شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۱
۵
عضو هیئت رئیسه مجلس بیان نمود؛

دود آتش فتنه داعش به چشم مردم اروپا و آمریکا خواهد رفت

غرب رفتارش را در قبال تروریست‌ها تغییر دهد
شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۰۰
کد مطلب: 455435
عضو هیأت رئیسه مجلس با بیان اینکه دود آتش فتنه داعش به چشم خود مردم اروپا و آمریکا خواهد رفت، گفت: غرب رفتارش را در قبال تروریست‌ها تغییر داده و با عقلانیت در این مسیر پیش رود.
دود آتش فتنه داعش به چشم مردم اروپا و آمریکا خواهد رفت
گروه سیاست "جهان نيوز" ـ  محمد دهقان نماینده مردم طرقبه و چناران و عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس با اشاره به حمله تروریستی شب گذشته داعش به پاریس پایتخت فرانسه و کشته و زخمی شدن تعداد زیادی از مردم فرانسه، اظهار داشت: همانطور که مسئولان جمهوری اسلامی ایران اعلام کردند ما با هر نوع قتل، کشتار و عملیات تروریستی مخالفیم و اقدامات تروریستی شب گذشته در فرانسه را به شدت محکوم می‌کنیم اما دولت فرانسه و سایر دول غربی و آمریکا و برخی از هم‌پیمانان عربی آنان در منطقه باید اتفاق شب گذشته پاریس را هشدار جدی برای خودشان بدانند.

وی افزود: آنان باید متوجه باشند که این اتفاق آغاز خطری است که دامان خود آنان را خواهد گرفت و ادامه خواهد یافت، جریان داعش با پشتیبانی کشورهای اروپایی، آمریکایی و حمایت‌های مالی آل‌سعود و برخی کشورها در منطقه شکل گرفت و امروز به عنوان یک جریان خطرناک در دنیا مطرح است.

این عضو هیأت رئیسه مجلس با بیان اینکه تنها کشوری که در دنیا زودتر از همه کشورها خطر داعش را درک و تلاش کرد در سوریه و عراق حاکم نشود و سیطره پیدا نکند، جمهوری اسلامی ایران بود، گفت: ایران از ابتدا خطر داعش را می‌دانست و هشدارهای لازم را در این زمینه به کشورهایی مانند فرانسه، انگلیس، آمریکا، ترکیه و هم‌پیمانان عربی آنان داده بود.

وی تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران در این سال‌ها با حمایت از دولت سوریه و عراق، تلاش کرد داعش به عنوان یک جریان تروریستی بر این کشورها تسلط نیابد، متأسفانه این آمریکا و اروپا بودند که همه حمایت‌های لازم را از داعش انجام دادند و علیرغم برخی تبلیغات ظاهری، کمک‌های لازم را به آنان کردند و به آنان قدرت دادند و امروز هم دود این آتشی که به پا کردند به چشم خودشان و مردم اروپا و آمریکا خواهد رفت.

دهقان با بیان اینکه آمریکا باید از عملیات تروریستی شب گذشته فرانسه عبرت بگیرد، تصریح کرد: کشورهای غربی باید از خودشان سؤال کنند توجیه حمایت‌های احمقانه اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها ار داعش طی این چند سال چه بوده است، چرا آنان جلسات زیادی برای متزلزل کردن دولت‌های مستقر در عراق و سوریه و مسلط کردن داعش و جریان‌های تروریستی بر این کشورها برگزار می‌کردند؟!

وی همچنین خاطرنشان کرد: باید پرسید چرا غربی‌ها جلساتی به عنوان دوستان سوریه برگزار می‌کردند که در آن جلسات هم عملاً نسبت به تقویت جریان‌های تروریستی اقدام می‌کردند.

نماینده طرقبه و چناران در مجلس ادامه داد: این سؤالات همانطور که در ذهن ملت‌های دنیاست باید در ذهن مردم اروپا و آمریکا هم شکل گیرد، داعش اگر چه توسط جمهوری اسلامی ایران تضعیف شده و دیگر جایگاهش را در سوریه و عراق از دست داده اما این جریان هنوز زنده است و از بین نرفته است.

وی متذکر شد: رهبر انقلاب قبلاً این پیش‌بینی را انجام داده بودند که این تروریست‌ها بالاخره به کشورهای خودشان بازخواهند گشت و خوی وحشی‌گری و جنایتی که توسط خود اروپا به این افراد تزریق و به عنوان عوامل جنایت در کشورهای منطقه تربیت شده بودند، این خوی از وجودشان پاک نخواهد شد و هر کجا که بروند مرتکب جنایت خواهند شد.

دهقان عنوان کرد: حمایت‌هایی که کشورهای اروپایی و آمریکایی از داعش که برای ریختن خون مردم سوریه و عراق انجام دادند، حتماً دامان خودشان را خواهد گرفت، آنان اکنون باید تصمیم عاقلانه‌ای بگیرند یعنی رفتارشان را با رفتار عاقلانه جمهوری اسلامی ایران که صادقانه در برابر تروریست‌ها که ایستادگی کرد، تنظیم کنند.

وی خاطرنشان کرد: هم‌پیمانان غربی عربستان و قطر که این آتش را در منطقه به پا کردند باید بفهمند که دست گذاشتن در دست عربستان و قطر نتیجه‌ای جز این جنایت تروریستی به دنبال نخواهد داشت، آنچه که در سوریه و عراق اتفاق افتاده یک تفکر وهابی، سلفی‌گری و تکفیری است که ریشه آن در عربستان سعودی است.

دهقان در پایان گفت: تعجب اینجاست که کشورهای اروپایی از طرفی داعش را محکوم می‌کنند اما از آن طرف هم‌پیمان عربستان سعودی برای کمک به همین داعش هستند و تاکنون هم علیرغم خسارت‌هایی که به ملت‌ها زدند و خون‌هایی که ریخته شده، هنوز عبرت نگرفتند و امروز دامان خودشان را گرفته و باید بدانند این آغاز کار است، در صورتی می‌توانند جلوی این ضرر را بگیرند که سیاست‌شان در قبال تروریست‌ها و داعش را تغییر دهند و رفتارشان را عوض کنند و با عقلانیت پیش روند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


روزی رو می بینم که آمریکا و انگلیس هم همین بلا سرشون میاد
مراد علیفر
اولاند که گور می گرفتی همه عمر دیدی که چگونه گور اولاند گرفت؟
Iran, Islamic Republic of
ما منتظریم دقیقا همین می شه
مانا جلیلی
Iran, Islamic Republic of
این بار چاقو دسته خودشو برید
ابوذر
هرکه باد بکارد طوفان درو می کند