جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

تعیین نحوه حضور شرکتهای‌هواپیمایی درایران

سه شنبه ۶ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۴۳
کد مطلب: 435626
سرپرست سازمان هواپیمایی با اشاره به پیشنهادات روزانه شرکت‌های هوایی دنیا به ایران، در مورد فعالیت این شرکت‌ها در ایران گفت: اگر شرکتی بخواهد وارد عرصه فعالیت هوایی در ایران شود، حتماً باید ۵۱ درصد سهام آن ایرانی باشد.
به گزارش جهان، محمد خداکرمی در گفت‌وگو با فارس از پیشنهاد سرمایه‌گذاری خارجی‌های برای حضور در بازار حمل و نقل هوایی ایران خبر داد و افزود:‌ البته این موضوع که سرمایه‌گذاران خارجی برای احداث شرکت هواپیمایی وارد کشور شوند، مشمول قوانین کلی تجارت است.

وی ادامه داد: وقتی شرکتی‌ احداث شود موضوع قوانین تجارت مطرح خواهد شد که در این صورت باید‌ ۵۱ درصد سهام این شرکت ایرانی بوده و ۴۹ درصد آن خارجی باشد.

خداکرمی اظهار داشت:‌ البته برخی شرکت‌های هواپیمایی دنیا هم خود هواپیما خریداری کرده و به سایر خطوط هوایی اجاره می‌دهند؛ این شرکت‌ها به صورت کوتاه‌مدت امکان فعالیت بیشتری دارند اما به هر حال اگر شرکتی بخواهد وارد عرصه فعالیت هوایی در ایران شود باید ۵۱ درصد سهام آن ایرانی باشد.

* تماس روزانه ایرلاین‌ها و کمپانی های سازنده هواپیما دنیا با ایران

سرپرست سازمان هواپیمایی کشوری درباره استقبال کمپانی‌های اصلی سازنده هواپیما از فروش هواپیما به ایران گفت: در این باره پیشنهاداتی دریافت کرده‌ایم اما این شرکت‌ها هم منتظر نهایی شدن ‌توافق‌ هستند تا به صورت جدی‌تر وارد همکاری شوند.

خداکرمی بیان کرد: در حال حاضر این شرکت‌ها و کمپانی‌های سازنده مقدمات تعاملات را اجرا کرده‌اند و به صورت به‌روز با ما در ارتباط هستند.

سرپرست سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به بسته‌های پیشنهادی کمپانی‌های صنعت حمل و نقل هوایی دنیا‌ به ایران بیان کرد: ممکن است شرکت‌های هواپیمایی بخواهند در قالب این بسته‌ها و با توجه به نوع پیشنهادات، هواپیماهای مورد نیاز خود‌ را در قالب‌ اجاره، اجاره به شرط تملیک و فروش قطعی تأمین کنند و البته این ‌غیر از سرمایه‌گذاری‌های کمپانی‌‌ها محسوب می‌شود.

به گزارش فارس خداکرمی پیش از این گفته بود: اخیراً تقاضا و تماس‌هایی از طرف کشور کانادا برای همکاری با ایران در بحث حمل و نقل هوایی داشته‌‌ایم و تلاش می‌کنیم پس از دریافت بسته پیشنهادی آنها بر اساس مصلحت خود نوع ناوگان پیشنهادی و انواع مدل هواپیمای پیشنهادی را انتخاب کنیم.

بنا به گفته سرپرست سازمان هواپیمایی تقاضاهایی مبنی بر ورود شرکت‌های خارجی برای تعمیر و نگهداری ناوگان هوایی کشور و فروش رادار داشته‌ایم؛ ‌برخی شرکت‌های خارجی پیشنهاد ورود به عرصه تعمیر و نگهداری را به ما ارائه داده‌اند که بسته به مصلحت خود انتخاب می‌کنیم، البته کارشناسان و تجهیزات تعمیر و نگهداری هواپیما در کشور به‌روز هستند.

خداکرمی این را هم گفته بود که از درخواست کشورها و شرکت‌های خارجی برای برقراری خط پرواز به ایران استقبال می‌کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *