جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
۳

تاکید هاشمی‌ بر راه‌اندازی واحد آکسفورد

شنبه ۸ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۵۱
کد مطلب: 393731
معاون بین الملل دانشگاه آزاد با اشاره به تشریح روند فعالیت مجدد واحد آکسفورد گفت: رئیس هیات امنای دانشگاه آزاد به فعالیت مجدد واحد آکسفورد تاکید داشت.
به گزارش جهان؛ سیدجواد انگجی معاون امور بین‌الملل دانشگاه آزاد در گفت‌وگو با تسنیم، در پاسخ به این سوال که واحدهای آکسفورد و امارات دانشگاه آزاد در چه شرایطی به سر می‌برند؟ گفت: واحد آکسفورد در زمان دکتر جاسبی وجود خارجی داشت، اما در مدیریت قبلی این واحد تعلیق شد.

وی افزود: در دوره ریاست قبلی دانشگاه آزاد، شرایط و امکانات وسیعی در اختیار واحد آکسفورد بود، اما فعالیت آموزشی آن قطع شد. بر همین اساس این واحد مجبور شد دانشجویان خود را برای ادامه تحصیل به دانشگاه‌های دیگر انگلیس که با آنها قرارداد داشت، اعزام کند. هزینه‌های این واحد مانند آب، برق و غیره باقی بود، اما در مقطع تعلیق یک سال و نیمه، بار مالی در این زمینه برای دانشگاه ایجاد شد.

* تاکید هاشمی‌رفسنجانی بر راه‌اندازی سریع آکسفورد دانشگاه آزاد

معاون امور بین‌الملل دانشگاه آزاد تصریح کرد: در ابتدای حضور آقای میرزاده در دانشگاه آزاد وی دستور داد طرحی برای از سرگیری فعالیت مجدد این واحد برنامه‌ریزی شود، البته تاکید رئیس هیئت‌امنای دانشگاه آزاد هم این بود که هر چه سریع‌تر طرحی برای فعال شدن این واحد در نظر گرفته شود.

* پول‌های آکسفورد دانشگاه آزاد بلوکه نشده بود

انگجی با اشاره به اینکه راه‌اندازی واحد دانشگاهی در کشوری مثل انگلیس که غیر فعال هم شده بود، مشکلاتی را داشت، درباره بلوکه شدن پول‌های این واحد، گفت: پول واحد آکسفورد بلوکه نشده بود، اما باید هزینه‌های آب، برق و نگهبان این واحد دانشگاهی پرداخت می‌شد، در حالی که اصلا دانشجویی نبود که با اخذ شهریه‌ها این هزینه‌ها پرداخت شود. با این وجود در فاصله زمانی کمتر از یک سال از مدیریت آقای میرزاده این واحد فعال شد و مجوزهای لازم در این زمینه اخذ شد.

* آکسفورد دانشگاه آزاد از اول ژانویه امسال دانشجو جذب می‌کند

وی افزود: این واحد دانشگاهی آمادگی دارد از اول ژانویه امسال دانشجو جذب کند و دانشجویان داخلی و خارجی در صورت علاقه‌ می‌توانند نسبت به تحصیل در این دانشگاه اقدام کنند.

* اساتید آکسفورد دانشگاه آزاد انگلیسی هستند

معاون امور بین‌الملل دانشگاه آزاد گفت: اساتید واحد آکسفورد بعضا انگلیسی هستند و این واحد به طور مرتب از سوی مسئولان انگلیسی رصد می‌شود و فعالیت‌های علمی آن مورد بررسی قرار می‌گیرد.

* دانشجویان واحد‌های خارجی نمی‌توانند در دانشگاه‌های داخل مهمان شوند

انگجی درباره مسائل موجود در واحد امارات دانشگاه آزاد، گفت: واحد امارات نیز فعال است. شاید بحثی که درباره این واحد مطرح شده این بوده که برخی از دانشجویان این واحد که بعضا یا دانشجویان ایرانی و یا توابع کشور امارات هستند پس از حضور در این واحد انتقالی یا مهمانی به دانشگاه‌های داخل را دریافت می‌کردند که این مسئله در دوره مدیریت آقای میرزاده منع شد و بر این اساس دانشجویان واحد‌های خارجی نمی‌توانند در دانشگاه‌های داخل مهمان شوند و یا انتقالی بگیرند.

* جذب دانشجوی خارجی دانشگاه آزاد در سال جدید ۸ برابر سال قبل شده است

وی با اشاره به سیاست جدید این دانشگاه درباره فعالیت‌ واحدهای خارجی این دانشگاه، گفت: سیاست جدید این است که واحد‌های بین‌المللی این دانشگاه نظیر لبنان، دبی، امارات، افغانستان و آکسفورد دانشجویان خارجی داشته باشند. به طور مثال واحد افغانستان با حضور دانشجویان افغانستانی فعالیت می‌کند.

معاون امور بین‌الملل دانشگاه آزاد افزود: جذب دانشجوی خارجی در سال جدید ۸ برابر سال قبل شده است.

انگجی در پاسخ به این سوال که اعضای تحقیق و تفحص معتقدند همه اسناد و مدارک مربوط به واحدهای امارات و آکسفورد در اختیار آنها قرار نگرفته است و آیا از شما مدارکی را خواسته‌اند؟ گفت: از من مدرکی را نخواستند، اما فکر می‌کنم همه مدارک در اختیارشان بود و منعی در این زمینه نداشتند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
رئیس = مهدی هاشمی
معاون = فائزه هاشمی
رئیس دفتر= یاسر هاشمی
........
........
همه کاره = حاج اقا هاشمی
یکی به اینها بگوید فتنه انگلیسی بس تان نبود حالا فتنه دیگری از انگلیس را میخواهید راه بیاندازید....!
اگر شما طالب علم و دوستدار ایران هستی بیا شعبه از دانشگاه جندی شاپور را در لندن افتتاح کن....