پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۱۸
۱۶۸

هجمه و توهین علی مطهری این بار به خبرگان ملت

سه شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۲۹
کد مطلب: 391922
علی مطهری در خصوص روال کاری مجلس خبرگان گفت: فعلا روال کار این است که سالی دو بار دور هم جمع می‌شوند و ناهار و شامی می‌خورند و چند تهاجم به فتنه گران می‌کنند و چند تذکر فرهنگی به دولت یازدهم می‌دهند و تمام!
هجمه و توهین علی مطهری این بار به خبرگان ملت
به گزارش جهان به نقل از خبرگزاری دانشجو، «روال کار مجلس خبرگان این است که سالی دو بار دور هم جمع می‌شوند و ناهار و شامی می‌خورند و چند تهاجم به فتنه گران می‌کنند و چند تذکر فرهنگی به دولت یازدهم می‌دهند و تمام».

این جملات تنها بخشی از اظهارات جدید علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی است که در شماره ۱۲ هفته نامه خبری – تحلیلی صدا منتشر شده است.

وی که به پرسش‌های صدا درباره رقابت بر سر ریاست خبرگان رهبری پاسخ می‌داده است در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه ارزیابی شما از موقعیت و وضعیت کنونی مجلس خبرگان پس از درگذشت مهدوی کنی چیست؟ گفته است: «به طور کلی مجلس خبرگان رهبری با رویه‌ای که از سال‌ها قبل در پیش گرفته است خاصیتی غیر از تعیین رهبر بعدی ندارد. وارد هر مساله‌ای می‌شود غیر از مسائلی که باید وارد شود. با توجه به اینکه ان شاءالله مقام معظم رهبری تا سال‌های طولانی در قید حیات خواهند بو، با روند فعلی این مجلس، تاثیرگذاری آن بر فضای اجتماعی و سیاسی کشور متصور نیست. مثلا مجلس خبرگان رهبری وظیفه دارد بر عملکرد مقام رهبری و بر دستگاه‌ها و نهاد‌ها و سازمان‌های زیر مجموعه نهاد رهبری نظارت داشته باشد و رسیدگی کند امام ما هیچ اثری از این کار‌ها نمی‌بینیم. این در حالیست که خود رهبر انقلاب چند سال پیش فرمودند مجلس شورای اسلامی (چه رسد به مجلس خبرگان رهبری) می‌تواند حتی از دفتر من تحقیق و تفحص کند. فعلا روال کار مجلس خبرگان این است که سالی دو بار دور هم جمع می‌شوند و ناهار و شامی می‌خورند و چند تهاجم به فتنه گران می‌کنند و چند تذکر فرهنگی به دولت یازدهم می‌دهند و تمام؛ این در حالیست که به وضعیت فرهنگی دولت‌های نهم و دهم که در برخی حوزه‌ها بد‌تر بود توچه چندانی نداشتند و این نشانه آن است که گرایش سیاسی در کار آن‌ها دخالت دارد. به هر حال مجلس خبرگان باید به جایگاه اصلی خود برگردد».

این سخنان تامل برانگیز نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی نسبت به فعالیت افرادی فاضل، شایسته، مجتهد، با تقوا و عالم است. شاید اشتباه افرادی چون مطهری این است که فکر می‌کنند مجلس خبرگان جایی است که یک جریان سیاسی بیاید و آنجا را ابزار قدرت یابی خودش کند.

این جریانات با اهداف خاص، شبهاتی را نسبت به وظایف و فعالیت‌های مجلس خبرگان رهبری مطرح می‌کنند؛ شبهاتی که بیش از هرچیز رنگ و بوی سیاسی داشته و درصدد است مجلس خبرگان را نیز به محلی برای رقابت‌های سیاسی مبدّل نماید و شاید همه این‌ها تنها به دلیل از دست دادن آیت الله مهدوی کنی در قامت ریاست خبرگان رهبری است.

تا آنجایی که حتی آیت الله علم الهدی از اعضای خبرگان رهبری در مصاحبه‌ای گفته بود: «مسئله خبرگان ارتباط مستقیمی با جریان اعتقاد دینی مردم و تکلیف شرعی مردم در عرصه مدیریت اجتماعی دارد. یعنی به هیچ وجه یک جریان سیاسی نمی‌تواند بیاید برای مردم رهبر تراش باشد. در این نظام جمهوری اسلامی، می‌توان رئیس جمهور درست کرد برای مردم، نماینده مجلس درست کرد برای مردم؛ اما رهبر تراشی به وسیله جریان‌های سیاسی ممکن نیست.

بنابراین بر خلاف سخنان علی مطهری آنچه از برآیند خبرگان رهبری می‌توان تحلیل کرد این است که مجلس خبرگان جای رقابت نیست بلکه رقابت در اینجا معکوس است چرا که اکثر اعضای خبرگان گریزان از ریاست و حتی جو تند سیاسی هستند و کسی نمی‌خواهد رئیس شود و تا بوده است اعضای خبرگان دنبال انجام تکلیف هستند.

پس از درگذشت آیت‌الله مشکینی در سال ۸۶، تغییر بزرگی در شاکله مجلس خبرگان رهبری ایجاد شد و فضای دوقطبی برای رسیدن به کرسی ریاست مجلس خبرگان شکل گرفت که یک سو آیت‌الله هاشمی رفسنجانی بود و سوی دیگر سه ضلعی، آیت‌الله یزدی، آیت‌الله جنتی و آیت‌الله مصباح یزدی.

هاشمی رفسنجانی به عنوان دومین فردی بود که نامش در جایگاه ریاست خبرگان رهبری ثبت شد اما آنچه که باعث تغییر فضای سیاسی خبرگان رهبری شد فتنه سال ۸۸ بود چرا که برخی از اعضای مجلس خبرگان اعتقاد داشتند، رئیس مجلس خبرگان باید فردی باشد که به دور از فعالیت‌های سیاسی و جناح بندی‌های موسوم باشد.

به هر حال بعد از گذشت سه سال از ریاست هاشمی رفسنجانی، مهدوی کنی به عنوان سومین رئیس بر کرسی ریاست صندلی مجلس خبرگان تکیه زد.

و اینک صندلی خالی که اکنون در غیاب آیت الله مهدوی کنی، آیت الله هاشمی شاهرودی عهده دار مسئولیت‌هایش است نیازمند فردی است که از هر لحاظ روحیاتی نزدیک به شخص مرحوم مهدوی کنی داشته باشد.

هرچند که رایزنی‌ها در قطب‌های مختلف درآنباره وجود دارد اما اصرار جناح منتسب به هاشمی رفسنجانی و افرادی همچون مطهری جهت ریاست هاشمی رفسنجانی بر خبرگان رهبری از آنجایی تامل برانگیز خواهد بود که با توجه به رد صلاحیت هاشمی رفسنجانی در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم پس چه طور در این جهت از سوی خبرگان رهبری به عنوان اصلح شناخته خواهند شد.

آمادگی و تلاش وی در این زمینه تا بدان جایی است که هاشمی رفسنجانی درباره کاندیدا شدن برای ریاست مجلس خبرگان رهبری در پاسخ به سؤالی در همین زمینه گفته‌اند درصورتی که بعضی افراد که آن‌ها را برای ریاست خبرگان صالح نمی‌دانم قصد کاندیدا شدن داشته باشند، آمادگی خود را برای کاندیداتوری ریاست این مجلس اعلام خواهم کرد.

اما نکته اینجاست که اصلح و صالح در نگاه رییس مجمع تشخیص چه کسی خواهد بود، تفاوت دارد.

درست مانند زمانی که آیت‌الله مهدوی کنی برای ریاست مجلس خبرگان نامزد شد هاشمی به احترام وی از نامزدی انصراف داد تا آنجایی که علی عسگری از روحانیون نزدیک به رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در مورد شرایط حضور هاشمی برای ریاست مجلس خبرگان گفته است که: «در صورت ثبت نام کردن افرادی همچون آیت ا... هاشمی شاهرودی و آیت ا... واعظ طبسی برای ریاست مجلس خبرگان، آقای هاشمی ضرورتی برای ثبت نام در این انتخابات نمی‌بیند.»

البته که هاشمی شاهرودی و واعظ طبسی از روحانیون نزدیک به هاشمی رفسنجانی و مورد احترام تمام حریان‌های سیاسی در کشور هستند. هاشمی رفسنجانی در آخرین روز تکیه زدن بر صندلی مجلس خبرگان، اعلام کرد که در سال ۸۶ از واعظ طبسی برای این پست دعوت کرده‌اند که تولیت حرم امام رضا (ع)، این پیشنهاد را قبول نکرده است. هاشمی شاهرودی نیز از دیرباز جایگاه ویژه‌ای نزد هاشمی رفسنجانی داشته است.

و باید گفت هاشمی شبیه این ادبیات دوپهلو را در انتخابات ریاست‌جمهوری نهم و یازدهم نیز به کار برد و با وجود حضور چهره‌های همسو با وی، سرانجام شخصا وارد گود شد و باید منتظر باشیم تا ببینیم در دقایق پایانی و نهایی تصمیم وی چه خواهد بود.

پیرامون این مهم حتی آیت‌الله حائری شیرازی نماینده استان فارس در مجلس خبرگان درباره موضوع جانشینی آیت‌الله مهدوی‌کنی می‌گوید: ریاست مجلس خبرگان رهبری، از نظر شرایط فعلی جامعه آبروی خبرگان محسوب می‌شود. اینجانشین باید کسی باشد که همانند آیت‌الله مهدوی‌کنی حامی و کمک حال رهبر بزرگوارمان باشد.

آیت‌الله حائری شیرازی در پاسخ به سؤالی مبنی بر واکنش برخی افراد نسبت به ریاست مجلس خبرگان گفت: نمایندگان خبرگان توجه دارند که فرق است بین کسانی که خواستار مهار کردن فتنه ۸۸ بودند و از پراکندگی‌ها جلوگیری کردند و کسانی که خواهان قدرت‌طلبی بودند لذا میان این دو تفاوت وجود دارد.

حال باید ببینیم افراطیون ورشکسته و حامی فتنه تا کجا به روند تخریب خود در جهت مخالف ادامه خواهند داد و برای کسب قدرت گزینه‌های خودی در منصب‌های مختلف، روند مذکور را ادامه می‌دهند تا بدان جایی که حتی با زیر سوال بردن وظایف نمایندگان مردم در خبرگان رهبری، فتنه ۸۸ را به دست فراموشی سپرده و هراس واکنش افراد نسبت به این مهم را داشته باشند.

شاید که ایجاد شانتاژهای رسانه‌ای و خطابه کردن چنین سخنانی به ظاهر فضا را برای گزینه‌های خودی باز کند اما حضور افرادی فاضل و عالم که همواره در راه پیروزی این انقلاب مجاهدت‌های فراوانی را انجام داده‌اند در بطن تصمیم سازی‌ها و انتخاب گزینه نهایی متفاوت خواهد بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
درود به شجاعتش
درود به حماقتش
Iran, Islamic Republic of
اگر فکر میکنی حماقت میکند درود فرستادن بی معنیه.
عجب صبری خدا دارد
حماقت نیست بی بصریتی هست ...
ممد
هر كي مخالف شما صحبت كنه بي بصيرته . معني بصيرت را فهميديم .
و البته ادب !
Iran, Islamic Republic of
کاری به شجاعت یا ترس ندارم.
اما مگر مجلس خبرگان کار دیگه ای هم میکند؟
لطفا جواب بدید و توهین نکنید.
ممنون از نظر شما
Romania
کار مجلس خبرگان نظارت بر رهبری و تعیین رهبر در وقت مورد نیاز است.
کار اجرایی که ندارد که شما گزارش کار ازش می خواهید!
هر کار دیگری بکند خارج از شان وجودیش هست و اول کسی که اعتراض خواهد کرد همین جناب مطهری است!
توفیقی از قزوین
برو وظایف این مجلس را در قانون‌ اساسی مطالعه فرما ببین عملی انجام نشده بوده مگر خود مطهری شق القمر میکند ؟ نق زدن و عیب تراشی در دولت قبلی و سکوت در مقابل انواع و اقسام معضلات مثل الودگی هوا مثل گرانی گوجه تا ده هزار تومان مثل ناهنجاری اجتماعی مثل قیمت خودرو که هنوز بی سرو سامان است مثل....و.....نشان ازچرخش حزبی و بی بصیرتی ایشان است
علی
شاید حرف ایشان بیش از حد صریح بوده باشه ولی انصافی نگاه کنیم، حرفشون پربیراه نبوده.
ببخشید من اشتباه منفی دادم. درود به مطهری
ugi
یاد ابو موسی عشعری میافته ادم وقتی این بابا رو میبینه . پدرش کجا رو میدید این بابا کجا سیر میکنه
ugi جان، اشعری درسته نه عشعری!
پابوس اوبامای مودب وباهوش
تکاپوی مذبوحانه علی مطهری واین سنخ مواضعی که اتخاذمیکندهمه نشان از بیماری روحی ایشان دارد و متاسفانه چون دچارجهل مرکب است دیگر راه نجاتی برایش نیست خسرالدنیا والاخره مصداق اتمش ایشان است
حسن
چرا کار شما همش توهین و افترا و تهمت زدنه؟؟ خب خیلی مودبانه بگو ایراد حرفش کجاس؟؟ مثلا بگو نخیر اینطور نیست...
مگه قرار مجلس خبرگان بیاد کار مجلس شورای اسلامی رو انجام بده یا مجمع تشخیص مصلحت یا یک حزب سیاسی یا هیئت دولت یا شورای عالی قضایی یا شورای عالی انقلاب فرهنگی یا چیز دیگری؟
کارکرد مجلس خبرگان رهبری در خصوص تعیین رهبر و مسائل رهبری است. حتما خیلی دوست داری بیان ...
جهل مرکب فحشه یا واقعیت؟! اگه جهل مرکب نباشه که یه جورایی بدتره!
مطهری که عضو قوه مقننه است وظیفه اش وضع قانون مفید برای اجرا و نظارت بر اجرای قوانین مجلس توسط قوه مجریه است. سرک کشیدن به جایی که در رأس نظام اسلامی است و علیه فتنه حرکت می کند و متهم کردن آن چه معنایی می دهد؟! دو سال از دولت یازدهم می گذرد ایشان که در انتقاد به دولت قبلی آنگونه عمل می کرد که دیدیم تا امروز کدام اجرای بد یا عدم اجرای قانون دولت جدید را رصد و به آن اعتراض کرده؟! یا در تصویب کدام قانون مفید پیش قدم بوده؟!
ایشان لطفا اول گزارش کار خودشان را بدهند بعد از خبرگان که ربطی به ایشان ندارد استنطاق کنند!
به طرف گفتن زیاد نیا جلوی بام میفتی پایین انقدر رفت عقب که از اون طرف افتاد! به نظرم حکایت آزاد اندیشی این آقاست! احساس می کنم می خواد متعصب نباشه اما داره از خیلی حقایق درو میشه!
جهل مرکب افرادی دارند که هیچ فکری مخالف نظر خودشون را برنمی تابند.
این اقا اگه از پشتیبانی شوهر خواهرش در مجلس محروم بود این تند روی ها را هم مرتکب نمیشد.
اقای لاریجانی از شما انتظار میرود از طریق ارکان مربوط به نمایندگان در مجلس این اقا را سر جاش بشونی شما رییس اون مجلسی هستی که برادر خانمت در ان مجلس در حال تیشه به ریشه زدن نظام است.
زخمی که خودی میزند بیشتر از زخم بیگانه درد داره.
دمت گرم
مردم ایران شوهر خواهرش را هم به اعتبار ایشون و پدر ایشون به این جایگاه رسوندن.
م
حیف نام "مطهری" برای این مرد حماقت ایران!

من لقب مرد حماقت ایران رو برازنده اش می دونم
هر حرف مفتی که آدم بزنه شجاعت نیست
ریشه شجاعت دو تاست یکیش نادانی است !
Iran, Islamic Republic of
یاد کارتون پسر شجاع افتادم
این کار به هیچ وجه شجاعت نیست
خصوصا وقتی ایشان نظر رهبر را مستقیم از خود رهبر شنید و بعد از آن شروع کرده به اینطور وقیحانه سخن گفتن این یاغی گری است نه شجاعت
ممد
وظيفه خبرگان نظارت بر امور رهبري و سازمانهاي زير نظر ايشان است .
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
اسمی به نام "ممد" نداریم. اول اسمتو درست عنوان کن بعد بقیه ماجرا
Iran, Islamic Republic of
الهم اشف کل مریض
این اقا استعداد فراوانی ...دارد
مهندی مهدوی
آقا یه پست وزارتی چیزی به این مطهری بدین شرش کم بشه
هر چند وقت یه بار یه افاضاتی میفرمایند و اسباب خنده مردم را فراهم میکند
بنده خدا اوضاعش هر روز بدتر میشه
افشار
فاضل، عالم، مجتهد، با تقوا و ..... هيچكدام به تنهايي كافي نيست جهان نيوز! بايد كار كنند. بايد پيشنهاد بدهند ، بايد شور كنند....
آیا مشکل فتنه گران با مجلس خبرگان در کار کردن آنهاست یا از آگاهی بخشی آنان از وضعیت وزیر فرهنگ و کار های فرهنگی دولت است یا از رسوا کردن فتنه اسراییلی یهودی است یا منظورتان از شوروبحث انتخاب هاشمی برای ریاست مجلس استکه خداآنروز را نیاورد مجلس خبرگان مجلس مجلس فقها مومن ماست که بیش از همه ظایف خود در تلاشند برای مثال بسیار برای مشکلات مردم وزیر و ...دعوت میکنند در حالی وظیفه دولت است مشکل شیطان آنست که از فقیه عادل مجتهد مومن میترسد چون درجامعه آنست که در مقابل منکر ایستاده نه جناب مهاجرانی یا اوباا
افشارجون! همه این کارها که گفتی، در مجلس خبرگان جریان داره، خیلی بالاتر و مفصل تر از اون که فکرش رو می کنی. در هر اجلاس خبرگان، ریز مواضع و رویکردها و فعالیت مقام رهبری و همه نهادهای زیر مجموعه اش، به دقت بررسی و با صریح ترین زبان، مورد نقد و بررسی قرار می گیره. در پایان همین اجلاس اخیر، یک جزوه 470 صفحه ای؛ حاوی بررسی موشکافانه عملکرد رهبر و نهادهای وابسته او و مواضع نمایندگان خبرگان درباره هریک و پیشنهادات مفصل برای اصلاح روندها و ... تهیه و تقدیم مقام معظم رهبری شد و رهبری هم همه اینها رو بررسی و اعمال می کنند و نتایج اقدامات رو پاسخ می دهند و در اجلاس بعد، تک تک اونها بررسی می شه. اما قرار نیست که اینها رسانه ای بشه و نباید هم بشه؛ اما رسانه ای نشدن اینها دلیل بر این نمی شه که هر مغرض و مریضی، عملکرد خبرگان رو زیر سئوال ببره.
ممد
همه اينها تو دو روز.
با اين وضعيت سن و سال .
رو خوني هم بكني بيشتر طول ميكشه .
اينها فقط آخرشو امضا ميكنن.كسي ديگه مينويسه
ببخشید یادشون نبود گزارش کاراشونو به مطهری با بصیرت! تحویل بدن!
Iran, Islamic Republic of
از نظر فتنه گران، شاخص خبرگان خوب آن است که با مواضع و گفتارهای تحریکی نظام و کشور را به آشوب کشیده و هر روز فتنه درست کنند و گرنه خبرگان خوب تعریف نمی شوند. لذا تمرکز خبرگان فعلی بر حل مشکلات اساسی ملت از جمله اقتصاد و معیشت مردم و کمک آنها به آرامش کشور برای پیشرفت کار ملت و دولت در همه زمینه ها کفایت از آن نمی کند که امثال آقازاده هایی مانند مطهری یک کلمه در تمجید آنها بکار ببرند. آن کلمه وقتی بکار برده خواهد شد که خبرگان فتنه و فتنه انگیزی کنند.
Latvia
مطهری چیزهایی رو میگه که لایق خودشه.
پسر کو ندارد نشان از پدر / تو بیگانه خوانش نخوانش پسر
Iran, Islamic Republic of
پسر نوح با بدان بنشست ........
خصوصا با اونی که ...
صبح روشن
این آقا فقط نون اسم باباش رو می خوره فقط همین والا مواضعش همه ضد نظام است .
علی آقا نان و آب چاپ کتاب های استاد شهيد را می خورد و روز به روز پروارتر می شود، همه اين حرف های عجيب و غريب به خاطره مزه کردن چرب و شيرين دنيا زير زبان علی آقاست.
خانواده شهدا
ولش كنين ...
ولش کردیم شده این....
جوابشو ندوستان نمیدن اینم هی شیرتر میشه...
جوابشو بدید.
...شما می تونستی مثال بزنی اگر می تونی ؟ ...
اینکه کسی عقد حقارت و خود کم بینی داشه باش و به روانپزشک مرجعه نکند برای بنده سوالی است
عابد
خجالت نمیکشه؟اینهمه عزت وابرو باباش جمع کرده برای انقلاب وایران ..این اقا داره مفت مفت ازبین میبره
مجاهد
صلاحیت آیت الله هاشمی را خداوند و حضرت امام خمینی تایید کرده اند و کسی نمی تواند آنرا بگیرد که خدا داده را خدا داده
Iran, Islamic Republic of
بابا تو دیگه کی هستی؟!!!!!!
مجاهد
یه بنده کوچیک خدا
اصغری
هاشمی تا احقاق حقش آروم نمیشه صلاحیتی که امام خمینی به ایشان داده هیچکس توانایی گرفتن آنرا ندارد
امام فرمودند که من در این مدت، درباره افراد، حرفهایی زده ام اما حال فعلی آنها ملاک است.
پس بالاخره به پیامبران هم رسیدند!وقاحت هم حدی داره.
اگر با طعنه گفتی اوکی!!!!
ولی امام خودش دروصیتانامه ،فرمودند:میزان حال فعلی افراد است.فکرکنم شما هم دچارخاطره گویی مزمن شده باشید.
Iran, Islamic Republic of
مجاهد عزیز حکم خدا را به ملت نشان بده حرفی که می زنی با مدرک بگو نه از روی احساسات همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند و حتی خود امام عزیزمان فرمودند حال افراد مهم است نه گذشته آنها. هاشمی در فتنه 88 از دید ملت ایران مردود مردود گردید اگر نمی دانی در 9 دی 88 ملت اعلام نمودند.
Iran, Islamic Republic of
پس با اين حساب احتمالا حضرت هاشمي بهرماني (استوانه فتنه ) جديدا به مقام رسالت دست يافته اند و ما خبر نداريم
آیه الله هاشمی، امسال تاسوعا عاشورا کجا تشریف بردند؟ سد لتیان یا کیش یا .....؟ بالاخره جت اسکی رو یاد گرفتند؟
ک.م
گیرم پدر تو بود فاضل از فضل پدر تو را چه حاصل!!

می دانید نوه شهید شیخ فضل ا. نوری در پای دار او کف می زد؟

خیلی از این فرزند... تعجب نکنید! دلم برای آن استاد شهید عزیز می سوزد!!
کف زدن نوه یا فرزند شیخ پای جوبه دار او حرف بی سندیست . دروغ نگوییم
برادر باانصافم از این قوم شما طلب راستگویی نکن
این سایت جهان یکی از شرایطش برای انتشار کامنت ها عدم توهین است
شما احصا کن از آن بالا به پایین چند نفر دهان را گشوده چشم ها را بسته و حیا را قی نموده اند.
یکی نیست از اینها بپرسد شما کل مطلب را خواندی؟ شما خودت جواب آقای مطهری را بطور منطقی می توانی بدهی؟ آیا آنچه که ایشان راجع به خبرگان گفته اند، مقرون به صحت است یا خلاف می گوید؟ در هر دو صورت قابل اثبات و رد است.
بنده گردنم در مقابل حرف منطقی نازک تر از یک مو!
Iran, Islamic Republic of
... این مرد که زبان ملت شده
عصمت بابلی
زبان ملت نشده کاسب شهرت باباش شده
زبان فتنه وصاحبان زر و زور.تاحالا دیدی یک کلمه از یه رانت خوار یا مشکلات اقتصادی مردم حرف بزنه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
خدا مطهری را شبیه آیت الله مطهری کند
با سلام واحترام
احتراما" خواهشمنداست كه مروري برفيلم جلسه مجلس خبرگان بفرمائيد و صلابت آنها را درآن فيلم با تمام وجود حس كنيد.
مادر تهرانی
United States
این پسره ب...و بی هنره....
برادر مطهری خجالت
درود بر آقای مطهری
Iran, Islamic Republic of
قطعا منظور استاد شهیدمرتضی مطهری است
قزوینی
Iran, Islamic Republic of
این علی مطهری همون علی مطهری بود که
هاشمی را ....
رأست ميگه بيكارن
حسی به من میگه به یسری چیزا عقده پیدا کرده و دانسته یا ندانسته داره زمینه ساز تطهیر جریان انحرافی و هوچی گر میشه.اقای مطهری ممنون سوژه های بی بی سی و سایر......رو فراهم میکنی و خط میدی
حسین ف
آخر این مرد بدتر از منتظری میشود اما مسئله اینجاست که افتخاراتی که منتظری داشت یک هزارمش را هم ندارد
حسین
حالا گیرم که ایشان فرزند استاد عزیز مرتضی مطهری باشند .،معلوم نیست تا کی باید توهین های این آقا را تحمل کنیم ؟ از دستگاه قضایی خواهش میکنیم توضیح دهد ایشان از چه جور مصونیتی برخوردار هستند...
علی
United States
اخه چرا اسمون ریسمون میکنین؟کتاب قانون اساسی رو باز کنین وظایف مجلس خبرگان رو بخونین.
Iran, Islamic Republic of
میشد شاید بهتر گفته بشه...حرف ناحقی نزده که
عباس
شما در جلسات مجلس خبرگان بودی؟
فیلم هاش رو دیدی؟
از محتوای جلسات خبر داری؟
که میگی حرف حقی زده؟
رضا
یکی به این نمیدونم اسمشو چی بزارم بگه تو جز اینکه فرزند شهید مطهری هستی و از نام پدر استفاده می کنی خاصیت دیگری داری؟
ایمان
United States
برادران چرا به کوچکترین انتقاد یا پیشنهادی اینچنین واکنش نشون میدید!خیلی جای تعجبه که دوس دارین همه مثه شما حرف بزنن
خب بفرمایید حضرت مستطاب ریاست را بر عهده بگیرند تا باری دیگر اسلام و مسلمین را از چنگال دنیازدگی!! تجمل گرایی! ریاست و طلبی و دیگر چیز ها که میدانید برهانند...
انگار تا قبل از ریاست مرحوم مهدوی آقای شما ریاست داشتنا!
United States
درود بر حر زمانه جناب مطهری که پس از شناختن ماهیت اصولگرایان از اردوی آنها خارج و به دامان حق بازگشت و در دفاع از حق از هیچ اقدامی فروگذار نمی کند.
ایشون رسما قاطی کرده
شورای نگهبان شما رو به خون شهدا به این مطهری صلاحیت ندین
United States
آقای زاکانی شما که هنوز زنده هستید بابا اقدامی بکنید دادی بیدادی استیضاحی ...
علی آقا به کجا چنین شتابان؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پیش کروبی دانشمند!!!
شايد ايشان اشتباه هاتي داشته باشند ،اما در كل انسان حق گو و شجاعي هستند.
حرف حق علی مطهری به مذاق شما تلخ است
دلواپس
اگه این آقازاده پسر شهید مطهری نبود مطمئنا این جایگاه را نداشت ایشان یک ژن از ابوی شهیدش به ارث نبرده اند.
انشاء الله در همین گرد هم آیی جنابعالی را برای همیشه از صحنه سیاسی کشور حذف می‌کنند تا دیگر قدرت ابراز وجود نداشته باشی و هر چه دلت خواست بگویی مگر یادت رفته با حکم حکومتی تاپیدصلاحیتت شدی
گروهبان کرسنت
Iran, Islamic Republic of
علی مطهری فردی خود بزرگ بین وهتاک است.برای کف زدنها ی معاندین وضد انقلاب دلش غنج می رود.هر از گاهی بدون فکر یک .......
از سار کاشان
United States
مطهری ار معدود نمایندگان عاقل کشور است
تاشما عقل رو چی معنی کنین ؟؟؟؟؟؟!!!!!!
زنده باد مطهری شیر مادرت ونان پدرت حلال که حرف حق می زنی
شهید مطهری و مادرش باید حلال کنن تو چی کاره ای؟!
عباسی
علی آقا ؛پس توقع داشتی خبرگان ،مثل شما ازفتنه وفتنه گران وساکتان فتنه حمایت هم بکنه .
واقعاانسان چه قدرمی تواند دچار تغییرات زیک زاکی وباری به هرجهت شود،(مطهری 79با مطهری 93)
Iran, Islamic Republic of
خوب راست میگه مگه غیر از اینه چرا به خودتون می گیرید
نیما
Iran, Islamic Republic of
هرداز این عقل کل نظری می رسد
هر چه جلوتر میرویم این مطهری نماینده کروبی موسوی وخاتمی میباشد شکی هم وجود ندارد
مگر غیر از این است؟
بهلول !!؟؟
على اقا ! جيييگر، ازاينگه در مجلس خبرگان گهگاهى به
فتنه گران تهاجمى ! ميشه !؟ بفرما بدونيم ، تو چرا رٓم كردى
مگه گاسه اى زير نيم كاسه دارى ؟؟؟!!
Iran, Islamic Republic of
موندم این آدم روبرچه اساسی تایید صلاحیت میکنه شورای نگهبان؟
Iran, Islamic Republic of
این آدم کمبود داره واینجوری خودنمایی میکنه...شمازیادی تحویلش میگیرید
شهروند مظلوم
United States
باز هم كه نظر منو منتشر نكردى جهان، ... چرا از انتشار نظرات مخالف وحشت ميكنيد؟ مگه در انتخابات گذشته آمار همه شما مشخص نشد؟ ......
........
غرور و تکبر در چهره این بشر موج میزنه که طبق آیه شریف قرآن باعث زلت و نابودی میشود ایشان در حدی نیستند که در خصوص خبرگان نظر خواهی کنند
Iran, Islamic Republic of
آخر برادرخانم یکی از بزرگان دیگه
غفاری
عجب ماموریت سختی از طرف فتنه گران به مطهری واگذار شده است.
محسن
Iran, Islamic Republic of
جهان نیوزیها چرا این قدر حرف حق برای شما تلخ است
United States
آخه چیکار به این پیرمردای نازنین دارید....بهتره به دلواپسیمون برسیم
Iran, Islamic Republic of
این شجاعته ؟برات متاسفم
مهدی
چون این آقازاده با دولت نهم ودهم مخالف بوده بایستی همه دستگاهها همه مراجع مخالف دولت گذشته باشد خدا نکند انسان به واسطه نسبت با کسی به جایی برسد ...
حسین
با بدان بنشست ( نشان پدر را گم کرد ) تاسف و تاسف برای شما آقای به اصطلاح مطهری
Iran, Islamic Republic of
باز برای فتنه گران موقعیت بدی رخ داده که علی مطهری سخنگوی فتنه گران به دفاع تمام قد از فتنه گران پرداخته هر دولتی در دوران خودش کمیت و کیفیت در دوران خودش دارد این معنی ندارد از یک دولت این سخنگوی فتنه گران دفاع کند بر علیه یکی حرف بزند. علی مطهری هم خودش از فتنه گران است. سکوت ملت حدی دارد وقتی سرریز شود کسی را نمی شناسد به جز خداوند منان را
Iran, Islamic Republic of
انصافا راست گفته
عملکرد خبرگان چه ربطی به فضل و تقوای آیت الله بودن و ...داره
درست گفته بنده خدا
United States
مطهری حرف بدی نزده گفته باید کار خودشون رو انجام بدهند
آقای مطهری فردیست انقلابی،صحت گفته هایشان سواد و شناخت از ایشان ومخاطبان ایشان را میطلبد اگر نداشته باشیم، نباید تعریف یا تخریب کنیم. انشاالله
وزانت مجلس خبرگان به آيت الله هاشمي رفسنجاني است و اين راهمه مي دانند ايشان در دوره قبلي رياست را به مهدوي کني تفويض فرمود. اگر شهيدبهشتي و يا مطهري هم بودندهمين موضع گيري ايت الله در خصوص گروههاي افراطي را داشتند. مگر هرکسي را شما قبول داريد مجتهد است و اگاه و بصير و ملي و هر کسي که با شما مخالف است فتنه گر است. بس کنيد اين دکان ديگر مشتري ندارد.
آخرین بارت باشه که جوک بی مزه تعریف می کنی ها!
Iran, Islamic Republic of
اره بايد شر و اشوب درست كند كشور ور به اتش بكشند . مجلس خبرگان بايد از ايتن اقا شكايت كنند و قوه قضائيه بايد اين زبان سرخ رو سر جاش بشونه
Iran, Islamic Republic of
آقاي مطهري درست ومنطقي حرف زديد وحرف دل ملت را گفتيد.
زنده باد شجاعتتان
بابا ملت! بابا همه!
مگه غیر از این است که دکتر گفته است ؟
France
آخه چه توهيني كرده مگر گفتن مودبانه حقيقت توهينه؟
پسران نوح بابدان بنشست خاندان نبوتش گم شد .- از اول هم ایشان گمراه بود و دنبال رو فتنه گران ،روح شهید مطهری می لرزاند
Iran, Islamic Republic of
ایشان قدرت طلب ... است که نه به نظام
نه انقلاب نه مردم نه ونه چیز دیگری فکر نمی کند
فقط فقط به قدرت و فکر میکند و دنبال ارای خاکستری و ارای ضد انقلاب است یکی باید به ایشان بگوید
....
س/الف
United States
چشماتون رو اگه باز کنید اون داره همه چیزهایی رو میگه که شما تو دلتون همین هاست جرات ندارین بگید.
در ضمن اگه خدمات دیگری هم دارند لطفا شما بگید ما هم بفهمیم
به عمل کار برآید به سخندانی نیست
Iran, Islamic Republic of
