پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۹
۱۵
ادامه رفتارهای تفرقه‌افکنانه سعودی‌ها

آیا شما شیعه‌اید؟؛سؤال‌ آل‌سعودازحجاج

يکشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۵۶
کد مطلب: 420730
در ادامه اقدامات تفرقه‌افکنانه ریاض،‌ یک پایگاه آمریکایی گزارش داد از ابتدای سال ۲۰۱۵ مقامات سعودی این سؤال تبعیض‌آمیز را در صفحه مشخصات مسلمانان متقاضی انجام سفر حج می‌پرسند که «آیا شما شیعه هستید؟»
به گزارش جهان به نقل از فارس، یک پایگاه آمریکایی از اقدام تبعیض‌آمیز و بی‌سابقه ریاض علیه مسلمانان شیعه متقاضی انجام سفر حج خبر داد.

در گزارش «کامیونیتی دیجیتال نیوز» با عنوان «(عربستان) سعودی شیعیان در جستجوی سفر حج را هدف قرار می‌دهد»، آمده است: «"آیا شما شیعه هستید؟" این سوالی است که مسلمانان مجبور هستند به عنوان بخشی از روند درخواست برای سفر حج به آن پاسخ دهند».


این پایگاه آمریکایی همچنین نوشت: «عربستان سعودی در حال اجبار شیعیان برای برچسب زدن به خودشان(به عنوان شیعه) هستند همانند کاری که هیتلر با یهودیان کرد».

در این مطلب با اشاره به تبعیض‌های ریاض علیه شیعیان هم می‌خوانیم: «متاسفانه مقامات سعودی اقداماتی برای سیاسی کردن مراسم حج کرده‌اند و به مسلمانان شیعه بی‌احترامی کرده‌اند».

در این گزارش همچنین آمده است: «مقامات سعودی از پروپاگاندای ماموران و نیروهای ایران برای مستثنی کردن و خارج کردن شیعیان از جامعه خودشان(اجتماع مسلمانان) و فشار بر آنها به عنوان نیروهایی خارجی(خارج و جدا از اسلام) استفاده کرده‌اند».

«کامیونیتی دیجیتال نیوز» تاکید کرد: «برای اولین بار، امسال(سال جاری میلادی) مقامات سعودی سوالی را در درخواست مجوز حج گنجاندند که بر مبنای آن به طور خاص از متقاضی(حج) پرسیده می‌شود آیا او شیعه است».

در ادامه گزارش مذکور هم تاکید شده است: «این اقدام تبعیض آشکار نسبت به شیعیان است چرا که عربستان سعودی حتی در درخواستهای تقاضا(برای سفر حج) در حال جدا کردن مسلمانان شیعه از دیگران هستند. عربستان سعودی تاریخ طولانی از تبعیض در قبال مذاهب گوناگون دارد. این اقدام نه تنها تبعیض‌آمیز است بلکه مسلمانان شیعه را از حق شرکت در حج محروم می‌کند».
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


چوبین
اشکالش کجاست؟
هیحا شما چایی تو بخور سرد میشه!
Latvia
اشکالش اینه که شما نمیفهمی !
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
اشکالش اینجاست که تو نمی فهمی...
هیچی واسه تو و امثالت که احتمال اهل سنتی هیچی هیچ اشکالی نداره از خودشونی در حال حاضر کنگره آمریکا در تصمیمی قابل پیش بینی اعلام کرده که پول و سلاح بدون بازگشت به دولت مرکزی عراق به کردها و نیروهای سنی می دهند.
این اقدام برای مسلح کردن دو گروه اهل سنت و کردها که اونا هم اکثرا اهل سنت هستن در برابر شیعیان هست که شیعیان در محاصره باشن و راه برای جنگ شیعه و سنی هموارتر بشه اونم با جو و فضای شیعه هراسی که بیشتر رسانه های عربی و سنی ترویج میکنن
نمی فهمی؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
تو راحت باش
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
اشکالش اینه که ابتدا شیعه رو به عنوان یک دین دیگری جدای از مسلمانان مطرح کنند و در مرحله بعد آن را کافر معرفی کنند. افتاادددددددد؟؟؟؟؟؟؟؟؟
میثم
United States
خب شیعه جماعت مکه نباید بره
Romania
خودت چی فک می کنی؟خوابی یا بیدار؟
مثل اینکه مرگ کلا حکام وهابی مسلک آل سعود نزدیک کرده یا اینکه نمی دونند حتی اگه هیچی نداشته باشیم فقط با جمعیت مسلمان شیعه و با دست خالی هم میشه این سگان بی دین رو ازبین برد تا درس عبرتی برای دیگر کشورهای ذره بینی عربی حاشیه خلیج فارس بشه .الهم صلی علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم یا مولا یا صاحب الزمان (عج)
بعدا معلوم میشه!!! خدای ناکرده اگر در یک پست ایست و بازرسی داعش در سوریه بویا عراق یا لبنان مورد بازجویی قرار بگیری و بخواهید هویت شیعه خود را کتمان کنی با لپ تاپ داعش سرت به باد میرود و تازه خواهی فهمید که اشکالش کجاست. حالا دانستی اشکالش کجاست؟ این یک ثمره این کار بود بقیه اش را خودت فکر کن.
شیطونک915
من که عمرا برم اگر عبادتم قبول بشه همینجا هم قبول میشه اگر هم روزی لایق بودم رفتم با افتخار و با زبان فارسی مینویسم :
شیعه امیرالمومنین و امیرالموحدین علی ابن ابیطالب هستم.
به کوری چشم دشمنان اهل بیت ،روزی خواهد رسید که همه عالم شیعه مولا علی و مهدی صاحب الزمان(عجل الله) خواهند بود...
چوبین
در دفاع از سئوال قبلی خودم،
دقیقاً همین سئوال در بسیاری از استخدامی ها، آزمون ها و ... در داخل ایران پرسیده می شود.

به اضافه اینکه سعودی ها، از خداشونه که شیعیان به حج نروند و دنبال بهانه اش می گردند.

سهمیه حج ایران را به بقیه می دهند.

اما، کاش راه حج بسته نمی شد.