پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

اعتراض انجمن‌روانپزشكان به ساختمان‌پزشكان

سه شنبه ۲۱ تير ۱۳۹۰ ساعت ۱۶:۵۰
کد مطلب: 175625
دبير اين انجمن گفت: سريال از طنز خارج شده وبيشتر به‌سخره‌گرفتن روانشناسان، روانپزشكان و بيماران رواني به‌طور واضح است. براي ساخت و پخش آن نيز هماهنگي‌اي با انجمن نشد و انجمن اعتراض خود را طي نامه‌اي به آقاي ضرغامي اعلام كرد.

پرويز مظاهري در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: سريالي تحت عنوان ساختمان پزشكان از شبكه سه سيما پخش مي‌شود كه متأسفانه از حالت طنز خارج شده و بيشتر به سخره‌گرفتن روانشناسان، روانپزشكان و بيماران رواني به طور واضح است.

وي افزود: فردي كه به عنوان دكتر روانشناس در اين فيلم نقش بازي مي‌كند از نظر ذهني و فكري در زمينه قدرت تصميم‌گيري دچار مشكل است و بارها ديده شده كه در ديدار با مراجعان خود جاي مراجع و مشاور عوض مي‌شود چون خودش خيلي مشكل دارد.

مظاهري تصريح كرد: حتي در اين سريال به ساير گروه‌هاي پزشكي مانند دندانپزشكان نيز بي‌حرمتي شده است. اخيرا در برخي نشريات، نويسندگان اين مجموعه مدعي شدند قبلاً با انجمن روانپزشكان ايران مشورت كردند كه چنين چيزي نبوده است.

وي اضافه كرد: به بنده گفته شد كه چنين سريالي قرار است ساخته شود لذا دو جلسه با عنوان مشاور با برخي روانشناسان با مدير پخش سريال شبكه سه برگزار كرديم و توضيح داديم كه نبايد كاري كرد كه ايجاد انگ و بي‌حرمتي به روانشناسان و روانپزشكان شود و قرار بر اين شد اگر خواستند، نظر كارشناسي روي ساخت سريال داده شود.

دبير انجمن روانپزشكان ايران يادآور شد: پس از اين موضوع ديگر خبري نشد و با توجه به اخباري كه از گوشه و كنار شنيده مي‌شد متوجه شديم كه قرار است چنين سريالي پخش شود لذا انجمن نامه‌اي به رئيس صدا و سيما نوشت و در آن نامه قيد شد كه شنيده‌ها حاكي از بي‌حرمتي به برخي از گروه‌هاي پزشكي است لذا اجازه دهيد كارشناسان قبل از پخش سريال آن را مشاهده كنند و نظر دهند اما متأسفانه پس از چند روز از به تعويق انداختن فيلم شاهد پخش آن فيلم بدون نظرخواهي از انجمن روانپزشكان شديم.

وي گفت: روانشناس اين فيلم هيچ بهره‌اي از علم روانشناسي يا مهارت‌هاي زندگي ندارد و به هيچ عنوان در طول اين قسمت‌ها درباره بيماري‌ها و اختلالات روانپزشكي و اينكه اين اختلالات قابل درمان هستند چيزي به بيننده نمي‌دهد.

مظاهري يادآور شد: به عنوان مثال همسر اين روانشناس مدت‌هاست به بيماري وسواس دچار است كه هروقت دچار آن مي‌شود دكتر روانشناس كه همسر اوست به او پيشنهاد تنفس عميق مي‌دهد كه اين به تمسخر گرفتن راه‌هاي درمان روانشناسي و روانپزشكي است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *