پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱
۱

اسامی زائران مجروح ایرانی در عراق

دوشنبه ۹ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۰۶:۳۰
کد مطلب: 458522
یک مسئول حوزه سلامت کشور گفت: 12 مجروح ایرانی حادثه برخورد دو مینی‌بوس حامل زائران ایرانی و غیرایرانی در عراق پس از انجام اقدامات اولیه از خاک عراق بازگردانده و از طریق مرز چزابه به ایران منتقل شدند.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، دکتر شهریار میرخشتی رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به انتقال زائران مجروح ایرانی از عراق به ایران اظهار داشت: این مجروحان شب گذشته توسط اتوبوس‌آمبولانس‌های مستقر در مرز چزابه به اهواز منتقل و در نهایت، در ساعت 22:30 شب گذشته به بیمارستان گلستان اهواز تحویل داده شدند.
 
وی گفت: این حادثه آن‌گونه که به ما اطلاع داده شده ساعت 10:30 صبح دیروز در خاک عراق و در نزدیکی شهر العماره رخ داده است. آنچه از اطلاعات این حادثه در خاک عراق بدست آمده این است که دو مینی‌بوس حامل زائران ایرانی و غیرایرانی با هم برخورد کرده‌اند که موجب کشته شدن 11 زائر شده است. همچنین دو تن از مجروحان این حادثه دارای شکستگی‌های متعدد بودند ولی صدمات بقیه مجروحان جدی نبود.
 
به گزارش وزارت بهداشت، حمیدرضا آرتی رئیس بیمارستان گلستان اهواز نیز عنوان کرده است که 10 نفر از مصدومین سانحه رانندگی مینی بوس حامل زایرین حرم حسینی(ع)، بعد از انجام اقدامات لازم درمانی،  با حال عمومی خوب از بیمارستان مرخص شدند.
 
آرتی ضمن بیان این مطلب در توضیح بیشتر افزود: به دنبال این حادثه، حوالی ساعت23 شامگاه شنبه 7 آذر94، تعداد 12 نفر از مصدومین، توسط آمبولانس‌های کُددار و اتوبوس آمبولانس مرکز فوریت‌های پزشکی استان به بیمارستان گلستان ارجاع داده شدند.
 
وی ادامه داد: بلافاصله پس از ورود این مصدومین، اقدامات اولیه تشخیصی درمانی لازم، و مراقبت های بحرانی برای این بیماران آغاز شد و با توجه به نوع مصدومیت، خدماتی از قبیل بخیه، گچ، آتل، پانسمان و نصب فیکساتور برای بی‌حرکت نگاه داشتن عضو مصدوم انجام شد.
 
آرتی گفت: خوشبختانه با توجه به معاینات، جراحات وارده شدید نبود و تعداد 10 نفر از این عزیزان پس از دریافت خدمات لازم، در ساعات اولیه پس از مراجعه از اورژانس بیمارستان گلستان ترخیص شدند.
 
رئیس بیمارستان گلستان اهواز اسامی 10 بیمار ترخیص شده را بدین شرح عنوان کرد: 1-سیده زهرا علیزاده 2-فاطمه بوعذار 3-وجیهه ولی نژاد 4-حبیب یعقوبی راد 5-سوادی سیلاوی 6-نعیمه بوعذار 7-حسنه بوعذار 8-جاسم سیلاوی 9-علی سیلاوی 10-کاظم بوعـــذار
 
وی افزود: با صلاحدید تیم بحران این مرکز، دو تَن از این مصدومین به نامهای "عزیزه بوعذار" و سعید سیلاوی" با توجه به آسیب و شکستگی در اندام‌های کتف و پا، و لزوم اقدامات درمانی تکمیلی، هم اکنون در این بیمارستان بستری و تحت نظر هستند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
به همان ابوالفضل هرچه سریعتر شفا پیدا کنند