شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۱۱
۳۲

نه به آن گران کردن برق و نه به این هدیه‌ها!

شنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۳۱
کد مطلب: 355733
طبق دستور وزیر نیرو به همه کارمندان این وزارتخانه کارت هدیه ۳۰۰ هزار تومانی اهدا می‌شود.
نه به آن گران کردن برق و نه به این هدیه‌ها!
به گزارش جهان، صبحانه نوشت: مسئولان دولتی و غیردولتی نیز در روز زن تلاش می‌کنند با اعطای هدایا، در گرامیداشت این روز سهیم باشند و تقدیم کارت هدیه، یکی از متداول‌ترین راه‌هایی است که در دستگاه‌های اجرایی و سایر ادارات و شرکت‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما این بار وزیر نیرو بخشنامه‌ای را صادر کرده است که بر اساس آن مقرر شده به منظور تقدیر از بانوان شاغل بدون در نظر گرفتن نوع قرارداد و بانوان بازنشسته سال ۹۲، کارت هدیه‌ای به مبلغ ۳۵۰ هزار تومان و برای بزرگداشت همسران و مادران شاغلین مرد (متاهل و مجرد) کارت هدیه‌ای به ارزش ۳۰۰ هزار تومان به آنها داده شود.

https://cdn.jahannews.com/images/docs/files/000355/nf00355733-1.jpg
 با توجه به اینکه این مصوبه به تمام شرکتهای مادر تخصصی، مراکز آموزشی و پژوهشی و حوزه ستادی این وزارتخانه ابلاغ شده است به نظر می‌رسد تمام کارمندان وزارت نیرو از این هدیه بهره‌مند شوند. بر اساس آمار وب‌سایت آمار کار که خود را منتسب به وزارت تعاون و کار معرفی کرده است، طبق بررسی‌های سال ۱۳۸۷، تعداد کارمندان وزارت نیرو بیش از ۳۰ هزار نفر است که با احتساب هر نفر ۳۰۰ هزار تومان (بدون در نظر گرفتن موضوعاتی چون افزایش کارمندان طی ۶ سال گذشته و رقم پرداختی بیشتر به کارمندان زن) این رقم بالغ بر ۹ میلیارد تومان می‌شود.

در ادامه این گزارش آمده است: اگرچه در حسن‌نیت مسئولان دولتی و تلاش برای تقدیر از کارمندان تردیدی نیست اما این رقم قابل توجه ضمن آنکه با برخی سخنان مسئولان اجرایی در کمبود شدید منابع مالی همخوانی ندارد،‌ می‌توانست در مواردی چون اعطای وام به نیازمندان حاضر در این وزارتخانه،‌ پرداخت مطالبات پیمانکاران و محورهای تامین اجتماعی هزینه شود.

از سوی دیگر با توجه به اطلاعیه قابل تامل این وزارتخانه مبنی بر صدور قبض اشتباه برای تمامی مشترکان برق در سراسر کشور، شایسته است وزارتخانه جریمه‌هایی را که عاملان این اتفاق عجیب باید پرداخت کرده یا متحمل بشوند را نیز اعلام کند تا مردم بدانند چگونه ممکن است پیش از صدور این قبض‌ها هیچ‌کس متوجه وجود اشتباه در آنها نشده باشد.

به نظر می‌رسد پرداخت هدایایی با مبالغ و فراگیری فوق، تناسبی با گران کردن تعرفه‌های برق و گاز و... نداشته باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
.... آخه کسی نیست بپرسد گران کردن برق فقط برای پرداخت بیشتر مزایا به کارکنان بوده نمیشد کمترمزایا بدهی تا مجبور نشوی آن را از خلق الله جمع کنی ، مردم چه گناهی کرده اند که باید تاوان بی تدبیری این مسئولین را بدهند . ظلم پایدار نمی ماند .
عجب روند افزایش تعرفه برق شیب کندی داشته است من که تا بحال و حتی در ماههای پرمصرف(تابستان) چنین قبض برقی ندیده بودم
Iran, Islamic Republic of
بابا بيخيال انقدر خرج هاي آنچناني هست كه نوبت اخريش به اينها مي‌رسه .
شما چرا ناراحت ميشيد به كارمندان يك مبلغ ناچيز بدهند.
نكند شما هم دستتون توي خرجهاي آنچناني وزارت نيرو هست كه مي‌خواهيد حواس بقيه را پرت كنيد؟
United Kingdom
چی میگی تو؟؟؟؟؟
یه موقع هایی میشه مهندسی کردن مردم، الان با استفاده از بودجه دولت برای اهداف خاص میشه کمک بدون برنامه ریزی!!!
غفاری
همین کارها و بخشش بیت المال است که ماشاءالله در این دولت کم هم نیست باعث شده مردم از ثبت نامه یارانه ها انصراف ندهند.
حق و حقوق کارمندا ربطی به پول برق نداره. لطفا مسائل را قاطی نکنید. با این وضع کرایه خونه و ... هرچی کارمندا هدیه بگیرن جبران کمبوداشون رو نمی کنه . لطفا حاشیه سازی نکنید. این وظیفه هر ارگانه که به کارمنداش هدیه بده.
فقط کارمندا دولت خرج دارن! مردم بیچاره که دولتی نیستن و تو همین گرونی هم دارن زندگی میکنن باید تاوان شما را بدن؟
Iran, Islamic Republic of
خرج که از کیسه ملت بود، کارت که سهله..... :دی
Iran, Islamic Republic of
فعلا که خبر شما خرج از کیسه کارمندان وزارت نیروه
لطفا کمی در اظهارت خود دقت کنید
بودجه هزینه های رفاهی کاملا مشخص بوده وارتباطی به وزیر یا گرانی ندارد
شما میتوانستید پیشنهاد دهید اصلا حقوق کارمندان دولت بزای کاهش هزینه ها پرداخت نشود
اخ برادر من این مطالب چیه تو سایتتون میزنین من هر روز 3 بار دستکم میام این سایت حیفه خراب نکنید خودتونو
Iran, Islamic Republic of
جون هركسي دوس داريد بيخيال بشيد توروخدا ... يه بار هم يه وزيري اومد و به همه پاداش داد و عدالت رو خواست اجرا كنه و فرقي بين مديران و كارگراش نذاشت و كارگران بيچاره هم يه مبلغي گرفتند، به شما چرا برميخوره؟؟؟؟؟
انتقاد كنيد، خوبه... ولي كاري نكنيد كه بعد از اين هر انتقاد صحيح و واردي رو هم مطرح كرديد، بگيم اينا كه مشكل دارند!!!
مسئولين محترم جهان، همه مثل شما به منابع مالي و آقاي x و y وابسته نيستند... خيلي از كارگرا وضعشون خيلي بده و همين كلي بهشون كمك ميكنه!!!
رويه ساير دستگاه ها غلطه كه اون نه ميليارد رو بين چند نفر تقسيم مي كنند به عنوان پاداش، نه اين بنده خدا كه بين همه تقسيم كرده ....
از شما بعيده ....
مثل اینکه به شما رسیده میترسی پسش بگیرند .اینکه داده نوش جون کارمندا .ولی اینا میگفتند دولت قبل خزانه رو خالی تحویل داده مملکت رو خراب کرده .اگه خزانه خالی اینهمه هزینه از کجا اومده اخه
Iran, Islamic Republic of
دولت حقوق و مزایای کارمنداش رو نده تا حرف یه سال پیشش رو اثبات کنه؟ کارمند دولت نیستی که صدات از جای گرم بلند میشه
خزانه که خالیه پس باید از جیب مردم در بیارن به شما هدیه بدن دیگه! بخور نوش جونت
Iran, Islamic Republic of
فقط كارمنداي "نيرو" كارومندن و بقيه كارمندا آدم نيستن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
سيصدهزار تومان بن براي كارمندان در نظر گرفته شده صداي شما در امده،ميخواستم بگم چرا براي پاداشهاي چند صد ميليوني مديران كه شب عيد دريافت كردن چيزي نمي گيد،چرا بابت بدهي معوقه بانكها كه اعلام شده سال قبل شصت هزار ميليارد افزايش داشته چيزي نمي گيد و خيلي چرا هاي ديگر
United Kingdom
شما معلومه اصلا اخبار اینجا رو پیگیری نمیکنی یا خودتو زدی به اونور!!!
اگه یکم بگردی میبینی که اخبار اونا هم گفتند
محمدرضا
وقتی دولت می گوید بودجه تامین یارانه را نداریم ، چرا باید باور کنیم؟
طاها
اونوقت دولتمردان ما هی مثل این گداها التماس میکنن به مردم که از دریافت یارانه انصراف بدن؛ برای این چیزاست که مردم دیگه به مسئولین اعتماد ندارند ...
اینا که میگفتند خزانه خالی مملکت خراب کردند از این خرفا الان از کجا اومد کارت 300 هزارتومنی پیامک تبریک عید .......
آفرین به دولت وعده وراستگویی
مستعار
ايشون عيد هم سفر خانه خدا تشريف برده بودند
خداييش اگه همه مسولين هم تو زندگيشون صرفه جويي كنن، به خاطر شرايط خاص اقتصادي، بقيه مردم هم مي كنند ولي وقتي ما مي بينيم كه مسولين كه تو خط مقدم هستند اصلن عين خيالشون هم نيست مردم دلسرد مي شوند و حتي براي يارانه هم با اينكه احتياج ندارن ثبت نام مي كنند.
هان پس بگو چرا برق گران شده.
مصطفی
Iran, Islamic Republic of
من کارمند وزارت نیرو هستم. هر ساله در مناسبت روز زن هدیه ای در حد ربعسکه به زنان و در حد 150 تومان (سال گذشته) به مردان داده میشد که به نوعی ظلم به مردان محسوب می شد. چرا که در روز ولادت امام علی (ع) هدایای مساوی به مردان و زنان اعطا میشد. این کار آقای چیتچیان برقرار ی عدالت بین کارکنان بوده نه بذل و بخشش خارج از عرف. اگر هم قرار بر وام به نیازمندان و موارد دیگه باشه چطوره ماهانه 50% حقوق کارمندان وزارت نیرو به اینکار اختصاص پیدا کنه و یا کارمندان خبرگزاریهای کشور و هدایای روز خبرنگار و ...
انصاف رو در خبرها رعایت کنید
تو دولت قبل مدعی نبودن خزانه خالیه!
موسوی - اصفهان
Iran, Islamic Republic of
اگر ریالی از این پول از جیب من باشد که هست من راضی نیستم بعید میدانم حضرت زهرا س هم راضی باشد
این درست است که وقتی ملت به دولتی رای میدهد اختیار هزینه کردن بیت المال را به او میدهد اما به شرط و شروطی و از جمله این شرطها رعایت عدالت و عدم اسراف هزینه براساس شرع و قانون است
عفرا
ذهن همیشه انسان رابخطامی کشاند همین کارمندان وزارت نیروهستند کسائی که هنوزمطالبات خود رادریافت نکردند بازهم درود به شرف وزیر که ازبارمشکلات کارکنانش کاسته بااین کارش . البته لازم است عرض کنم که من جزوکارکنان این شرکت نیستم بهرحال خیلی مرد بود که مثل بعضی دیگر ازمدیران پولهارادرجیب خود ودورقاپ چیناش نریخت درود(aa)
آره درود به ایشون که از جیب ما درآورد ریخت تو جیب شما!
خزانه که خالیه پس این هدایا باید از طریق افزایش قبض برق ما مردم بدبخت تامین بودجه بشه!
من که راضی نیستم.
از کیسه خلیفه میبخشن
از ما مردم میگرن هدیه میدن به اونا!
بی سرپرست
کاش یه ارگانی هم بود به زنای بی سرپرست هدیه میداد هر سازمانی بخاطر گرونی به کارمنداش هدیه میده دوبرابر حقوق میده زنای بی سرپرستی که بچه هم دارن چیکار کنن؟؟؟؟؟ هیشکی هم از گرفتن یارانه انصراف نمیده کی از گرفتن پول مجانی صرف نظر میکنه؟؟؟
دولت خودش مدیریت بلد بود میگفت آقای فلانی شما حق گرفتن یارانه رو نداری یارانه به شما تعلق نمیگیره این پولا برای کسی هستش که به نان شبش محتاجه
بدبخت مملکتی که سیاستمداراش هنوز مدیریت بلد نیستن
مگرازجیب وزیرنیرومیره که دلش بسوزه
Iran, Islamic Republic of
خوب شد نمردیم و معنی تدبیرو امید روهم فهمیدیم!!!!!!!!!!!!