پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

حمله مسلحانه به مقر حزب اردوغان

پنجشنبه ۱۳ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۰۳:۴۷
کد مطلب: 415123
یک فرد مسلح به مقر حزب آزادی و عدالت حاکم در حومه استانبول ترکیه حمله کردند.
به گزارش جهان به نقل از العالم، افراد مهاجم که هنوز انگیزه آنان مشخص نشده است، دفتر حزب حاکم بر ترکیه را در محله کارتال در نیمۀ آسیایی استانبول مورد حمله قرار دادند

بر اساس تصاویر منتشر شده توسط خبرگزاری دوغان، فردی حدودا چهل ساله با شکستن شیشه های این دفتر، یک پرچم ترکیه را که بر آن شمشیری نقش بسته در دست دارد.

پلیس به سرعت این مرد را دستگیر و به اداره ضد تروریسم پلیس استانبول منتقل کرد.

این حمله یک روز پس از کشته شدن دادستان استانبول به ضرب گلوله در جریان تلاش برای آزادی وی از چنگال ربایندگان انجام شد که البته ربایندگان کشته شدند.

"رجب طیب اردوغان" رییس جمهور ترکیه در واکنش به این حمله گفت: قتل دادستان موضوع ساده ای نیست و باید درباره آن تحلیل دقیق صورت گیرد و از آن عبرت بگیریم.

منابع پزشکی و مقام های ترکیه تاکید کردند، "برکن علوان" دادستان ترک که توسط یک گروه چپگرای افراطی در ساختمان دادگاه در استانبول ربوده شده بود هم به خاطر شدت جراحات وارده کشته شد.

دو رباینده دادستان نیز در حمله به اتاقی که دادستان در آن به گروگان گرفته شده بود، کشته شدند.

"جبهه آزادی بخش مردمی انقلابی" که یک گروه چپگرای افراطی است، دادستان استانبول را به این خاطر به گروگان گرفت که وی مسئول تحقیق درباره مرگ یک نوجوان ۱۵ ساله بود که به خاطر سرکوب اعتراضات ضد دولتی زخمی شد و پس از ۹ ماه بیهوشی، چندی پیش جان سپرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *