جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۱

خرید الکترونیک برای دولت اجباری می شود

چهارشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۱۴
کد مطلب: 437129
معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت معدن و تجارت گفت: خرید الکترونیک برای دولت اجباری می شود.
به گزارش جهان به نقل از مهر، علی اصغر توفیق، صبح چهارشنبه، در همایش ملی نماد الکترونیک که در دانشگاه آزاد گرگان برگزار شد، گفت: تجارت الکترونیک تحمیل جهانی است و نمی توان مقابل آن ایستادگی کرد.

معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت معدن و تجارت گفت: سامانه تدارکات الکترونیک دولتی طراحی شده و خرید الکترونیک برای دولت در حال اجباری شدن است.

وی به ظرفیت های فراوان گلستان در حوزه صنعت اشاره کرد و گفت: در دولت جدید بیشترین درخواست های تجارت الکترونیک از سوی استان گلستان ارسال شده است.

وی افزود: این موضوع باید به صورت جدی توسط مسئولان استان پیگیری شود و در جلسات تصمیم گیری استان مانند شورای اداری مطرح شده و از سوی مدیران ارشد استان حمایت همه جانبه شود.

وی با بیان این که می توانیم گلستان را پایلوت تجارت الکترونیک کشور کنیم، گفت: در دنیا دو نوع تجارت بنگاه با بنگاه که بیشتر دولتی است و بنگاه با مصرف کننده داریم و در ایران بیشتر نوع دوم مطرح است.

* بخش مصرف کننده در تجارت الکترونیک از دولت جلوتر است

توفیق با بیان این که سال گذشته ۵۰ هزار میلیارد تومان تجارت الکترونیک در کشور انجام شد، ادامه داد: بخش مصرف کننده در تجارت الکترونیک از دولت جلوتر است.

وی اضافه کرد: فضایی که برای فعالیت های الکترونیک فراهم شده بسیار خوباست و می توان کارآفرینی و اشتغال حداکثری در این حوزه ایجاد کرد.

وی در ادامه، به زیرساخت های لازم برای توسعه تجارت الکترونیک اشاره کرد و گفت: یکی از مشکلات این است که هر کسی می تواند سایت بزند و مردم اعتماد زیادی به بخش فروش الکترونیک ندارند، اما می توان به واسطه نماد الکترونیک، این اعتماد را ایجاد کرد و برای سایت ها استاندارد تعریف کرد.

معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت معدن و تجارت گفت: یازده هزار سایت در کشور نماد اعتماد را دریافت کردند و این نماد دارای ۵ سطح استاندارد است.

وی بیان کرد: شرکت های داخلی تنها موفق به کسب ۲ ستاره از ۵ ستاره شده اند.

وی تصریح کرد: باید نماد الکترونیک بیشتر معرفی شود و از سویی امضای دیجیتال هم فراگیر شود.

توفیق اظهار کرد: در حال حاضر ۳۵۰ هزار امضای الکترونیک در کشور داریم و این عدد باید به ۲۰ میلیون امضا برسد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
با توجه به اینکه در حال حاضر هیچ نظارتی بر کیفیت خدمات تامین کنندگان کالا در سامانه تدارکات الکترونیکی دولت وجود نداردوهر تامین کننده برای کلیه درخواست ها ودر هر زمینه ای میتواند پیشنهاد قیمت بدهد .اصولا" بعضی تامین کنندگان وجود خارجی نداشته وصرفا"‌در این سامانه دلالی میکنند.