جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱

‫واکنش موتلفه به لغو نمایندگی ابوطالبی‬

يکشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۰۵
کد مطلب: 405025
قائم مقام دبیرکل حزب موتلفه تاکید کرد: اقدام گستاخانه مقامات آمریکایی در عدم پذیرش آقای ابوطالبی به عنوان سفیر ایران در سازمان ملل یک قانون‌شکنی و نمونه‌ای از عدم کارآمدی راهبرد برد-برد بود.
‫به گزارش جهان به نقل از مهر، محمدعلی امانی قائم مقام دبیر کل حزب موتلفه در پایان نشست دبیران این حزب اظهار داشت: امروز چهره نورانی حضرت امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای به عنوان پیشتازان مبارزه با کفر، شرک و الحاد جهانی چون خورشیدی بر تارک افکار عمومی جهان می‌درخشد.

امانی تصریح کرد: پس از گذشت ۳۶ سال از پیروزی انقلاب گفتمان امام خمینی(ره) همچنان ادامه دارد و جهان چهره انقلاب ما را با چهره امام(ره) و در تداوم آن با چهره مقام معظم رهبری می‌شناسند.

وی با اشاره به گفتمان امام(ره) تاکید کرد: یکی از مختصات گفتمان ما اجرای احکام الهی در جامعه و نیز بسط و گسترش عدالت است. در گفتمان امام(ره) واژه «اعتدال» جایگاهی ندارد. امام(ره) حتی یکبار در تمام سخنرانیها، بیانیه‌ها و پیامها و نامه‌های خود به این کلمه با این مفهوم سیاسی تفوه نفرموده است نسبت دادن این «اعتدال» به امام(ره) فاقد مستند است.

قائم مقام دبیر کل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به سخنان رئیس جمهور در مرقد مطهر حضرت امام(ره) گفت: ما نباید کلید واژه‌‌هایی که در گفتمان امام(ره) وجود ندارد به امام(ره) نسبت دهیم حتی کلید واژه «صلح» به معنای محافظه‌کارانه امروز که از آن به عنوان گفتمان امام(ره) یاد می‌شود، مقرون به صحت نیست.

امانی با اشاره به ادبیات سیاسی امام(ره) در پذیرش قطعنامه ۵۹۸ بیان داشت: اگر کسی حتی یک بار پیام تاریخی امام(ره) را در پذیرش قطعنامه خوانده باشد می‌فهمد که امام(ره) به پذیرش قطعنامه به عنوان راهی جدید برای تداوم مبارزه با استکبار جهانی به ویژه آمریکا نگاه می‌کرده‌اند.امام در این پیام صریحاً اعلام می‌کنند ما درصدد خشکاندن ریشه‌های فاسد صهیونیسم و سرمایه‌داری و کمونیسم در جهان هستیم و تصمیم گرفتیم آنها را نابود کنیم.

وی افزود: امام (ره) صریحاً در این پیام اعلام می‌کند ما با تمام وجود از گسترش باج‌خواهی آمریکا حتی با مبارزه قهرآمیز جلوگیری می‌کنیم. امام (ره) تصریح می‌کند؛ «راهی جز مبارزه باقی نمانده است»و خطاب به جوانان کشور می‌فرمایند؛ «خود را برای یک مبارزه علمی و عملی آماده کنید»، ینکه رئیس جمهور بگوید «اعتدال و صلح را از امام آموختیم» باید آدرسی از در واژه «صلح» و «اعتدال» در گفتمان امام(ره) بدهد چنین آدرسی وجود ندارد.

امانی در بخش دیگری از سخنان خود با اظهار تأسف از عقب‌نشینی دولت از معرفی آقای ابوطالبی به عنوان سفیر ایران در سازمان ملل اظهار داشت: اقدام غیرقانونی و گستاخانه مقامات آمریکایی در عدم پذیرش آقای حمید ابوطالبی به عنوان سفیر ایران در سازمان ملل یک قانون‌شکنی بود. این یک نمونه از بی احترامی به گذرنامه ایرانی و عدم کارآمدی راهبرد برد – برد بود.

وی با اشاره به تصویب تحریم جدید از سوی سنای آمریکا تصریح کرد: آمریکائیها با بد عهدی خود چیزی از توافق ژنو باقی نگذاشته‌اند.

وی افزود: این یک طنز سیاسی است که در بازی کنگره و کاخ سفید تحریم‌های جدید وضع می‌کنند و بعد لغو آن را به عنوان امتیاز به ما می‌فروشند در حالی که آنها حاضر نیستند به قول و قرار خود در توافق ژنو عمل کنند.

امانی در مورد اینکه به سالگرد انتشار ابلاغ سیاستهای اقتصاد مقاومتی نزدیک می‌شویم شما چه نظری دارید، تاکید کرد: در شرایط کنونی عمل به سیاستهای اقتصاد مقاومتی فوق العاده مهم است باید دید دولت و مجلس در این باره چه کرده‌اند؟ یک مطالبه عمومی در میان مردم است و آن اینکه دولت و مجلس کارنامه خود را در عمل به سیاستهای اقتصاد مقاومتی بیان کنند.

وی افزود: قرار بود دولت هر ۱۰۰ روز یک بار به مردم گزارش دهد امیدوارم آقای رئیس جمهور در گزارش خود به مردم در خصوص عمل به اقتصاد مقاومتی گزارش بدهند.

قائم مقام دبیر کل حزب موتلفه اسلامی درباره دست آوردهای نشست دبیران استانها و شهرستانهای این حزب در مشهد اظهار داشت: ما در نشست مشهد مهمترین تحولات داخلی و خارجی کشور را مورد بررسی قرار دادیم. موضوع نحوه ادامه فعالیت حزب در انتخابات و نوع تعامل با اضلاع اصولگرایی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی افزود: نشست مشهد با شعار «بصیرت انقلابی، همگرایی ولایی» برگزار شد و در پایان قطعنامه‌ای از سوی اعضا صادر شد که به زودی منتشر می‌شود.

امانی همچنین در خصوص حرکت تروریستی صهیونیستها در قنیطره و پاسخ قاطع حزب الله تاکید کرد: حزب الله قدرت خود را در بازدارندگی و مقابله به مثل نشان داد. حزب الله روز روشن و همان ساعتی که صهیونیستها عملیات تروریستی داشتند به شرارت رژیم اشغالگر قدس پاسخ داد. پاسخ حزب الله بقدری رعدآسا بود که تل‌آویو قدرت واکنش را از دست داد. عملیات حزب الله نشان داد دوران شکست‌های پی درپی رژیم اشغالگر قدس پس از جنگ ۳۳ روزه،۲۲ روزه و ۵۱ روزه تداوم دارد.

وی در مورد تسلیم پیام رئیس جمهور توسط آقای ولایتی به پوتین گفت: دیپلماسی خارجی کشور با رعایت همه احتیاط‌های لازم و حفظ منافع کوتاه مدت و دراز مدت کشور باید بدنبال روابط استراتژیک با روسها و چینی‌ها باشد. ظاهراً این تمایل از سوی آنها هم دیده می‌شود. دوران افول آمریکا و اروپا و غروب اقتدار آنها فرا رسیده است. دولت در نظام چند قطبی جهان باید نگاهی هم به قطب‌های دیگر برای متوازن کردن روابط خارجی هم داشته باشد. ما از این رویکرد استقبال می‌کنیم.

قائم مقام دبیر کل موتلفه اسلامی اقدام تروریستی حمله به نماز جمعه شیعیان در پاکستان را بشدت محکوم کرد و از دولت پاکستان خواست برای حفظ امنیت شیعیان در پاکستان همت لازم و کافی را معمول دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *