جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۶
۴
انقلاب مظلوم/ 3

عکس / 229 سال اشغالگری

جمعه ۲۵ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۰۳
کد مطلب: 343835
عکسی که می بینید، در نخستین روزهای انقلاب بحرین گرفته شده است. یکی از جوانان انقلابی، تکه مقوایی به دست گرفته است که روی آن نوشته شده:
به گزارش جهان نيوز، کشور بحرین با 665 کیلومتر مربع مساحت و حدود یک میلیون نفر جمعیت، از سال 1782، تحت حاکمیت یک خاندانِ سعودی تبار به نام «آل خلیفه» به سر می برد. خاندانی که نه مذهبشان با اکثریت قاطع مردم بحرین یکی است و نه مشروعیتی برای بومیان بحرین قائل هستند. در حالی که "آل خلیفه" حتی یک درصد از جمعیت بحرین را هم تشکیل نمی دهند، با شیعیان که هفتاد درصد از ملت بحرین را تشکیل می دهند، به عنوان شهروندان درجه دو برخورد می کنند و آنان را از کمترین حقوق شهروندی و انسانی خود محروم می نمایند.
در 14 فوریه سال 20011، سرانجام صبر ملت بحرین از این حاکمیت ظالمانه بسر آمد و انقلاب عظیمی علیه "آل خلیفه" آغاز شد که سه سال از عمر آن می گذرد و "آل خلیفه" در طول این سالها، با تکیه بر ارتش "عریستان سعودی" و سکوت رضایتمندانه آمریکا، به سرکوب وحشیانه اکثریت مردم بحرین دست زده که منجر به شهادت بیش از 140 نفر گردیده است.
عکسی که می بینید، در نخستین روزهای انقلاب بحرین گرفته شده است. یکی از جوانان انقلابی، تکه مقوایی به دست گرفته است که روی آن نوشته شده:
مسئله: اشغالگری "خلیفه"
تاریخ شروع: 1782 میلادی (1160 شمسی)
تاریخ پایان: 2011 (1389 شمسی)
مدت اشغال: 229 سال
زندان -قتل - شکنجه و ...
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
مرگ بر آل خلیفه و ال سعود
229؟؟؟
سوال
سلام مگر بحرین تا همین 40 50 سال پیش جزء ایران نبود؟ پس 229 سال به چه معنی؟
Iran, Islamic Republic of
بحرین سالم می شود مجددا