درود بر این مرد بزرگ و شجاع
که از فتنه گرانی که بر علیه نظام ایران اسلامی و شهدایی ایران اسلامی و رهبری عزیز و امام ره فتنه بپا کردند دفاع جانانه می کند.
مجید مجد
United States
بسیاری از مواقع دردرون خود در عجبم از یک موضوع مهم که در تاریخ هم می توان نمونه های بسیاری را برای ان پافت و مورد تحلیل و جسجو قرار داد این موضوع بر می گردد به فرزندان بزرگان و سیاستمداران کشورها و مردمی که در برهه ای از تاریخ مصدر امور و کارها شده و رفتارها و مواضعی را از خود بروز داده اند که به یکباره تمامی زحمات پدرانشان را بر باد داده و یا اینکه در رانت جایگاهی و سیاسی پدران خویش تکیه زده و با استفاده از ان شئون به تمامی ارمانها و اصول پدران خود که عمری را صرف به ثمر نشاندن ان کرده اند پشت کرده وعلیرغم بهره مندی از مواهب انتساب به پدرانشان راهی را که پدر رفته بوده است را ول کرده وبا هل من مبارزی گوش خراش داد می زنند که من خود هستم نه پدرم و هر چه دارم از تراوشات و زحمات خود م می باشد غافل از اینکه هرگاه در میان ملت نام اورا می برند یک "ابن " هم به ان اضافه می کنند تا تاکیدی باشد بر اینکه اگر ما او را در جمع اندیشمندان خود می پذیریم تنها و تنها از بابت نام پدر اوست نه خودش / شرایط امروز جناب اقای علی مطهری مصداق واضح و روشنی است از مواردی که در بالا به ان اشاره کردیم / ایشان که نامش با نام متفکر بزرگ اسلامی شهید نفاق شهید مطهری قرین و همراه است اینروزها در محافل سیاسی برای اینکه بتواند خود را از سایه سنگین و دائمی پدر رها سازد مواضعی را اعلام و یا بر ان اصرار می کند که نشان از نوعی تذبذب سیاسی در ایشان است که خواهان مصدر بودن خود و یا حداقل استمرار همیشگی نامش در مسائل مهم سیاسی می باشد بعبارت دیگر فراموشی برای این قبیل سیاسیون مرگ سیاسی را بدنبال خواهد داشت لذا برای جلوگیری در از این امر با وقوع هر موضوع سیاسی در جامعهاین فرصت برای ایشان حاصل می شود که خودی نشان دهد و نام خویش را بر سر زبانها جاری و ساری سازد و در تایید این مدعا ها به تاریخ حداقل یکدهه گذشته کشور توجه کنید تا ببینید وی چگونه مواضعی را اتخاذ کرده است و خود را با جمع همراهان در مجلس هماهنگ ساخته است و امروز که جریان حصر سران فتنه و مسائل سیاسی انتخاب وزیر علوم در مجلس بروز کرده است بهترین فرصت را برای ایشان فراهم اورده که یا در حضور رهبر انقلاب و یا در رسانه های مکتوی و شنیداری و دیداری و یا در مجلس شورای اسلامی در این باره سخنرانی کند و حالا هم تمام مشکلات کشور در کف با کفایت ایشان در مجلس حل شده و مانده بود اظهار نظر در باره مجلس خبرگان رهبری که انهم به لیست موضوعات مورد علاقه ایشان اضافه شد و شاید همایشان از همان اب و چایی که امثال نوری زاد خورده اند میل می کنند و دائمدوست دارند مطرح شوند و شاید هم نیم نگاهی به دستان قاضی القضات دارند تا دستوری برای تشکیل پرونده برای ایشان در دادگستری داده شود و ایشان مفتخر به سوابق قضایی مانند حصریان و ارزومندان سابقه داری ، گردند ...
مجید مجد دانشجوی دکترای اقتصاد از دانشگاه برکلی کالیفرنیا
اصغري
دمت گرم اي مرد آزاده اي فرزند خلف وشايسته شهيد علامه مطهري خدا شما راحفظ كند كه حرف دل مردم راميزنيد
اصغری! از کی تا حالا تو شدی مردم؟!
مگر دروغ گفته مطهری؟اگه کاری کردند بگویید تا ملت بفهمند....
مردم
Iran, Islamic Republic of
در ارتباط با وزیر علوم که به دلیل فتنه گر بودن رای نیاورد آقای علی گفته بود این فتنه 88 چطور فتنه ائی بوده که شامل همه شده . باید بگویم کرم همیشه دنیا را در فضائی که قراردارد می بیند . آقای مطهری شامل همه نمی شود بلکه هر کس را که معرفی می کنند شامل آن گروه بوده . افتاد؟ .مثلا دکتر هم هست!!!!
ایشان چندین بار به همه توهین کرده یکی از او بپرسد چرا حرفهای دشمن از دهن تو بیرون می آید
دنیا دیده
باسلام به همه گروههای فکری لطفا" خارج ازهرگونه توهین به همدیگر وبادرایت بیشتر به جملات وگفته های همدیگر توجه کنید .
اولا آقای مطهری چیزی راگفتند که گفته اکثر مردم
است وچیزی تاکنون ازاین مجلس خارج ازاین گفته ها
دیده وشنیده نشدهاست
دوما" هرکسی تفکری دارد که باید به آن احترام گذاشت وباید نقد پذیر باشیم
سوما" مگر ما معتقد به رای آزاد نیستیم که اینگونه همدیگر مورد لطف وبی مهری قرار میدهیم
مردم
اونوقت همین افراد تایید صلاحیت نمایندگی هم می شوند .
مهدی
با سلام
الحق و انصاف آقای علی مطهری درست میگن.

شما "جهان نیوز" بجای طفره رفتن جواب مطهری نسبت به نظرشان در مورد مجلس خبرگان بدید
تعقل
Iran, Islamic Republic of
با سلام خدمت مخاطبان
لطف کنيد به جاي نوشتن مطالب غير اخلاقي ( ناسزا گويي و ...) مطالب خود را مستند کرده و تحليل نماييد . نه اينکه آقاي مطهري بده ، آدم خوبي نيست و... موفق باشيد
ولی به نظر من دروغ گفته
اقای
Iran, Islamic Republic of
اقای مطهری انسان مخصوصا ایک ایرانی نباید مثل موسی عشعری باشد لطفا درست فکر کن ونسنجیده حرف نزن خداوند تورا هدایت کند
علی مطهری است دیگه میخواد ادای ....دربیار
Iran, Islamic Republic of
خبرهای اخبار ویژه و کوتاه رو مجدد فعال کنید
والله حرف نامربوطی نزده
آقای مطهری با شکم گرسنه از درد مردم شب و روز نمی خوابد ؟به همین دلیل هم بیشتر در ساز فتنه گران می دمد و آش بازی های قدرت را هم می زند؟!از مردم چه خبر آقای نماینده مردم؟!!
لبلب
یکی نیست بهش بگه نماینده های مجلس چیکار می کنن؟
United States
سلام حق با آقای مطهری میباشد
سید
Iran, Islamic Republic of
قربان اقا برم که چند سال پیش در انتخابات مجلس دستور دادند که این پسر مطهری بتواند رای بیاورد و در حقیقت صدقه سر اقا بود و حالا این اقا زاده خیلی د.. در آورده و میخواه جای خزعلی بیچاره را بگیرد نوبتی باشد نوبت این است
mohammad
به نظر من صحبت های ایشون اصلا توهینی به نمایندگان محترم مجلس خبرگان نیست. بهتره که یه کم جنبه خودمون را بالا ببریم و به صاحب نظران اجازه صحبت کردن بدهیم
اگر اونها سالی دو سه بار دور هم جمع میشوند وناهار میخورند شما هفتته ای 3 بار میروید مجلس تانصبحانه ناهار شامتون بخورید.
پسر نوح بابدان بنشست خاندان نبوتش گم شد
امید
سلام، آخه یکی نیس توی دهن یاوه گویان بزنه، که بعد از این مدتی که شروع کرده یاوه سرایی دهانش را ببندد.
عبدالله
سلامٰ ادعای نویسنده و محتوای متن ناقض هم هست
اگر خبرگان رهبری محل جریانات سیاسی نیست و ساز و کار جدای قوه مجریه یا قوه مقننه در انتخاب روسا دارد پس رد صلاحیت رفسنجانی هم ربطی ندارد به اینکه او برای ریاست خبرگان نیز فاقد صلاحیت باشد
حسن
. خدا آقای خامنه ای را برای سربلندی ای مرز بوم وبرای کوری چشم دشمنانش حفظ کند....
France
علی مطهری به همه فهش میده.شده مثل آشنا برای اینها حرف نزدن بیشترین حسنه را دارد.
Iran, Islamic Republic of
به اقا بفرماید از شهید مطهری خجالت بکشن / این تذهبون
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه علی مطهری مانند پس نوح با بدان و منافقان رفیق شد و و مسیر اصلی پدر بزرگوارش علامه شهید مطهری و امام خمینی را رها کرد و بطرف اسلام آمریکایی رفت .
Iran, Islamic Republic of
علی مطهری مست مشهوریت و پست و مقام شده است ، طبق روایات آدم وقتی مست میشود پرت و پلا میگوید ، ای کاش ذره ای فکر جواب دادن به سوالات قیامت هم می بود .
نماینده مجلس می تواند در تمام امور کشور اظهار نظر کند و نظر ایشان بیراه نبوده و قابل احترام است در ضمن اکثریت مجلس خبرگان اصولگرا هستند چرا ادعا میکنند خبرگان جناحی نیست.
بعضی حرفا شاید درست باشه شایدم نهف اما قصدی که از زدن اون حرف داره چون کاملا شخصی و حزبیه، بسیار تاسف اوره.
یک طلبه
Iran, Islamic Republic of
آفرین جناب دکتر / واقعا همینطوره