جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۴

وقتی جاهلیت دیروز روسفید می‌شود!

شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۲۸
کد مطلب: 448523
آن‌چه در این شش ماه بر سر مردم مظلوم یمن، آمده است حاصل فقدان ایمان به خداوند در نیروهای متجاوز سعودی است؛ بطوریکه بیشترین آمار کشته‌ها و زخمی‌ها مربوط به افراد غیرنظامی و زنان و کودکان است.
وقتی جاهلیت دیروز روسفید می‌شود!
به گزارش جهان، رضا رستمی در "رهروان ولایت" نوشت:
دوران شگفت‌انگیزی را سپری می‌کنیم که دست‌کمی از دوران جاهلیت ندارد و بلکه از آن دورانِ سیاه، سیاه‌تر و شرم‌آورتر است. لگدمال کردن حقوق ابتدایی انسان‌ها برای عده‌ای، به‌صورت کار روزمرّه و عادت درآمده و نه وجدان بشری و نه عواطف انسانی -که البته در مرتکبین این کارها مرده است- نمی‌تواند مانع از چنین اعمالی شود. خون انسان‌ها براحتی ریخته می‌شود، حریم زنان و دختران هتک می‌شود، کودکان و نوزادان، مبتلا به آوارگی و یتیمی می‌شوند و در یک کلمه، «کرامت انسانی» به‌خاطر هوس‌های عده‌ای دنیاپرست، محو می‌گردد.
ریشه‌یابی این وقایع، انسان را به این نتیجه می‌رساند که فقدان ایمان، «سبب اصلی» است؛ چرا که «اگر ایمان نباشد، نیروی مسلّح روحیّه‌ی ضعیف‌کشی پیدا خواهد کرد. شما می‌بینید ابزارهای جدیدِ نظامی که به کاربرنده‌ی آن، هیچ خطرپذیری ندارد؛ سوار هواپیما می‌شود، می‌آید مردم بی‌پناه یمن را، بازار را، مسجد را، مجلس عروسی را، مجلس عزاداری را، محل کسب‌وکار را بمباران می‌کند؛ یعنی وقتی روحیّه‌ی ایمانی نبود، وقتی خدا در بین نبود، فرق نمی‌کند که ابزار خون‌بار و مرگ‌آفرین خود را بر سر چه کسی بریزد، با چه کسی به‌وسیله‌ی این ابزار جنگاوری کند.»[۱]
آن‌چه در این شش ماه بر سر مردم مظلوم یمن، آمده است حاصل فقدان ایمان به خداوند در نیروهای متجاوز سعودی است؛ بطوریکه بیشترین آمار کشته‌ها و زخمی‌ها مربوط به افراد غیرنظامی و زنان و کودکان است. در جدیدترین مورد، بیش از ۱۳۰ نفر در جریان حمله‌سعودی‌ها به یک مجلس عروسی در یمن، کشته شدند![۲] آیا واقعا باید بمب و موشک را نثار مراسم عروسی کرد؟! این دولت ترسو و ضعیف‌کش عربستان، در مواجهه با رژیم صهیونیستی و آمریکا حتی حاضر به حرف‌زدن هم نیست و عرضه‌ی مقابله با آن‌ها را ندارد اما در مقابل مردم بی‌دفاع یمن، اینگونه عمل می‌کند! به تعبیر رهبر معظم انقلاب «در میدان خطر، آنجایی که باید وجود انسان و هویّت انسان، خود را نشان بدهد، غایبند امّا در مواجهه‌ی با مظلومان، با بی‌پناهان، با بی‌سلاح‌ها شجاعند؛ در آنجایی که باید نیروی خود را نشان بدهند، غایبند امّا آنجایی که طرف مقابل، انسان بی‌دفاعی است، دم از شجاعت می‌زنند با هواپیما و موشک و بقیّه‌ی ابزارهای مرگ‌آور!»[۳]
البته آل‌سعود، پیش‌قراول جاهلیت امروز نیست و این رژیم پادشاهی هم از بزرگتر خود یعنی آمریکا درس می‌گیرد! همین چند روز پیش بود که آمریکایی‌ها بیمارستان مملو از بیمار و کادر پزشکی در قندوز افغانستان را مورد حمله‌ی هوایی قرار دادند و ده‌ها نفر را کشته و زخمی کردند.[۴] این وضعیت دنیای امروز است که جاهلیت دیروز را روسفید کرده است.
 
پی‌نوشت:
[۱] امام خامنه‌ای، ۸ مهر ۱۳۹۴
[۲] جنایت جدید عربستان سعودی
[۳] امام خامنه‌ای، ۸ مهر ۱۳۹۴
[۴] حمله امریکا به بیمارستان قندوز
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *