جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

محبوبیت اوباما به زیر ۴۰ درصد رسید

پنجشنبه ۸ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۱۰
کد مطلب: 388926
در حالیکه یک هفته تا زمان برگزاری انتخابات میاندوره‌ای کنگره باقی مانده است، میزان محبوبیت رئیس‌جمهور آمریکا به زیر ۴۰ درصد کاهش یافته است.
به گزارش جهان به نقل از فارس، طبق نظرسنجی جدید شبکه «سی بی اس نیوز»، تنها ۳۹ درصد از مردم آمریکا که در نظرسنجی شرکت کردند از عملکرد «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا راضی هستند.

طبق این گزارش، میزان محبوبیت اوباما ۳ درصد از اوایل ماه جاری میلادی و ۶ درصد از انتخابات میاندوره‌ای ۲۰۱۰ کنگره که دموکرات‌ها اکثریت مجلس نمایندگان آمریکا را از دست دادند، کاهش یافته است.

این نظرسنجی همچنین نشان داد که اکثر آمریکایی‌ها از شیوه مدیریت اوباما در مسائل مهمی چون ابولا راضی هستند و ۴۷ درصد از پاسخ‌دهندگان به این نظرسنجی اعلام کردند که واکنش از واکنش اوباما به این ویروس مهلک راضی هستند و ۴۱ درصد نیز ناراضی بودند اما اکثریت آمریکایی‌ها از شیوه مدیریت اوباما در مسائل اقتصادی کشورشان ناراضی هستند و تنها ۳۸ درصد از رأی‌دهندگان بر این باورند که اوباما در رویارویی با داعش در عراق و سوریه عملکرد خوبی داشته است.

کاهش محبوبیت اوباما در حالی است که یک هفته دیگر، انتخابات میاندوره‌ای کنگره در پیش است و با این وضع، نمایندگان دموکرات کنگره نگران هستند، کنترل سنا را نیز از دست بدهند.

این نظرسنجی همچنین نشان می‌دهد که تنها ۱۴ درصد از آمریکایی‌ها نمایندگان کنگره را تأیید می‌کنند و سه چهارم آمریکایی‌ها از عملکرد کنگره ناراضی هستند.

بر اساس این گزارش، تقریباً ۶ نفر از هر ۱۰ آمریکایی بر این باورند که در انتخابات هفته آینده به حزب مخالف اوباما رأی می‌دهند و تنها ۴۳ درصد از دموکرات‌ها می‌گویند که به نفع حزب اوباما رأی می‌دهند و این نمایانگر آن است که شوق و اشتیاق مردم آمریکا در حال ناپدید شدن است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *