پنجشنبه ۱۴ تير ۱۴۰۳ - 4 Jul 2024
 
۰

هوای تهران از حالت هشدار خارج شد

جمعه ۲۶ فروردين ۱۳۹۰ ساعت ۱۴:۰۴
کد مطلب: 162638
در حالي نخستين جلسه کميته اضطراري کاهش آلودگي هواي تهران در سال ۹۰ روز پنجشنبه بدون حضور خبرنگاران برگزار شد كه علي‌رغم قرارگيري شاخص كيفيت هواي تهران در آستانه ورود به شرايط «خطرناك»، نه تنها هيچ اطلاعيه‌اي در اين خصوص صادر نشد بلكه مركز هماهنگي اطلاع‌رساني آلودگي هواي تهران ظهر پنجشنبه اطلاعيه خود را در خصوص شرايط آلودگي هواي پايتخت براي رسانه‌ها ارسال نكرد؛ اين در حاليست كه معاون عمراني استاندار تهران پس از جلسه كميته اضطراري آلودگي هواي تهران «از خارج شدن شاخص کيفيت هواي پايتخت از وضعيت «هشدار» خبر داد»، وضعيتي كه هيچگاه ورود به آن اعلام نشد!

به گزارش خبرنگار ایسنا، اطلاعات ايستگاه‌هاي سنجش آلودگي هواي تهران ظهر پنجشنبه حاكي از آن بود كه شاخص كيفيت هواي تهران به لحاظ آلاينده ذرات معلق كمتر از ۱۰ ميكرون با ۲۷۸ PSI در آستانه ورود به شرايط خطرناك و آلاينده ذرات معلق كمتر از ۵/۲ ميكرون با ۱۹۹ PSI در مرز ورود به شرايط بسيار ناسالم قرار گرفته بود اما باز هم باد به داد تهراني‌ها رسيد و ناپايداري جوي موجب خروج هواي تهران از اين وضعيت شد.

مهندس محسن جباري، مديركل هواشناسي استان تهران روز جمعه از رفع مشكل گرد و غبار در پايتخت خبر داد و به ايسنا گفت: نقشه‌هاي هواشناسي در هفته جاري سامانه بارشي را در استان تهران نشان نمي‌دهد و تنها نوسان دمايي را تا حدود ۵ درجه سانتيگراد در پايتخت شاهد خواهيم بود.

وي با اشاره به اين كه نوسان دمايي در تهران از روز يكشنبه آغاز مي‌شود، در خصوص سامانه‌اي كه در هفته جاري وارد كشور مي‌شود گفت: از بعدازظهر روز يكشنبه سامانه بارشي جديدي از سمت غرب كشور وارد مي‌شود كه بيشتر بخش‌هاي جنوبي كشور را فرا مي‌گيرد.

دكتر يوسف رشيدي، مديرعامل شركت كنترل كيفيت هواي تهران نيز با اشاره به اين كه شاخص كيفيت هواي تهران طي روزهاي گذشته بر اثر آلاينده ذرات معلق در شرايط هشدار قرار گرفته بود به ايسنا گفت: شاخص كيفيت هواي تهران در روز پنجشنبه در آستانه ورود به شرايط خطرناك قرار گرفت كه خوشبختانه با وزش باد اين شرايط برطرف شد و گرد و خاك از تهران رفت.

مهندس محمدرضا محمودي، معاون عمراني استاندار تهران نيز از خارج شدن شاخص کيفيت هواي پايتخت از وضعيت «هشدار» خبر داد و گفت: در زمان حاضر وضعيت هواي تهران در شرايط «سالم» قرار دارد.

وي روز پنجشنبه در نخستين جلسه اضطراري کاهش آلودگي هواي تهران در سال ۹۰، افزود: با وجود وزش باد مناسب از ساعت چهار بامداد امروز ميزان ريزگردهاي معلق در هوا کاهش يافته و شرايط آلودگي هواي تهران در شرايط «سالم» قرار گرفته است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *