامه ریزی آمریکا برای تحقیر ملت ایران در عرصه جهانی است و لازم است دولت در این خصوص پاسخی محکم و درخور به دشمنان بدهد تا از تکرار این مسائل جلوگیری شود.

آمریکا در ماجرای اخیر سه هدف را همزمان دنبال می کند:

نخست ایجاد اجماع داخلی علیه ایران پس از انتقادات برخی جریانهای سیاسی آمریکا به مذاکرات هسته ای با ایران.

دوم وادار کردن نماینده معرفی شده به برائت از حضور در جریانی که امام راحل (ره) آن را «انقلاب دوم» نامید. متاسفانه باید گفت کمرنگ جلوه دادن حضور در حد یک مترجم و عدم افتخار ابوطالبی و دولتمردان با صدای بلند به حضور در انقلاب دوم و نیز عذرخواهی برخی به ظاهر اصلاح طلبان پشیمان از انقلاب در جهت خواست دشمن بوده است.

سوم اینکه وانمود کنند در برابر ایران دست برتر را داشته و حتی می‌توانند در فرآیند تعیین سفیر ایران در سازمان ملل متحد دخالت نمایند.

آمریکا ـ بر اساس توافق نامه ای که در سال ۱۹۴۷ با سازمان ملل منعقد کرده ـ اختیاری برای اعمال نظر در تعیین نمایندگان کشورها در سازمان ملل متحد ندارد و عدم صدور روادید برای آنها عملا صلاحیت آمریکا را در میزبانی سازمان ملل متحد زیرسوال می برد.

دولت یازدهم به عنوان رئیس دوره ای جنبش عدم تعهد می تواند همین موضوع را دست مایه درخواست کشورهای جهان برای تغییر میزبان سازمان ملل نماید.

فارغ از دشمنی اخیر آمریکا، پاسخ به این ابهام از سوی دولت ضروری است که آیا تدبیر و آگاهی لازم را در معرفی نماینده جدید به خرج داده است یا خیر و آیا نمی‌شد از قبل واکنش آمریکایی ها را پیش بینی نمود؟ آیا پاسخ مثبت موید عدم تدبیر و پاسخ منفی اثبات عدم آگاهی دستگاه دیپلماسی کشور نیست؟

اکنون که آقای ابوطالبی معرفی شده است، دفاع از عزت ملی حکم می کند دولت یازدهم بر این تصمیم خود پافشاری نماید ضمن اینکه فرصت مناسبی است تا وعده و شعار انتخاباتی رئیس جمهور محترم در عزت بخشیدن! به پاسپورت ایرانی نزد افکار عمومی نخستین محک جدی خود را تجربه نماید؛ گرچه ایران اسلامی همواره عزیز بوده و خواهد بود که:«وَلِلَّهِ الْعِزَّةُ وَلِرَسُولِهِ وَلِلْمُؤْمِنِينَ».
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


اگر تأثیر گذار باشه خوبه
Netherlands
هر تلاشی تاثیر گذار است و ان شالله برکت این حرکت از بالا می آید
یا علی مددی
علی اصغر
این دولت این کارو بکنه ؟! میگی رعیت با کدخدا درگیر بشه ؟
داوود
چه قشنگ داریم تکریم میشیم
میترا1
هیــــــــــس !
کدخدا ناراحت میشه !
تازه روح توافقمامه هم ایضا !
Iran, Islamic Republic of
هیس
بیسوادها حرف نمی زنند
United States
خوش خیالیدااا
آقای ظریف اگه خنده تون تموم شد یک خط هم برای دفاع از عزت ما بنویس
Iran, Islamic Republic of
....

از این پیشنهادای... احمدی نژادی

ما رو بردی به اون حال و هوا،...
Iran, Islamic Republic of
مگه در مملكت قحط رجال طرح اين جور مسائل براي مملكت تبهات سياسي اقتاصادي داره .
Iran, Islamic Republic of
حتما مقر سازمان ملل رو هم مي خوان بيارن ايران هزينه هاش هم كه چيزي نميشه تقبل مي كنيم
Iran, Islamic Republic of
اگه واقعا مي خوايم به پاسپورت ايراني بها بديم راهش ديپلماسي و پر رنگ كردن روابط سياسي نه اين كه مجلس محترم طرح بذاره كه از ديپلماتها و هيئتهاي ديپلماتيك انگشت نگاري شه خداييششش خوشحال مي شن اقايون اگه از ديپلماتهاي ايراني هم انگشت نگاري شه
Iran, Islamic Republic of
واقعا خنده دار بود مطلبتون ما تو حل مشكلات داخلي مونديم چه برسه به طرح اين ادعاها
...يك... ديگر هم مي خواست محل سازمان ملل را عوض كند
خدا رحمتش كند
....
این پیشنهادات متحیرالعقل رو قبلا ها هم یکی میداد . خودتون رو اذیت نکنین
بهترین واکنش ایرانی به این اقدام بی شرمانه و قطعنامه بیشرمانه اروپایی ها قطع مذاکرات هسته ای و لغو توافق ژنو است.در صورت تداوم دشمنی ها ی آمریکایی می توان به خروج از ان پی تی و حتی سازمان ملل هم عمل کرد
رامین
Iran, Islamic Republic of
.... شما توقع چه کارایی رو دارید!!!!!
بریزید دور این افکار احمدی نژادی رو .
لابد اگه آمریکا نباشه میخواین بیاین تو ایران دفتر سازمان ملل بزنین....
زنده باد اصلاحات
آقای روحانی باید عقب نشینی کنه، این خواسته همه حامیان اصلاح طلب ایشان هست، تنها راه پیشرفت ما در عقب نشینی و تسلیم در برابر جهان پیشرفته و برتر غرب هست
همين شماهاييد كه طالب سر خم كردن جلوي وحشي هاي غربي هستيد.
همش دنبال اينيد كه مملكت رو دو دستي تقديم امريكا و اسرائيل كنيد و بشيد نوكر بي چون و چراي اونا...
كاش شما ها هم از ايران مي رفتيد براي هميشه
منوچهرفریدونی
United States
سلام فارغ از هرگرایشی این فرصتی است برای اثبات حقانیت ایران است اگر امروز نتوانیم حرف خود را به کرسی بنشانیم فردا در دیگر موضوعات هم دچار مشکل خواهیم شد دیگر این نرمش قهرمانه نیست این خالی کردن تشک است البته اینجا حریف با دوپینگ کنگره دچار خطای فاحشی شده...
دقیقا درخواستتون رو از کی مطرح کردین؟؟؟!!!!!!
اگه میزبان سازمان ملل تغییر کنه بعضی ها با چه بهانه ای برن آمریکا و...دیدار دوجانبه وزرای خارجه و گفتگوی تلفنی دو رییس جمهور و اینا پس چی میشه؟؟!اصلا شما در طول مدت دولت اعتدال دیدین کسی رو حرف آمریکا حرف بزنه که با اعتماد به نفس این خواسته رو مطرح می کنید؟البته مطرح کردنش خالی از لطف نیس؛چون باعث میشه اطلاعات عمومی افکار عمومی مثل من درباره اختیارات و جایگاه بین المللی مون بالا بره !!
طي 8 سال قبل كه جهان را مديريت مي كرديد!!!! جرا اين اتفاق نيافتاد؟؟؟؟؟
افتاد!!!!
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
این طرحها صرفا پروپاگاندای سیاسی و تبلیغات سیاسی است و قطعا و یقینا عملی نیست شما از طرح انتقال پایتخت خودمون تهران حساب کار دستتون بیاد.
کاش مثلا در سایر کارها با اتخاذ تصمیم های انقلابی عوض این کار دشمن رو در بیاریم
سینا
موضوع جالبی بود که جهان شاره کرد! آقای ابوطالبی: من فقط مترجم بوم!
آخی نازی مترجم بودی فقط؟ خیلی دوست داری بری آمریکا آره؟ پشیمون شدی که چرا اصلا توی جریان تسخیر لانه جاسوسی تو ایران بلکه تو خاورمیانه بودی؟
برووو بابا عدو شود سبب خیر به خدا این آدم نره بهتره نشون داد خودشو وقتی نرفته داره التماس میکنه فردا که پاش رسید اونجا مملکتم میفروشه
اینکار را تنها هم پیمانان شما که مدیریت جهانی داشتند می توانند اجرا کنند
قراردادی
با سلام و عرض ادب و احترام
بنده از نیروهای قراردادی در وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی هستم که با مدرک تحصیلی لیسانس به مدت 14 سال مشغول خدمت هستم، بعد از سالها انتظار بالاخره دولت نسبت به صدور بخشنامه ای مبنی بر تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی که دارای کد شناسه و کارنامه قبولی استخدام ادواری سالهای 81-83-84 می باشند (بخشنامه شماره 200/93/9757 مورخ 19/7/93 معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور)صادر فرمود ولی متاسفانه وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی که خود متولی اشتغال می باشد از ارسال مدارک واجدین شرایط به معاونت توسعه جهت دریافت مجوز برای پیمانی شدن این گروه خودداری نموده و بی اهمیت به بخشنامه مذکور بدون پاسخگویی به ما نیروهای قراردادی را که سالیان سال منتظر چنین روزی بودیم را به حال خود رها کرده لذا از آن مقام محترم خواهشمند است پیگیری فرمائید
با تشکر
برادر کوچک شما
نیروی قراردادی در یک شهرستان محروم