سه شنبه ۱۲ تير ۱۴۰۳ - 2 Jul 2024
 
۰

رقابت رسانه های خارجی برای پوشش انتخابات

چهارشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۸۸ ساعت ۱۲:۴۱
کد مطلب: 48192
در اين ميان تاکنون کشورهاي ژاپن با 20درخواست،‌انگلستان با 18و آمريکا با 16 درخواست بيشترين ميزان تقاضاي پوشش خبري انتخابات رياست جمهوري را داشته اند.
مديرکل رسانه هاي خارجي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: تاکنون 140 خبرنگار خارجي از رسانه هاي ديداري، شنيداري و نوشتاري خواستار سفر به ايران براي پوشش خبري دهمين دوره انتخابات رياست جمهوري شده اند.

"محسن مقدس زاده"  در گفت وگو با ايرنا افزود: اين رسانه ها که شامل شبکه هاي تلويزيوني، خبرگزاري ها، روزنامه ها و مجلات از 26کشور جهان هستند، تاکنون درخواست خود را به معاونت مطبوعاتي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي ارائه کرده اند.

وي اظهار داشت: در اين ميان تاکنون کشورهاي ژاپن با 20درخواست،‌انگلستان با 18و آمريکا با 16 درخواست بيشترين ميزان تقاضاي پوشش خبري انتخابات رياست جمهوري را داشته اند.

وي با بيان اينکه پيش بيني مي کنيم تا زمان انتخابات تعداد درخواست ها به حدود 300خبرنگار خارجي برسد، تصريح کرد: تاکنون به درخواست 60 رسانه خارجي پاسخ داده شده و رواديد سفر به ايران براي هيات هاي رسانه اي آنها صادر شده است و کار صدور رواديد و بررسي درخواست مابقي رسانه هاي متقاضي نيز درحال انجام است.

مقدس زاده با اشاره به اينکه اين سفر با هدف پوشش خبري انتخابات و حداکثر زمان آن دو هفته اي است، گفت: در ميان شبکه هاي خبري و مطبوعات خارجي که تاکنون متقاضي سفر به ايران هستند مي توان به روزنامه هاي تايمز ، ساندي تلگراف، ‌گاردين، آساهي، ‌يوميوري و همچنين شبکه هاي خبري و تلويزيوني pbc و صداي آمريکا، اسکاي نيوز انگليس، تي بي اس ژاپن و خبرگزاري کيودو و جي جي پرس اشاره کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *