شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۱
حجت‌الاسلام رحیمیان در مراسم عزاداری مؤتلفه:

تولی و تبری از اصول انقلاب است

سه شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۴۷
کد مطلب: 396620
تولیت مسجد مقدس جمکران گفت:اگر کسی مدعی خط امامی بودن است و می خواهد در خط امام باشد نمی‌تواند آمریکا را هم دوست داشته باشد.
به گزارش جهان، تسنیم به نقل از روابط عمومی حزب موتلفه اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین رحیمیان تولیت مسجد مقدس جمکران در سومین شب از مراسم عزاداری دهه آخر صفر حزب موتلفه اسلامی گفت: دشمن به دنبال تغیر جایگاه ارزش با ضد ارزش در جامعه اسلامی است و به همین دلیل در دین موضوع تولی و تبری داریم.

وی با بیان اینکه "هر کسی به اندازه مکنت و قدرتی که دارد باید به اقامه نماز، امر به معروف و نهی از منکر اهتمام داشته باشد"، افزود: زیر بنای همه احکام اسلامی تولی و تبری است، امکان ندارد هم امام حسین (ع) و هم یزید و شمر را دوست داشت. از نظر عقلی هم نمی‌شود. تولی و تبری یعنی اینکه به همان اندازه ای که امام حسین(ع) را دوست داریم از یزید متنفر باشیم.

رحیمیان تاکید کرد: اگر کسی مدعی خط امامی بودن است و می خواهد در خط امام باشد نمی‌تواند امریکا را هم دوست داشته باشد. متاسفانه برخی‌ها که خود را منتسب به امام (ره) می‌دانند از آمریکا بدشان نمی‌آید و از غرب و فرهنگ غربی انزجار ندارند، در روزنامه‌هایشان غرب و دشمن را دوست نشان داده و دوستان را دشمن نشان می‌دهند.

وی افزود: متاسفانه برخی مدعی شدند که امام حسین(ع) را دوست دارند اما در روز عاشورا که عده‌ای به پرچم عزای امام حسین(ع) جسارت کردند نه تنها از آنها اعلام برائت و انزجار نکردند بلکه آنها را خداجو نیز نامیدند.

رحیمیان تصریح کرد: این افراد تولی و تبری ندارند و به همین دلیل است که وقتی شعار " نه غزه ، نه لبنان" مطرح می‌شود از آنها تبری نمی‌جویند و هدف دشمن نیز همین است که جای ارزش‌ها و ضد ارزش‌ها عوض شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *