پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱

کاسترو: داعش محصول آمریکاواسراییل است

سه شنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۵۸
کد مطلب: 378323
رهبر سابق کوبا در اظهاراتی جدید با انتقاد از عملکرد آمریکا و رژیم صهیونیستی، واشنگتن و تل آویو را عامل ایجاد گروه تروریستی داعش معرفی کرد.
به گزارش جهان؛ مهر به نقل ار راشاتودی خبر داد، "فیدل کاسترو" ضمن متهم کردن آمریکا و متحدانش به ایجاد جنگ در کشورهای مختلف از فشارهای وارده توسط سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) به روسیه بواسطه تحولات اوکراین، این اقدام ناتو را با رفتار آلمان نازی مقایسه کرد.

رهبر سابق کوبا در ادامه آمریکا و اسرائیل را عامل ایجاد گره تروریستی داعش خواند و از سناتور "جان مک کین" چهره شناخته شده جمهوریخواهان آمریکا، بواسطه حمایت از رژیم صهیونیستی انتقاد کرد.

وی همچنین سیاست های کشورهای غربی را تهاجمی خواند و گفت: بسیاری از مردم وقتی بیانیه ها و سخنرانی های مقامات غربی در سازمان ناتو را می شنوند به یاد اظهارات افسران اس اس در آلمان نازی می افتند.

کاسترو پیشتر و در زمان حملات رژیم صهیونیستی به غزه، این رژیم را شکل جدیدی از حکومت های فاشیستی خوانده و گفته بود: اسرائیل در جنگ خود علیه غزه نوعی جدید از فاشیسم را به نمایش گذاشته و آمریکا نیز توان کنترل اسرائیل را ندارد.

وی افزود: من معتقدم نوعی جدید و کینه‌ توزانه از فاشیسم، هم اکنون در این مرحله از تاریخ بشریت، در غزه در جریان است. کشتار جمعی‌ یهودیان توسط نازی‌‌ها موجب خشم و کینه همه ملتهای جهان شده است. چرا اسرائیل گمان می‌کند که جهان در برابر این کشتار جمعی که امروز علیه مردم فلسطین انجام می دهد، هرگز تحرکی از خود نشان نخواهد داد؟
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *