جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۱۳

خانم‌های چادری، ایران را آندلس نکنید

سه شنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۰ ساعت ۱۱:۳۹
کد مطلب: 208727
خواهرم! سرخی خونم را به سیاهی چادرت، امانت می‌سپارم. خواهرم سیاهی چادرت تیری است در چشم دشمنان...

به گزارش  چارقد،‌ اوایل سال ۱۳۹۰ در سطح شهر که تردد می‌کردیم، در خیابان و مترو و اتوبوس و غیره تعداد انگشت‌شماری از خانم‌هایی را میدیدیم که چادر به سر داشتند اما تفاوت‌هایی نسبت به قشر چادری جامعه در آنها دیده می‌شد که عجیب بود. امروز که در ماه‌های پایانی سال ۱۳۹۰ هستیم متاسفانه تعداد این خانم‌ها افزایش چشمگیری داشته است.

در کوچه و خیابان دخترهایی دیده می‌شوند که چادر به سر دارند و موهایشان هم پوشیده است اما گردی صورت را آرایش کامل کرده و در معرض دید گذاشته‌اند. از طرف دیگر موهای خود را (آنطور که همه می‌دانیم با همین کلیپس‌هایی که مد شده، همان‌ها که در دوطرفش پُر از پَر یا پارچه‌ی انباشته شده است) از زیر چادر آنچنان بالا برده و حجمی را نمایان کرده‌اند که انسان را یاد حدیث پیامبر(ص) می‌اندازد که می‌فرموند:دو صنف از مردم اهل آتش هستند که من آنها را می‌بینم گروهی که با آنها تازیانه‌ای مانند دم گاو بود که باآن مردم را میزنند. دوم زنانی که لباس در تن دارند و برهنه‌اند و به شهوترانی متمایل سرهای ایشان مانند کوهان شتر باشد داخل بهشت نمی‌شوند و بوی بهشت را نخواهند یافت (کتاب سفینة البحار) و از این صنف حدیث از پیامبر (ص) درباره‌ی نحوه‌ی پوشش زنان آخرالزمانی که جهنمی هستند بسیار است.

اصل مطلب این است که دشمن و حزب شیطان دریافته است که یکی از بزرگترین نمادهای ایمانِ ملتِ ایران زنهای محجبه و چادری هستند. به همین دلیل اخیرا افرادی در سطح شهر با چادر، اما با پوشش زیر آن اعم از مانتوهای تنگ و روسری‌های رنگارنگ و جذاب و صورتهای آرایش کرده و موهای حجیم شده و نمایان و شلوارهای تنگ و بعضا پاچه‌های داخل بوت شده، به راه افتاده‌اند و چه خوب هم در کارشان موفق بوده‌اند که اکنون پس از گذشت چند ماه خانم‌های جوان بسیاری را می‌بینیم که از همین پوشش به همراه چادر، دارند استفاده می‌کنند.

در اندلس اسپانیا که در تاریخ حکایتش آمده است، عده‌ای از مسلمانان بسیار رو به پیشرفت بودند و خار چشم حزب شیطان. اما آخرین حربه‌ای که شیطان‌پرستان به این قوم زدند و کارساز شد و نابودشان کرد، به فساد و فحشا کشاندن زنان و دختران آندلسی و به تبع آن سرگرم شدن جامعه به فساد بود و همین مسئله هستی و آبرویشان را به باد داد و اکنون دیگر اثری از آندلس اسلامی وجود ندارد.

خانم‌های محجبه و مومن! هوشیار باشید که استکبار و شیاطین تیرهایشان را به سمت حجاب نشانه گرفته‌اند اما اینبار با خود حجاب می‌خواهند حجاب را ناحجاب کنند.

حجاب اسلامی یعنی در مقابل نامحرم، فقط آشکار ساختن گردی صورت و دست از مچ تا انگشتان بدون وجود زینت و آرایش و بدون استفاده از لباس‌های چسبان یا بدن‌نما و به همراه رفتار و گفتاری که حجاب ظاهری را کامل کند.

آن آخرین حرف شهیدان که در وصیتنامه‌هایشان است که می‌گوید: “خواهرم سرخی خونم را به سیاهی چادرت به امانت می‌سپارم” و می گوید: “خواهرم سیاهی چادرت تیری است در چشم دشمنان”، این چادر را باید حفظ کنیم و این را باید امانت‌دار باشیم نه آن چادری که شیطانیان برایمان طرح زده‌اند چادری بر سرهای کوهان‌شتری و صورت‌های نقاشی شده و نه چادری که قرار است رفته رفته از هر طرف آب برود و رفته رفته ایمان صاحبش را با خود به تاراج دشمن ببرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
خيلي جالب است در اين مقاله هيچ تذكر و يا نصيحتي به بد حجابان و كم حجابان و بي حجابان در جامعه نشده و انگار كه آنها يك كار عادي و پسنديده ميكنند و فقط مانده كه چادر به سر ها يا شرايط را قبول كرده و آنها هم چادر را كنار بگذارند و يا در حجاب خود بيشتر دقت كنند
چرا حجاب خوب را بجاي بالا بردن و مطرح كردن به اسم امر به معروف و نهي از منكر خراب مي كنيد؟ چرا براي اثبات حرف خود از وصيتنامه شهدا سوء استفاده ميكنيد؟ آيا ميتوانيد از وصيتنامه شهيداني كه درباره بد حجابي و بي حجابي و كنار قرار دادن آن با كفر و شرك مطلبي نوشته اند هم استفاده بكنيد و اينكه گفته اند اگر از صدام بگذرند از بي دينان و بي غيرتان و زنان بي حجاب هم وطن خود نميگذرند؟
Iran, Islamic Republic of
من يه چادري هستم. يعني يه چادري نمي تونه شيک بپوشه؟ واقعا که مسخره است. تحجر تا چه ميزان؟؟؟؟؟؟
Belgium
سلام.من با این مطلب تا حدودی موافق هستم.حتی بعضی از چادر های عربی که براق هستند و حسابی جلب توجه می کنن و البته کسانی هم هستند که چادر به سرند و موهای بیرون و آرایش زننده دارند.اما کسانی که چادر ایرانی به سر دارند معمولا حجاب کاملی دارند.چادر ملی و عربی و ... نتونست کیفیت چادر معمولی ایرانی رو داشته باشه و البته به نظر من کسی که واقعا بخواد حجاب داشته باشه نوعی از چادر رو انتخاب می کنه که حتی اگه مانتو و شلوار تنگ هم به تن داشته باشه، بتونه با چادر اونها رو بپوشونه. اما متاسفانه بعضا چادرهایی هستند که بسیار نازکند و کاملا بدن نما....ان شاء الله چادر و حجاب را باور داشته داشته باشیم.
مقاله تون عالیه خصوصا برا افرادی که ناآگاهانه اینکارو انجام میدهند.
در جواب بازدید کننده محترم. عزیزم وضعیت بد حجابها وبی حجابها معلوم است ما نباید بگذاریم حجاب برتر به ابتذال کشیده شود. ایشان در جای خود نهی از منکر میشوند ولی بعضی خانمهای چادری دل آدم را بدرد می آورند
Iran, Islamic Republic of
صحبت های نظردهنده اول را من نفهمیدم شما فهمیدید؟
United States
شیک پوشی با رفتارها و آرایش سخیف فرق داره بهتره خودمونو گول نزنیم
United Kingdom
وقتی چادر برای بعضی ها اجباری باشه همین اتفاقات هم میفته
Iran, Islamic Republic of
رنگ مشکی چادر برای حفظ کامل پوشش است ، در نتیجه ارایش ، استفاده از رنگ های گوناگون در کنار چادر مشکی ، مثل روسری و مانتوهایی با رنگ های مختلف ، به پوشش کامل لطمه میزنه
Iran, Islamic Republic of
موافق هستم، من خودم چادري هستم و متاسفانه هر وقت اين چادري ها را مي بينم دلم به درد مي آيد ما چادر بسر مي كنيم كه جذابيت ها را كم كنيم زينتهايمان را پنهان كنيم (به گفته قران) ولي الان بعضي افراد از اين روش براي نشان دادن جذابيت بيشتر استفاده مي كنند و ما را متهم مي كنند به اينكه متحجريم و خودشان را شيك پوش مي دانند؟؟!!
چرا هر موقع صحبت از حجاب می شه فقط به خانمها بند می کنید.....بعضی از آقایان از شلوار ها و بلوز های کوتاهی استفاده می کنند که مارک لباس زیرشان نمایان می شود ..این صحنه زشتر است یا پوشش خانمهای بدبخت؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
شما حواست نیست وگرنه اون نظردهنده محترم اول بخوبی نظرشون را بیان داشته اند/معذرت میخوام ولی منظورشون این بوده که بعضی از آقاپسرهای باغیرت حتی مارک شورتشون هم معلومه اینقدر شلوار و پیراهناشون ناجور وکوتاهه...حالا گرفتی ؟!
Iran, Islamic Republic of
این مقاله منو یاد عمر و عاص انداخت که با قرآن به جنگ قرآن ناطق رفت و باعث ضربه به حکومت امیرالمومنین (ع) شد. این سیاست غرب سیاست عمرو عاصیه و مردم باید هشیار باشن تا شان هر چیزی رو سرجاش حفظ کنن