جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۱

جداول جدید قیمت گاز پس از گرانی

چهارشنبه ۶ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۰۴
کد مطلب: 424835
شرکت ملی گاز ایران جداول جدید قیمت گاز مشترکان خانگی پس از ابلاغ مصوبه افزایش ۱۵ درصدی بهای این حامل انرژی پاک را منتشر کرد.
به گزارش جهان به نقل از مهر، قیمت گاز طبیعی در بخش خانگی فروردین ماه سال گذشته ۲۰ درصد و خرداد ماه سال حاری هم ۱۵ درصد افزایش یافته است. با افزایش جدید قیمت‌ها متوسط قیمت زمستانی گاز طبیعی پس از افزایش ۲۰ درصدی سال گذشته از مترمکعبی ۷۰ تومان به ۸۴ تومان رسیده و با افزایش جدید ۱۵ درصدی این قیمت سال جاری به ۹۶ تومان به ازای هر مترمکعب رسیده است.

از سوی دیگر، قیمت گاز سال گذشته پس از افزایش ۲۰ درصدی عملا از ۱۲۰ به ۱۴۴ تومان رسید و با افزایش ۱۵ درصدی سال جاری این قیمت به ۱۵۰ تومان رسیده است.

در همین حال ناصر ابراهیمی مدیر گازرسانی شرکت گاز درباره نحوه محاسبه عوارض مصرف گاز طبیعی هم گفته است: عوارض مصرف گاز طبیعی سال گذشته ۱۳ تومان به ازای هر متر مکعب بود که با مصوبه دولت این نرخ به ۱۰ درصد از مصرف کل گاز قبوض رسیده است.

این مقام مسئول تعیین نرخ ۱۰ درصدی عوارض مصرف گاز را معادل ۹ تا ۱۱ تومان به ازای هر متر مکعب عنوان کرد و افزود: علاوه بر این هزینه عوارش قبوض گاز خانگی هم امسال در مقایسه با سال گذشته یک درصد افزایش یافته است.

جداول جدید قیمت و میزان مصرف گاز طبیعی مشترکان خانگی در ۱۲ پله مصرفی به شرح ذیل است:

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *